• 1
  • 2
2010-09-11, 19:34
Medlem
Har bjudit hem mina arbetskamrater men vet inte riktigt vad jag ska bjuda på. Tänkte att man kanske kan bjuda på chiliconcarne/flygande jakob lr något liknande men vet inte om det är fint nog.
Vad hade ni bjudit 10 personer som ni känner ganska bra men som ni inte hade velat skämma ut er för pga dåligt omdömme i matväg? Har satt en matbudget på omkring 800 kronor.

Tacksam ifall maten inte är allt för svår att tillaga då jag inte är någon Gordon i köket precis
Citera
2010-09-11, 19:36
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frejdon
Har bjudit hem mina arbetskamrater men vet inte riktigt vad jag ska bjuda på. Tänkte att man kanske kan bjuda på chiliconcarne/flygande jakob lr något liknande men vet inte om det är fint nog.
Vad hade ni bjudit 10 personer som ni känner ganska bra men som ni inte hade velat skämma ut er för pga dåligt omdömme i matväg? Har satt en matbudget på omkring 800 kronor.

Tacksam ifall maten inte är allt för svår att tillaga då jag inte är någon Gordon i köket precis

När? ikväll?
Citera
2010-09-11, 19:37
Medlem
sterils avatar
Lax med kokt potatis och romsås
Citera
2010-09-11, 19:39
Medlem
lendrygghs avatar
Flygande Jacob är en ypperlig rätt; min röst går dit.
Citera
2010-09-11, 19:47
Medlem
Danro80s avatar
Helgrilla 4 fläskfileer i ugnen, sen klyftpotatis och bernaisesås. Detta kan inte misslyckas.
Citera
2010-09-11, 20:18
Medlem
uppsala00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Helgrilla 4 fläskfileer i ugnen, sen klyftpotatis och bernaisesås. Detta kan inte misslyckas.

Håller med! Och din budget räcker gott å väl!
Senast redigerad av uppsala00 2010-09-11 kl. 20:33.
Citera
2010-09-11, 20:31
Medlem
morkfromorks avatar
Chilli Con carne

Kan i princip inte misslyckas
Citera
2010-09-12, 08:54
Medlem
X666s avatar
Oliv och vitlökspäckad karré med potatisgratäng och rödvinsky.
Citera
2010-09-12, 21:46
Medlem
Curses avatar
Taco är rätt lätt att göra till flera....
Citera
2010-09-12, 22:04
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curse
Taco är rätt lätt att göra till flera....
Taco är riktigt gott, men samtidigt väldigt kladdigt om man äter i tacoskal eller i tortilla, därför går min röst till filé + klyftpotatis. Nu vet jag inte i vilken bransch du verkar eller vilken formell nivå det skall vara på denna firmafest, detta är givetvis en aspekt värd att beakta när man väljer meny!
Citera
2010-09-12, 22:23
Medlem
Pizza
Citera
2010-09-12, 22:32
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Taco är riktigt gott, men samtidigt väldigt kladdigt om man äter i tacoskal eller i tortilla, därför går min röst till filé + klyftpotatis. Nu vet jag inte i vilken bransch du verkar eller vilken formell nivå det skall vara på denna firmafest, detta är givetvis en aspekt värd att beakta när man väljer meny!

Så länge man har tacon i nån form av papper så brukar det inte vara ett så stort fel heller, sen kan ju alla ta vad dom vill ha så att säga....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in