Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Nu överdrev ju jag lite grand - jag har faktiskt läst matteD trots att det var länge sedan. Jag kan grunderna i trigonometri, dock ej trigonometriska identiteter. Jag ska läsa calculus i höst.
Man får inte ens läsa linjär algebra utan ett betyg i Ma D så det antog jag faktiskt att du hade läst.
Men om du kan grunderna så är det ju skitbra. Ge dig fan på att bli bäst på Ma D boken i sommar. Så slipper du säkert köpa en kurs. Om du knäcker alla C uppgifter i den blå matematik 4000 eller 3000 boken (för natur- och teknikprogrammet) så ligger du riktigt jävla bra till.
De trigonometriska identiteterna kommer rätt lätt när man jobbar med trigonometrin. Nu har jag ingen aning om hur duktig du är på trigonometri. Men det skadar ju aldrig att låna boken och faktiskt räkna.
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Tycker du att jag bör gå någon privatkurs innan jag börjar läsa calculus i höst?
Det skadar inte att gå en kurs. Men de kommer ju knappast öva trigonometriska identiteter med dig enbart. De lär du dig bäst (billigast iaf) genom wikipedia. Men då kräver det att du fattar vad som står också.