2008-05-24, 11:45
Medlem
Henry Porters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A50
vet inte riktigt vad jag ska tycka om MT2 hittils, har kört det i snart 2v med både solarium och solning utomhus, visst jag har blivit brunare och fått ett gäng leverfläckar men efter att ha läst så mycket så känner jag mig lagom besviken. jag har visserligen aldrig blivit brun under hela mitt liv så vem vet, kanske tar det längre tid för mig. BTW så har mina doser legat på 0.4mg ED

Hej!
Det är en bra dos. Men du måste förstå processen hur huden blir brun. Den bruna färgen bildas långt ner i underhuden och kan ta väldigt lång tid för att komma upp till överhuden för att visa sig som en solbrännna. Det bästa av tecken är att leverfläckar blir mörkare då detta är en högre koncentration av melanocyter på ett och samma ställe som redan är "aktiva". Dessa binder melaninet direkt och mörknar.
För att vara av låg hudtyp som du verkar vara så är det inte ovanligt att du behöver en mycket längre period av dagliga injektioner(ofta också högre doser) innan du ser resultat.
Citera
2008-05-24, 11:53
Medlem
A50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Porter
Hej!
Det är en bra dos. Men du måste förstå processen hur huden blir brun. Den bruna färgen bildas långt ner i underhuden och kan ta väldigt lång tid för att komma upp till överhuden för att visa sig som en solbrännna. Det bästa av tecken är att leverfläckar blir mörkare då detta är en högre koncentration av melanocyter på ett och samma ställe som redan är "aktiva". Dessa binder melaninet direkt och mörknar.
För att vara av låg hudtyp som du verkar vara så är det inte ovanligt att du behöver en mycket längre period av dagliga injektioner(ofta också högre doser) innan du ser resultat.

precis som jag misstänkte, tack så mycket
Citera
2008-05-24, 13:59
Medlem
Nyss gjorde jag min första injektion ever!
Gick dock åt helvete, men efter om och men fick jag in 0,4 mg M2 om jag räknade rätt.

Just nu: Lätt illamående etc...
Citera
2008-05-24, 15:41
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Porter
Hej!

Sitter du på någon bra och informativ sida om hudtyper, dosering osv... jag har för mig att jag surfat in på ett forum men kommer inte ihåg vart jag såg det?
Citera
2008-05-26, 17:35
Bannlyst
Matematik

om jag tar 0,2mg ED i 30 dagar blir det 6mg
och tar jag 0,2 två ggr i veckan i 12 veckor blir det 4,8

det betyder alltså att i laddningsfasen på en månad
och underhållsfas i 3månader med 0,4 i veckan förbrukar jag 10,8mg...

det betyder att mina 60 mg kommer räcka sjukt länge - för länge, eller har jag räknat fel?

MvH
Citera
2008-05-26, 23:26
Medlem
BeenArounds avatar
tja,

Då vart oskulden tagen. Satte just min första inject av MT2 på 0,33mg. Det vart lite läskigt men kändes inte ett smack. Det har gått 20 min och känner inget illamående ännu, möjligtvis lite varm i ansiktet.

För att vara riktigt gay så ska jag köra lite tandblekning inatt också

Det här blir spännande. Wish me luck!

/B
Citera
2008-05-26, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 7UP

det betyder att mina 60 mg kommer räcka sjukt länge - för länge, eller har jag räknat fel?

MvH

60mg är rätt mycket ja.
Citera
2008-05-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7UP

MvH

Frågan är om man kan ha vialen i kylen så pass länge? eller tänkte du frysa in? Vissa säger ju 2v i kylskåp ungefär Någon som kan bekräfta ngt annat?
Citera
2008-05-26, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kira
Frågan är om man kan ha vialen i kylen så pass länge? eller tänkte du frysa in? Vissa säger ju 2v i kylskåp ungefär Någon som kan bekräfta ngt annat?

Man blandar ju itne ut allt på en gång. Pulvret håller sig bra i frysen.
Citera
2008-05-27, 10:50
Medlem
Såg en kille igår med väldigt vattniga muskler och mycket massa. Han var väldigt brun, speciellt i ansiktet. Det känndes inte riktigt solbrun, var lite mer "slät" bränna, svårt att få det förklarat.

Änywäyz, kan melatonan I/II få större utslag på vissa delar, t.ex. ansiktet?

Står säkert men jag kör en fuling.
Citera
2008-05-27, 15:16
Medlem
En snabb fråga bara: Har själv funderat på att beställa hem melanotan men övervägt flera gånger.

Vrf väljer man melonotan framför solarie ?
Citera
2008-05-27, 16:31
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedSister
En snabb fråga bara: Har själv funderat på att beställa hem melanotan men övervägt flera gånger.

Vrf väljer man melonotan framför solarie ?

solarie ökar risken för hudcancer och för mkt solarie skadar huden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in