Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-13, 23:34
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10thwonder
Jo men om man anmäler bloggen och läggs ner så startar dom en ny 5 minuter efter :/

aja får väll hitta på nått annat sätt

Jag har aldrig förstått mig på detta evinnerliga överskattande av ipadresser...

Iallafall - låt det rinna ut i sanden. Snart kommer ingen bry sig ändå.
Citera
2011-02-14, 02:05
Medlem
Få Ip adress till en blogg.

Kan jag få IP adress till personen som är bakom en blogg som är hostad på blogspot.com?

Om jag kan, hur?
Citera
2011-02-14, 03:30
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
Nej, inte enbart genom bloggadressen. Om ägaren har någon mailadress angiven kan du testa skickat ett mail och när du får svar så kikar du headern och genom vissa sido kan du få fram dennes IP-adress.

Dock så har du ingen större nytta av en IP-adress, då du bara får fram vilken stad som ägaren bor i.

Annars så råder jag dig att använda sökfunktionen. Eftersom den här typen frågor kommer upp dagligen i den här forumsdelen.
Citera
2011-02-14, 22:55
Medlem
facebook + Hotmail hackad, hur tar man reda på IP adress ?

Som rubriken lyder så har min kompis facebook- och hotmailkonto blivit hackat. Förövaren har även bytt lösenord. Frågan är hur man ska gå tillväga för att få tillbaka kontrollen över inloggningarna. Någon som vet hur man kan ta reda på IP-adressen för att sedan kunna ta reda på vad personen heter och bor. Finns det någon expert som kan hjälpa till?
Citera
2011-02-14, 23:04
Bannlyst
Att få tillbaka ett gmailkonto är enkelt så borde ju hotmail ha någon liknande procedur. Kontakta hotmail och berätta "historian" och då kollar dom loggar och ser att lösenordet har byts och att det även är en ny ipadress som har använt det.

Fick min gmail hackad förut och då var det väldigt enkelt att få tillbaka.
Citera
2011-02-14, 23:17
Medlem
jmpESPs avatar
Troligtvis om "förövaren" inte är helt bakom flötet så har han använt proxies eller ännu troligare knäckt din goda väns trådlösa nätverk och där igenom sniffat upp lösenorden. Sedan har han gått in och ändrat. Så de ip spåren = din goda väns vanliga fasta eller dynamiska ip.
Citera
2011-02-16, 18:32
Medlem
Får man fråga vad du hade tänkt göra när du fått tag i dessa uppgifter?
Citera
2011-02-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiberg13
Får man fråga vad du hade tänkt göra när du fått tag i dessa uppgifter?

anmäla grabben, förhoppningsvis får min polare skadestånd eller nåt
Citera
2011-02-17, 10:13
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinESS
anmäla grabben, förhoppningsvis får min polare skadestånd eller nåt
Skadestånd?!? För vad?

Näru, så länge "din polare" inte bor i USA är sannolikheten för skadestånd tämligen minimal.
Citera
2011-02-17, 10:47
Medlem
1or11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinESS
Som rubriken lyder så har min kompis facebook- och hotmailkonto blivit hackat. Förövaren har även bytt lösenord. Frågan är hur man ska gå tillväga för att få tillbaka kontrollen över inloggningarna. Någon som vet hur man kan ta reda på IP-adressen för att sedan kunna ta reda på vad personen heter och bor. Finns det någon expert som kan hjälpa till?

Allvarligt!?! Utan att ens söka så vågar jag nog påstå att det finns minst 50 nånting sådana här trådar om hackade hotmail konton och
"hur får jag tag i hans dära ip nummer så jag kan se var han bor.. jag har sett på tv att dem kan göra så!"

.... SÖK FÖR I HELVETE! ...

Men för att vara så vänliga som jag ändå är så! När man skapar ett konto, mail, what ever.. Så fyller man väl "alltid" i säkerhetsrutiner för återställning av lösenord antingen med alternativa mailadresser, hemliga säkerhetsfrågor etc etc... Det första man kan göra är ju att åtminstone trycka på "återställ lösenord" på sidan i fråga och testa sig fram..

Och sen får väl din "kompis" se till att ha en brandvägg, ett skyddat nätverk, svårt lösenord, inte samma lösenord överallt, och en ordentlig säkerhetsfråga till att börja med kanske.....
Annars är det lite som att hoppa i havet utan flytväst när man vet att man inte kan simma!
Citera
2011-02-17, 11:47
Medlem
om man är duktig på datorer borde man väl kunna få fram sån info.. eftersom personen i fråga har förnedrat min kompis (bytt profilbild till nån b*gbild och uppdaterat förnedrande statusar) så borde väl det klassas som mobbning. Folk har ju fått skadestånd för det tidigare.
Citera
2011-02-17, 16:19
Medlem
Om du är invandrare kan du möjligtvis skrapa fram några tusen.
Bara få tag i Ip-adressen och göra anmälan till DO och säga att han diskriminerar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in