Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-04, 23:33
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caMeZat
Skulle behöva hjälp och spåra en ip-adress eftersom jag är totalt handikappad på sådant! Det är så att jag och en vän har båda två blivit av med dollar på 2 olika pokerkonton och vi vill veta vilken stad det rör sig om? Pma mig gärna om vilken adress det rör sig om, tacksam för hjälp!

Peace!
http://whatismyipaddress.com/
Skriv in adressen så ser du vilken stad
Citera
2011-02-04, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
http://whatismyipaddress.com/
Skriv in adressen så ser du vilken stad

Man tackar!
Citera
2011-02-06, 00:50
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exec
Någon föreslog att du skulle använda dig av en proxyserver som pekat ut. Jag skulle vilja protestera en smula mot detta förslag.

En proxyserver är bara säker i den utsträckning som den a) skyddas fysiskt och b) administratören väljer att inte samarbeta med olika övervakningsorgan.

Om FBI/motsvarande beslagtar servern och går igenom loggarna så vet de precis vem det är som ligger bakom trafiken genom den. Alternativt så kanske de kräver ägaren på relevanta utdrag från loggfilerna i utbyte mot att inte beslagta hans servrar/knäcka hans verksamhet.

Om jag fick förtroendet att chefa över FBI så skulle jag ägna minst halva min gärning till att sätta upp skalbolag som tillhandahåller proxyservrar med VPN och promota dem på internet, allt medan vi kartlade den verksamhet som civilisterna försökte undanhålla.

Så, hur vet du som konsument att dina uppgifter stannar i rätt händer/raderas?

Ett bättre alternativ är att använda distribuerade nät där säkerheten/anonymiteten är inbyggd i själva systemet. Tor är ett exempel. Ytterst kortfattat kan funktionssättet beskrivas som att noderna i nätet vet aldrig varifrån trafiken kommer eller vem den är påväg till, de vet bara åt vilket håll de ska skicka den vidare. Ju fler användare nätet får, desto mer omöjligt blir det att kartlägga vem som besökte vilken site/skickade vilken information.

Tor-nätet tillåter kryperande kretsar, men om man som användare struntar i att skapa en krypterad anslutning så är det värsta som kan hända i princip att kapade noder kan läsa meddelandet som vidarebefordras (men sändare och mottagare är fortfarande okända).

Se http://www.torproject.org/about/overview.html.en för mer utförlig information (med illustrationer!).

Se http://www.torproject.org/docs/documentation.html.en för "Getting up to speed on Tor's past, present, and future" (videoseminarier, presentationsmaterial o. dyl.)

P.S. Gissa var WikiLeaks-dokumenten har sin hemvist?
Men även om man använder Tor så är man väl inte helt säker om man inte har Java avstängd? Hur gör man på siter som kräver java för att fungera, är man fortfarande anonym?
Senast redigerad av adagio 2011-02-06 kl. 00:58.
Citera
2011-02-10, 03:39
Medlem
redbullzs avatar
Tror fortfarande det är ganska svårt att få ut IP/adress till en flashbackare utöver detta...
IP? okey, namn adress? njaa
Såvida inte polisen är såpass samarbetsvilliga att dom går med på att kolla upp personens adress med bredbandsleverantören vilket jag ärligt talat tror att dom inte gör såvida dom verkligen inte är 99% säkra på att offret trollar.
Citera
2011-02-10, 18:04
Medlem
Benvolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbortvitae
http://www.ip-adress.com/trace_email/

Där har du min vän.

Det du gör är att gå till din inkorg, högerklicka på mejlet utan att klicka dig in i den och sedan välja "meddandekälla". Kopiera allt där och sedan klistrar du in i adressen som jag har angivit där ovan och bingo now you have an IP.

Det står "Email Header not valid. Please try again with a full valid email header." för mig med.

Något tips?
Citera
2011-02-10, 18:51
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benvolio
Det står "Email Header not valid. Please try again with a full valid email header." för mig med.

Något tips?
Vissa mailtjänster som typ gmail ger inte med personen som skickar mailets ip...
Citera
2011-02-11, 12:19
Medlem
Benvolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Vissa mailtjänster som typ gmail ger inte med personen som skickar mailets ip...

Det här gäller en yahoo-adress.
Citera
2011-02-11, 13:20
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riejuman
ska även försöka lura någon som arbetar på banken att få fram det fullständiga namnet till kontot som jag förde över pengarna till så kan jag möjligt vis få reda på vad hon heter, och via ip adress se vart i krokarna hon bor

Lycka till med att lura någon på banken att få fram personuppgifter....dom har sekretess
Om du nu ändå har personens kontonummer, varför gör du inte en anmälan? det borde gå ganska fort att lista ut för farbror blå vem det är som har kontot....men det tänkte du inte på va?
Citera
2011-02-13, 23:00
Medlem
10thwonders avatar
Spåra IP från blogg?

Hej fb, det finns en ful äcklig fjortis skvallerblogg och min lillebror är med i den.

Nu ska jag försöka hitta den som driver bloggen och senare bestämma vad jag ska göra med h*n.

Finns det nått sätt att spåra IPn från en bloggare?

vill helst inte länka bloggen eftersom den får massa views och vill inte bidra till deras skit.

men det är en www."namnetpåbloggen".blogg.se
Citera
2011-02-13, 23:02
Bannlyst
kontakta blogg.se och försök få ut något därifrån
Citera
2011-02-13, 23:02
Medlem
menslutanus avatar
Nej tyvärr, går inte. Söker du hittar du flertalet trådar.

Sen är ju en ip-adress i sig rätt så värdelös, ger dig inte direkt personen ifråga.
Är det allvarliga anklagelser, kontakta blogg-hosten dvs deras abuse.
Citera
2011-02-13, 23:07
Medlem
10thwonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu
Nej tyvärr, går inte. Söker du hittar du flertalet trådar.

Sen är ju en ip-adress i sig rätt så värdelös, ger dig inte direkt personen ifråga.
Är det allvarliga anklagelser, kontakta blogg-hosten dvs deras abuse.

Jo men om man anmäler bloggen och läggs ner så startar dom en ny 5 minuter efter :/

aja får väll hitta på nått annat sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in