Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-10-27, 13:31
Medlem
Swilles avatar
Jag bor i göteborg.. Problemet är att den har bara get ut en enda signal och det va när han anslöt den till datorn.. Finns det nått sätt att göra att den sänder ut GPS signal vart den än rör sig?
Citera
2010-10-27, 20:44
Medlem
Handfots avatar
Hoppas du hittar killen och snor hans telefon sen!
Citera
2010-10-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swille
Jag bor i göteborg.. Problemet är att den har bara get ut en enda signal och det va när han anslöt den till datorn.. Finns det nått sätt att göra att den sänder ut GPS signal vart den än rör sig?

Har tjuven lite IQ så har anslöt han väl telefonen till datorn för att blåsa den. Och har han väl gjort det så är din app borta och du kommer inte hitta honom. :-/

Sen vet jag inte hur fonehome kommunicerar, men har du IMEI spärrat telefonen så kommer den ju inte kunna skicka mer info via mobilnätet ivf..

Lämna infon du har till polisen och hoppas på att du får ut pengar på försäkringen.
Citera
2010-10-28, 13:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linneahh
Lita för guds skull inte på vad länkarna visar upp. Testade på olika ip-nr jag vet var de är befintliga och fick fram helt fel städer i vissa fall 100 mil bort med namn adress och allting. Så om du får upp ett namn, var inte så säker på att det stämmer!!

För övrigt är det väl inte ens möjligt att få fram ett namn utan polis/domstolsbeslut? Eller har jag lärt mig fel?

Ibland visar dom där sidorna var IP:adressen hostas, alltså inte på gatan där den som använder dom bor utan tillexempel att ipnummer 54.45.54 är hostad i serverlokal X - bredbandsbolaget, typ.
Citera
2010-10-28, 15:49
Medlem
Swilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
Hoppas du hittar killen och snor hans telefon sen!

Tack så mycket Handfot, men ser mörkare ut för varje dag som går

Citat:
Ursprungligen postat av Sponk
Har tjuven lite IQ så har anslöt han väl telefonen till datorn för att blåsa den. Och har han väl gjort det så är din app borta och du kommer inte hitta honom. :-/

Sen vet jag inte hur fonehome kommunicerar, men har du IMEI spärrat telefonen så kommer den ju inte kunna skicka mer info via mobilnätet ivf..

Lämna infon du har till polisen och hoppas på att du får ut pengar på försäkringen.

Han anslöt den för att han ville återställa om hela telefonen vilket han tros ha gjort, för jag får ingen signal mer, fick det bara först när han koppla in telefonen :/... Har inte spärrat telefonen än, kommer göra det snart om inget mer händer, eller borde jag göra de nu?

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ibland visar dom där sidorna var IP:adressen hostas, alltså inte på gatan där den som använder dom bor utan tillexempel att ipnummer 54.45.54 är hostad i serverlokal X - bredbandsbolaget, typ.

Aa men nej nej, det är 100% att telefonen kan ligga där, eftersom den hostar till ett bostadsområde och ungdomar från det området var på mitt gym samtidigt då den försvann :/
Citera
2010-10-28, 16:40
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirog
Håller med, tappat förtroendet för rättväsendet helt och hållet, nu styrs jag bara av mina moraliska begränsningar. Istället för att gå till polisen när du fått fram adress/namn så tycker jag du skall ta hand om problemet med våld. Du måste ju själv avgöra hur precis informationen du fått fram är för det finns ju en risk att du misshandlar någon oskyldig istället.

Och om nu tjuven är mycket tuffare än TS då? Om tjuven har mycket häftigare och brutalare kontaktnät än TS?

Din sista mening säger allt hur IQ-befriat ditt inlägg är. Det är precis därför man har ett rättsväsende, en brottsling ska lagföras och inget annat. Trist att du tappat förtroendet för rättsväsendet men att ta lagen i egna händer är alltid förkastligt och inte ett dugg bättre än tjuven i första skedet.

Nä! Gå till polisen är det enda rätta.
Citera
2010-10-28, 16:46
Medlem
Swilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Och om nu tjuven är mycket tuffare än TS då? Om tjuven har mycket häftigare och brutalare kontaktnät än TS?

Din sista mening säger allt hur IQ-befriat ditt inlägg är. Det är precis därför man har ett rättsväsende, en brottsling ska lagföras och inget annat. Trist att du tappat förtroendet för rättsväsendet men att ta lagen i egna händer är alltid förkastligt och inte ett dugg bättre än tjuven i första skedet.

Nä! Gå till polisen är det enda rätta.

Har redan gått till polisen med detta, men jag tror ej dom kommer gå vidare med det eftersom det är ett "litet" fall som dom flesta säger, hoppas verkligen dom gör något åt saken, men det är inte så stor chans tror jag :/...
Citera
2010-10-28, 18:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swille
Aa men nej nej, det är 100% att telefonen kan ligga där, eftersom den hostar till ett bostadsområde och ungdomar från det området var på mitt gym samtidigt då den försvann :/

Fast nu är detta en iPhone och där är säkert en sån där "central" i närheten
Citera
2010-10-28, 19:05
Medlem
Man skulle kunna kolla på blocket och på kvibergs marknad. Ser du en iPhone 4 skulle du kunna kolla numren på telefonen om du verkar trevlig och intresserad. Är det din stoppar du bara på dig den och sticker. Du kan lätt bevisa att den är din om du blir polisanmäld själv.
Citera
2010-10-30, 10:29
Medlem
Synd att du inte hade mobil-me, men I vilket fall tycker jag inte du ska ge upp. Kolla upp alla möjliga portar i området och knacka dörr. klassiskt och beprövad metod som bla polisen ofta använder.
Citera
2010-10-30, 14:06
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus
Man skulle kunna kolla på blocket och på kvibergs marknad. Ser du en iPhone 4 skulle du kunna kolla numren på telefonen om du verkar trevlig och intresserad. Är det din stoppar du bara på dig den och sticker. Du kan lätt bevisa att den är din om du blir polisanmäld själv.
Fortfarande förbjudet "typ".
Citera
2010-10-30, 14:27
Medlem
Absons avatar
Några framsteg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem