Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-07, 19:20
  #1
Medlem
Hej på er!

Det är så att jag är nybliven student och jobbar med IT sen i Juni och nu är det dags att flytta hemmifrån!

Jag tänkte fråga ifall det är någon som vet hur man får tag i privata hyresvärdar? Jag söker då ett förstahandskontrakt. Jag vet att det finns tjänster att betala för som hjälper en att leta men jag vill försöka lite till innan jag köper en sådan tjänst.

Jag bor Söder om Sthlm och söker då hyresrätt någonstans mellan Älvsjö och Rönninge.

Så jag tar gärna emot tips om hur jag får kontakt med privata hyresvärdar eller liknande för att komma ett steg närmare min lägenhet!

Tack på förhand
Citera
2010-09-07, 19:23
  #2
Medlem
Kommunhemsidorna brukar ha en lista på hyresvärdar bland annat, både på privata & kommunala hyresvärdar.
Citera
2010-09-07, 19:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phinsessa
Kommunhemsidorna brukar ha en lista på hyresvärdar bland annat, både på privata & kommunala hyresvärdar.

Jag har faktiskt letat på en del kommunhemsidor samt mailat för att få lista på hyresvärdar i kommunen. Det svaret jag fick från Botkyrka Kommun är att "Det finns tyvärr inget sådant som Kommunen tillhandahåller." Då undrar man ju vad det är för hönshjärna som svarar? jag menar kommunen måste ju veta någon om bostäderna som de har på sin mark...
Citera
2010-09-07, 19:34
  #4
Medlem
Det finns en liten lista med bostadsföretag på Botkyrkas hemsida nu i alla fall, vet inte om någon är privat dock. Du har kanske sett den redan?
Citera
2010-09-07, 19:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phinsessa
Det finns en liten lista med bostadsföretag på Botkyrkas hemsida nu i alla fall, vet inte om någon är privat dock. Du har kanske sett den redan?

Hittade den förut men dock inga privata hyresvärdar
Citera
2010-09-10, 09:12
  #6
Medlem
Ingen som kan hjälpa mig?
Citera
2010-09-10, 11:11
  #7
Moderator
rotadents avatar