Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-07, 19:20
  #1
Medlem
Hej på er!

Det är så att jag är nybliven student och jobbar med IT sen i Juni och nu är det dags att flytta hemmifrån!

Jag tänkte fråga ifall det är någon som vet hur man får tag i privata hyresvärdar? Jag söker då ett förstahandskontrakt. Jag vet att det finns tjänster att betala för som hjälper en att leta men jag vill försöka lite till innan jag köper en sådan tjänst.

Jag bor Söder om Sthlm och söker då hyresrätt någonstans mellan Älvsjö och Rönninge.

Så jag tar gärna emot tips om hur jag får kontakt med privata hyresvärdar eller liknande för att komma ett steg närmare min lägenhet!

Tack på förhand
Citera
2010-09-07, 19:23
  #2
Medlem
Kommunhemsidorna brukar ha en lista på hyresvärdar bland annat, både på privata & kommunala hyresvärdar.
Citera
2010-09-07, 19:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phinsessa
Kommunhemsidorna brukar ha en lista på hyresvärdar bland annat, både på privata & kommunala hyresvärdar.

Jag har faktiskt letat på en del kommunhemsidor samt mailat för att få lista på hyresvärdar i kommunen. Det svaret jag fick från Botkyrka Kommun är att "Det finns tyvärr inget sådant som Kommunen tillhandahåller." Då undrar man ju vad det är för hönshjärna som svarar? jag menar kommunen måste ju veta någon om bostäderna som de har på sin mark...
Citera
2010-09-07, 19:34
  #4
Medlem
Det finns en liten lista med bostadsföretag på Botkyrkas hemsida nu i alla fall, vet inte om någon är privat dock. Du har kanske sett den redan?
Citera
2010-09-07, 19:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phinsessa
Det finns en liten lista med bostadsföretag på Botkyrkas hemsida nu i alla fall, vet inte om någon är privat dock. Du har kanske sett den redan?

Hittade den förut men dock inga privata hyresvärdar
Citera
2010-09-10, 09:12
  #6
Medlem
Ingen som kan hjälpa mig?
Citera
2010-09-10, 11:11
  #7
Moderator
rotadents avatar
Det finns inga jättesmidiga genvägar i Stockholm om du inte har några kontakter. Förstahandskontrakt kostar antingen svarta pengar eller tar en jävla tid. Åtminstone om du ska ha så pass nära stan. Kan du tänka dig att bo långt ut, typ Södertälje, går det ju snabbare. Det är en tragisk situation vi har, minst sagt.

Jag vet inte hur betaltjänsterna funkar för övrigt, om de är bra. Men de kostar väl inte så många spänn? Någon hundring i månaden kan det ju vara värt om det ger resultat.
Citera
2010-09-10, 12:01
  #8
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNiklas
Hittade den förut men dock inga privata hyresvärdar

Tyckte jag såg Graflunds 0ch Tumba centrumfastighter på den där listan iaf. Allokton, Din Bostad, Akelius är några andra jag på rak arm kommer på som är verksamma i det området. Du kan ju även proöva ringa Vonna De Jong som har hus i Skärholmen. Chansen du ska få nått hos des´sa är väl inte så jättestor men det är värt att försöka. Som rotadent sa chansen är väl rätt mycket större om du kan tänka dig bo i S-tälje tills du hittar nått bättre prova nån privat värd där...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback