• 1
  • 2
2010-09-06, 17:11
Medlem
Eftersom ämnet gäller just poliser som jobbar civilt mot narkotika så tycker jag att tråden bör ligga i "Droger"
Finns det något enkelt sätt som man kan känna igen dom på?
Citera
2010-09-06, 17:19
Bannlyst
ofta svarta solglasögon, svarta kostymer, öronsnäcka, army-cut m.m jag tror du hade identifierat en ganska lätt.

Här har du annars ett gäng bilder på riktiga civilsnutar jag fixat, sprid gärna vidare.

http://img132.imageshack.us/my.php?image=bild0155ij.jpg
http://indymedia.dk/attachments/dec2005/21.jpg
http://www.flickr.com/search/?w=2606...=snutar&m=tags
http://img148.imageshack.us/my.php?image=kilo20dk.jpg
http://sweden.indymedia.org/usermedi...2/large/42.jpg
Citera
2010-09-06, 17:19
Medlem
Det ser helt enkelt fel ut.
Om dom är i grupp så är dom alltid udda.
En yngre kille, ibland kan dom ha palestinasjal på sig eller något annat "hippt".
Den yngre killen står sedan tillsammans med en Rambo, och sedan ett gäng inkvoterade tjejer som ser lite bortkomna ut.
Vissa tar gärna något i ögonen så att dom ska se benga ut, för att smälta in.
Människor med öronsnäckor ska man inte gå i närheten av.

Det viktigaste av allt:
BLICKEN.....
Citera
2010-09-06, 17:29
Medlem
Str8flushs avatar
http://www.flickr.com/photos/26066041@N00/127131432/ <-- Haha han har ju fan tagit mig och mina polare för ett tag sen..

Oftast brukar dom ha hiphop kläder på sig och axelrems väska,
Och som sagt har dom oftast ett par blondiner med sig som får ringa på dörren så man öppnar sen står resten av packet bakom dörren och väntar på att man ska öppna.

Många av snutarna ser allmänt pundade ut, orakade och svettiga med pösiga kläder, även militärbrallor med massor av fickor är standard,

Finns en snut här i mitt område som har synts till med peruk(han är rakad i vanliga fall)

usch äckel poliser...

http://anarkisterna.com/julia/2008/1...r-kanna-romeo/ <--- bra sida om ni vill kolla på civil snutar
Senast redigerad av Str8flush 2010-09-06 kl. 17:33.
Citera
2010-09-06, 17:36
Medlem
Charles26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steienerburger
Det ser helt enkelt fel ut.
Om dom är i grupp så är dom alltid udda.
En yngre kille, ibland kan dom ha palestinasjal på sig eller något annat "hippt".
Den yngre killen står sedan tillsammans med en Rambo, och sedan ett gäng inkvoterade tjejer som ser lite bortkomna ut.
Vissa tar gärna något i ögonen så att dom ska se benga ut, för att smälta in.
Människor med öronsnäckor ska man inte gå i närheten av.

Det viktigaste av allt:
BLICKEN.....

Exakt!

Man känner helt enkelt igen dom. Flockdjuren.
Citera
2010-09-06, 17:40
Medlem
ojoj kan se ut precis hursomhelst

ja har blvit gripen av allt från en ung snygg tjej (med hennes äldre kollegor väntandes bakom ett par buskar) till två stycken skäggiga uteliggar lodisar med stulna rostiga cyklar.

har inte själv råkat ut för denna men en bekant på mindre ort hävdar att en polis där spökat ut sig i rastakläder och peruk för att smälta in , om det är sant eller inte låter jag vara osagt men med tanke på att två "uteliggare" grep mig o mina vänner när jag var ung och satt o meckade gås så verkar det troligt .

p.s snacka om snopet när man tror någon ska fråga om ett bloss men istället drar upp ett polisleg
Citera
2010-09-06, 22:06
Bannlyst
en gång på en fest så kom det en vad jag tror var en civsnut, det knackade på dörren så när jag öppnade stormar en ung riktigt sexig brudsnut in i lägenheten och ställer sig mitt i rummet, så säger hon att vi är anhållna alla bara knaaaaaas för vi hade ladd och sånt framme ni vet.

men då går hon och sätter i en cd i stereon och börjar typ strippa till sin musik alla bah wooot, men hon va tight som fan värsta strumpebanden och stringen under sin sån brud-snut-uniform-kjol.
så dansa hon ett tag, så drar hon en lina ladd och sen säger hon att hon bara testa ifall det var kokain och att vi alla är anhållna för narkotikabrott och så klappar hon typ sexigt på sina handbojor.

så gick hon.

fast det hände aldrig något med det där, jag tror hon skämdes för att hon gick över gränsen och började dansa och inte en jävla chans att snutarna själva testar drogerna för vad det är!!

men det tror jag var nån sorts spanings/infiltratör-snut..
Citera
2010-09-06, 22:21
Medlem
Fertedoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
en gång på en fest så kom det en vad jag tror var en civsnut, det knackade på dörren så när jag öppnade stormar en ung riktigt sexig brudsnut in i lägenheten och ställer sig mitt i rummet, så säger hon att vi är anhållna alla bara knaaaaaas för vi hade ladd och sånt framme ni vet.

men då går hon och sätter i en cd i stereon och börjar typ strippa till sin musik alla bah wooot, men hon va tight som fan värsta strumpebanden och stringen under sin sån brud-snut-uniform-kjol.
så dansa hon ett tag, så drar hon en lina ladd och sen säger hon att hon bara testa ifall det var kokain och att vi alla är anhållna för narkotikabrott och så klappar hon typ sexigt på sina handbojor.

så gick hon.

fast det hände aldrig något med det där, jag tror hon skämdes för att hon gick över gränsen och började dansa och inte en jävla chans att snutarna själva testar drogerna för vad det är!!

men det tror jag var nån sorts spanings/infiltratör-snut..
Exakt sådär va det när jag slogs mot 1000 tigrar i finland! OnT: Dom har blivit mycket bättre på senare år, förut var dom lätta att känna igen nu är det vanliga dudes i skjortor och chinos som kan sitta på typ bänkar på torg. Iallafall i Stockholms/Södermalms området.
Senast redigerad av Fertedos 2010-09-06 kl. 22:24.
Citera
2010-09-06, 23:07
Medlem
latsomfans avatar
Shorts, skjorta, rakad/fiskehatt, solglasögon, sandaler samt väldigt vakande ögon.
Citera
2010-09-06, 23:21
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Frågan är nog oftast inte hur dom ser ut, vad gör dom och hur gör dom det?
Blir nog ganska svårt om man är påverkad, dom bästa lär lura sig in i gäng Osv...
Men dom är nog rätt bra!

Det som kommer upp är..

Är nog oftast inte i en större grupp, som du ser, snarare 1-3st, säkert ofta som par.
Om inte har person(erna) blivit "kompis" med några, blir svårt om du inte tar kontakt och ställer frågor, ni verkar vara nära vänner!! Hur länge har ni känt varandra?

Beror ju också på vart man är, dom vill smälta in så mycket dom kan,
alltså ser dom ut som många andra.
Du kan då utesluta alla som är avvikande ifrån den plats du är på, oftast.

Får du direkt kontakt med dom har dom väldigt hög socialintelligens och kommer antagligen inte
leda ett samtal, om du skulle prata med dom några minuter,
dom kommer låta dig leda större delen av samtalet.

En ren kompis skulle Tex... Kunna "signalera" på något sätt till dom,
gör dom samma sak har dom gjort bort sig, borde va rätt dåliga poliser i sådana fall hehe.

Kroppsspråket Osv.. Är väldigt viktigt!
Det är ett väldigt avancerat ämne i sig, ton i rösten, färg på huden,
ögonrörelser, hållning, Osv...
Skulle kunna jämföra det med hackers, riktigt bra hackers är alltid ett steg före.
Läser du inte på och avancerar över poliserna har du inte så stor chans.

Kommer inte på mer, väldigt svårt ämne, beror på hur bra poliser det är.
Senast redigerad av EnTrevligPolis 2010-09-07 kl. 00:04.
Citera
2010-09-07, 00:11
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latsomfan
Shorts, skjorta, rakad/fiskehatt, solglasögon, sandaler samt väldigt vakande ögon.

Käns mer som höstmodet är inne nu igen . Hur ser man dom vakande ögonen?
Citera
2010-09-07, 00:25
Medlem
latsomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Käns mer som höstmodet är inne nu igen . Hur ser man dom vakande ögonen?
Mjo, iof....
Solglasögonen sitter ibland på pannan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in