Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-04, 17:32
  #1
Medlem
Ska till London om ett par veckor och tänkte passa på och fylla garderoben. Är det någon som har tips på coola modebutiker i London, alltså inga renodlade märkesbutiker jag är ute efter. Bör kanske tillägga att jag är kille..
Citera
2010-09-04, 17:39
  #2
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Uniqlo är en fin butik du bör kolla in. Japanskt företag som säljer kläder men i mångt och mycket med europeisk stil som ambition. Ska faktiskt själv dit nu i oktober och då ska det passas på att handlas.
Citera
2010-09-04, 18:22
  #3
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Uniqlo.

Du verkar ju inte ha så mycket koll själv, vad gillar du för märken?
Citera
2010-09-04, 19:09
  #4
Avstängd
ettplusett1s avatar
Dover Street Market är riktigt "cool", dock rätt dyr
Citera
2010-09-04, 19:30
  #5
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Sedan har du ju också Camden market, Pimlico Street och en massa second hands utslängda lite här och var.
Citera
2010-09-04, 22:07
  #6
Medlem
Camden mrkt "suger". Bortsett från personer som står vid marknadsstånd och säljer saker med tvivelaktig kvalitet så finns bara de vanliga konfektions affererna.

TS. sikta iställlet in dig på Oxford street så har du heller inte långt till klassiska Jermyn Street eller trendiga Carnaby Street med omnejd. Covent Garden är ckså bra.
Citera
2010-09-05, 16:10
  #7
Medlem
louisalouisas avatar
Jag tycker HimmelsBlau har kommit med väldigt bra förslag.

Jag skulle dock råda till att hålla dig borta från Oxford Street då det enbart är helvetet på jorden. Alla affärer som ligger på Oxford Street kan du hitta överallt i övriga London. Det enda bra med den gatan är några få restauranger och Selfridges.
Citera
2010-09-05, 16:18
  #8
Medlem
Britpops avatar
Lilywhites vid picadilly circus, Selfridges som nån nämnt och topman på oxford street.
Citera
2010-09-05, 17:05
  #9
Medlem
mikxs avatar
Några av de finaste herrmodebutikerna finns på Saville Row. Ett par butiker jag spontant kan rekommendera är Thomas Pink och Hackett.
Annars som föreslaget, Oxford Street har en hel del affärer värda att kolla.
Citera
2010-09-06, 13:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Uniqlo är en fin butik du bör kolla in. Japanskt företag som säljer kläder men i mångt och mycket med europeisk stil som ambition. Ska faktiskt själv dit nu i oktober och då ska det passas på att handlas.


Uniqlo har jag fått som tips idag också av en polare och det är väl i princip en sådan butik jag letat efter. Tack för övriga tips också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback