2010-09-06, 12:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Ok. Tack för ditt svar. Det är inte den kvinnan utan en helt annan person. De är numera skilda.

Men hans fru hette väl Mona och de skilde väl sig rätt nyligen, 2 år sedan typ?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=575493

Har för mig att han satt i Härnösand och det stämmer vad någon skriver på Svenska mord. De sågs ofta ute på stan fikandes.

Är detta Kjell-Eric?
http://www.arsundaviking.se/galleri/saltvik2006/invigningsparad_11.jpg
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2010-09-06 kl. 12:18.
Citera
2010-09-06, 12:30
Medlem
Tuesdays avatar
Enligt domen hade paret redan separerat och det var bråk om vårdnaden. Flera vänner (hans och hennes) vittnade om att KE hotat ta sonen ifrån mamman. En av hans vänner berättade i rätten att KE redan nyårsafton 83/84 sagt att han var less på CO och skulle ha vårdnaden av barnet. 1985 behöll KE sonen efter umgänge.

Den rättspsykiatriska undersökningen prövades av Socialstyrelsens rättsliga råd. De kom fram till att KE begått gärningen under inflytande av psykisk abnormitet som är av så djupgående natur att den måste anses jämställd med sinnessjukdom. (ljuva 80-tal...)

KE dömdes samtidigt för stöld och tjänstefel.
Citera
2010-09-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Enligt domen hade paret redan separerat och det var bråk om vårdnaden. Flera vänner (hans och hennes) vittnade om att KE hotat ta sonen ifrån mamman. En av hans vänner berättade i rätten att KE redan nyårsafton 83/84 sagt att han var less på CO och skulle ha vårdnaden av barnet. 1985 behöll KE sonen efter umgänge.

Den rättspsykiatriska undersökningen prövades av Socialstyrelsens rättsliga råd. De kom fram till att KE begått gärningen under inflytande av psykisk abnormitet som är av så djupgående natur att den måste anses jämställd med sinnessjukdom. (ljuva 80-tal...)

KE dömdes samtidigt för stöld och tjänstefel.

Och vilka satt i Socialstyrelsens rättsliga råd 1986? Intressant. En guldstjärna till dig om du har möjlighet att lägga ut domen på Megaupload eller dylikt.
Citera
2010-09-06, 12:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtivan
Här uppe där mordet ägde rum gick ryktet att det var den här mannens son som mördade Natalie Rönnqvist från Sundsvall 2002, men om det stämmer vet jag inte. Det kanske är någon annan här på Fb som vet mera om den saken? Det skulle isåfall vara den son som han fick tillsammans med Carina. Morföräldrarna ville ha vårdnaden av honom efter mordet men det tilldömdes pappan.
Nej det stämmer inte, Tuesday var inne på rätt spår, sonen var ca: 4 år när Carina mördades 1985 och Natalies mördare var 19 år 2003 vilket skulle betyda att han är född 1985. Kan missa på 1 år men det var ingen 1-2 åring som Carina lämnade efter sig.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/expojkvan-domd-for-mord-i-njurunda-1.222276

F.ö var det synd att inte Carinas föräldrar fick vårdnaden, mycket fina människor, snälla och godhjärtade och trodde gott om alla, dessvärre trodde de även gott om Kjell-Eric.
Citera
2010-09-06, 12:51
Medlem
sjpatriks avatar
Att han led av allvarliga psykiska problem då mordet skedde tar ingen överhuvudtaget hänsyn till? Efter 1års LPT ansågs han enligt expertis som frisk, ska han då inte få bygga upp sitt liv igen?
(Av hänsyn av offrets familj borde LPT:n haft en särskild utskrivningsperiod)

Självklart är brottet grovt och sympati skall han självfallet inte få, men att "hämnas" genom att
hänga ut honom 25 år senare är fan inte okej. Folk bör ta hänsyn till människor i hans närhet, och hur det kommer att påverka dem.
Senast redigerad av sjpatrik 2010-09-06 kl. 13:05.
Citera
2010-09-06, 13:01
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haris82
Så om nån vill göra sig rolig på din bekostnad och stoppar in en random drog i din läsk och du snetänder och dödar en person, utan att du mins det. Du bara vaknar och är anhållen. Ska vi då erbjuda dig stöd och vård eller ha en milirät vapen redo för dig?

Det är skillnad på att göra en sådan grej och vara "ängla mannen" eller en "ko- och hästfittsskärareman". Det är där domstolen ist kan välja att dömma mig till livstids straffarbete i norra norrland i arbetsläger med särskild prygling till min ära !
Citera
2010-09-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Att han led av allvarliga psykiska problem då mordet skedde tar ingen överhuvudtaget hänsyn till? Efter 1års LPT ansågs han enligt expertis som frisk, ska han då inte få bygga upp sitt liv igen?

Självklart är brottet grovt och sympati skall han självfallet inte få, men att "hämnas" genom att
hänga ut honom 25 år senare är fan inte okej. Folk bör ta hänsyn till människor i hans närhet, och hur det kommer att påverka dem.

Han agerade iskallt vid mordet, gömde kroppen och grät ut i tidningarna. placerade hennes bil vid hamnen osv. Nu gråter han ut igen. Tänker ingen på kvinnan som nu sakta ruttnat i sin grav, uppäten av maskar så endast skelettet finns kvar. Men vem vill veta det? Synd om den stackars mördaren är det dock. Sonat sitt brott, my ass, han satt 1 år på psyk med psykiatiker som gullade med honom, frisk efter 1 år, återigen efter ett jävla år. Kortare tid än vad de flesta av oss låg i lumpen.
Citera
2010-09-06, 13:19
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealBad
Någon som kan komma med lite teorier och uppslag om hur det kan gå för den här snubben i framtiden?
Varje flashback-medlem bidrar med 1:10 per månad till hans blivande förtidspension.
Citera
2010-09-06, 13:26
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joee
Jag gör ett brott som ger mig minst 2-3 år i svenskt fängelse. Jag studerar under tiden jag sitter inne. Kommer ut, börjar arbeta med ungdomar och har föreläsningar. Inom 10 år får jag också stå framför kameran och va älskad av hela Svenska folket och alla har förlåtit mig för jag är ju en ny människa!
jag menar, kvinnan som satt i 25(?) år i amerikansk fängelse fick va sommarpratare på p1...

Det är bara i Sverige sånt här kan hända och USA ---> Martha Stewart
Östberg är ett undantag och resultatet av en rejäl och långvarig (över ett decennium!) kampanj av SVT. Lägg därtill att hon mördade i USA och att hon är en kvinna som skyllde allt på en elak pojkvän.
Citera
2010-09-06, 13:37
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Det är skillnad på att göra en sådan grej och vara "ängla mannen" eller en "ko- och hästfittsskärareman". Det är där domstolen ist kan välja att dömma mig till livstids straffarbete i norra norrland i arbetsläger med särskild prygling till min ära !
För övrigt anser jag att du ska dömas till att granska alla dina texter med stavningskontroll innan du skickar iväg dem.
Senast redigerad av Stäppis 2010-09-06 kl. 13:41.
Citera
2010-09-06, 13:45
Medlem
DaEzzs avatar
Nu är han ute i Expressen igen http://www.expressen.se/nyheter/1.2124250/morddomde-kommunchefen-nu-har-jag-berattat-for-barnen

Den här gången så beskriver han hur han berättat för barnen och fortsätter söka sympati och uppmärksamhet för sin situation i sann narcissistisk anda. Han har inga betänkligheter över att använda sina barn för att tillfredställa sitt ego och bekräftelsebehov.

Psykopatbeteendet fortsätter, inte förrän han är ställd mot väggen, överbevisad och ingen annan utväg finns så kommer sanningen fram, precis som vid mordet. Lögner och bedräglighet hela vägen.

Den mördade kvinnans mamma intervjuas också. Framkommer bland annat att mannen hade den döda kroppen i bakluckan när han på morgonen efter att ha dränkt sin sambo stannade till och lämnade den 4-årige sonen till mormor för att hon skulle sitta barnvakt.....

Jag är inte professionellt utbildad inom psykologi eller beteendevetenskap, men ju mer jag ser av den här mannens beteende och ju mer detaljer om mordet som framkommer ju mer övertygad blir jag om att han skulle låsts in och aldrig släppts ut.
Citera
2010-09-06, 13:52
Medlem
han vill skydda sig och sin familj mot de onda skriverierna. Han tänker inte en sekund på att han berövade kvinnan möjlighet att skaffa familj, att leva, hennes föräldrar sin dotter osv. Nej den människan tycker det är synd om honom för att han jobbat, vilket vi alla gör, och skött sig. Maken till självömkan och brist på självinsikt har jag aldrig sett. Smaka på detta citat. Jag har gjort ett misstag och sonat mitt brott. Jag vet inte om man skall skratta eller gråta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in