2010-09-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av es6pack
Undra om han får fallskärm på nåt sätt?

Eftersom han hade en projektanställning till nyår så lär han ju knappast få nån fallskärm. Så det blev fritt fall för fanskapet.
Citera
2010-09-06, 11:05
Medlem
oVERGROWs avatar
"Jag ett enda missgrepp i livet och det känns jäkligt att det hänger kvar så här långt efteråt,"

http://www.expressen.se/nyheter/1.21...r-gammalt-mord

Nej, inte fan är mord ett missgrepp (misstag) i min bok iaf, dråp kan eventuellt vara misstag, men inte mord.

Citat:
Ursprungligen postat av jullebira
Jag blir så trött, han gråter ut i tidningarna att alla är dumma emot honom, han har ju sonat sitt straff, dvs 1 års psykvård. Han har kunnat skaffa familj och gjort karriär. Av den han dödade finns dock bara vittrade ben kvar. Fy fan vilket kräk till man, inte ett uns av ånger utan bara självömkan

+1
Citera
2010-09-06, 11:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Många här som tycker att han sonat sitt brott, i helvete heller.
Den kvinnliga psykologen på anstalten där han satt blev kär i honom och de blev ett par.
Det var också hon som såg till att han blev friskförklarad så snabbt.
För Kjell-Eric var hon naturligtvis bara ett spelkort och ytterligare en kvinna han manipulerade och ägde.

Edit, någon som vet om det var denna skönhet?
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22736&a=275320
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2010-09-06 kl. 11:16.
Citera
2010-09-06, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealBad
Någon som kan komma med lite teorier och uppslag om hur det kan gå för den här snubben i framtiden?

Alternativ 1:

Skyddad identitet och nytt toppchefsjobb inom den statliga eller kommunala sektorn.

Alternativ 2:

Fortsatt tjänstgöring under en till två års tid i Lindesbergs kommun med full lön, men utan någon som helst arbetsplikt. Därefter skyddad identitet, a-kassa och socialbidrag.

Alternativ 3: (det mest troliga alternativet)

Länspolismästare i Uppsala län.
Citera
2010-09-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Den kvinnliga psykologen på anstalten där han satt blev kär i honom och de blev ett par. Det var också hon som såg till att han blev friskförklarad så snabbt. För Kjell-Eric var hon naturligtvis bara ett spelkort och ytterligare en kvinna han manipulerade och ägde.

Berätta mer! Vilken psykanstalt? Vad hette psykologen? På vilket sätt såg hon till att han blev friskförklarad så snabbt?
Citera
2010-09-06, 11:16
Medlem
FabiusCunctators avatar
Citat:
Någon som kan komma med lite teorier och uppslag om hur det kan gå för den här snubben i framtiden?

Du har ju själv lämnat en god profetia: "Hoppas vi hittar honom som tragisk alkis och uteliggare om något år." Inte mig emot om du får rätt ...

Synd bara att han har kunnat leva ett gott liv, finansierat av skattebetalare, under mer än två decennier. Allt medan offrets stoft har förmultnat i jorden och en stackars pojke har fått växa upp med vetskapen om att ens mamma blivit mördad av ens pappa under vidriga omständigheter. Andra barn har i åratal hållits ovetande om halvbroderns existens, om pappans förflutna och detaljerna kring farmoderns bortgång. När livslögnen till slut briserar har den som själv är upphovet till allt detta elände mage att mest tycka synd om sig själv. Han har ju sonat sitt "missgrepp" ...

Jag hoppas att detta i alla fall får det goda med sig att rutinerna skärps kring rekryteringsprocesserna så att dylika personer sållas bort. Om det stämmer att belastningsregistren rensas bara tio år efter avtjänat straff får vi väl skänka en tacksamhets tanke till de "internetspanare" som kan bistå med kunskap och leverera även äldre domar till arbetsgivare och andra i omgivningen.
Citera
2010-09-06, 11:18
Medlem
Tuesdays avatar
KE höll tyst om mordet i drygt sju månader.

Citat:
Sju månader efter Carinas försvinnande anhölls mannen

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.2305373-carinas-mordare-blev-kommunalchef
Citera
2010-09-06, 11:21
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Vinner de rödgröna valet är det stor chans att han blir Jämställdhetsminister.
Citera
2010-09-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vinner de rödgröna valet är det stor chans att han blir Jämställdhetsminister.

Japp! Det finns alltför många okunniga, inkompetenta, högavlönade och nyttiga idiotsossar. Han verkar redan ha en tycka-synd-om-anhängare.

Lars Knapasjö (s) skriver att den "timeoutade" kommunchefen greps och dömdes till ett långt fängelsestraff som han avtjänade i kanske 10-12 år. Knapasjö anser att den dömde har rätt till acceptans, till ett totalt likavärde och hans synder är förlåtna och raderade.

Se http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1345&blogg=45343

Jag undrar vad Moooooona m.fl. har att säga om Knapasjös debattinlägg?
Citera
2010-09-06, 11:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Berätta mer! Vilken psykanstalt? Vad hette psykologen? På vilket sätt såg hon till att han blev friskförklarad så snabbt?
Jag har inte så bra koll på Kjell-Eric men Carina däremot kända jag mycket väl. Vi var ett par några år innan hon träffade Kjell-Eric. Vi träffades också 1 månad innan hon dog och det var så när att vi bestämde att vi skulle träffas. Hon höll på dra sig ur förhållandet då och man kunde se att hon var rädd för honom.

Kan det vara det här donnan som frigav honom och senare blev hans fru?

Citera
2010-09-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har inte så bra koll på Kjell-Eric men Carina däremot kända jag mycket väl. Vi var ett par några år innan hon träffade Kjell-Eric. Vi träffades också 1 månad innan hon dog och det var så när att vi bestämde att vi skulle träffas. Hon höll på dra sig ur förhållandet då och man kunde se att hon var rädd för honom.

Kan det vara det här donnan som frigav honom och senare blev hans fru?

Ok. Tack för ditt svar. Det är inte den kvinnan utan en helt annan person. De är numera skilda.
Citera
2010-09-06, 11:52
Medlem
joees avatar
Jag gör ett brott som ger mig minst 2-3 år i svenskt fängelse. Jag studerar under tiden jag sitter inne. Kommer ut, börjar arbeta med ungdomar och har föreläsningar. Inom 10 år får jag också stå framför kameran och va älskad av hela Svenska folket och alla har förlåtit mig för jag är ju en ny människa!
jag menar, kvinnan som satt i 25(?) år i amerikansk fängelse fick va sommarpratare på p1...

Det är bara i Sverige sånt här kan hända och USA ---> Martha Stewart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in