2010-09-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag skulle tycka det vore väldigt intressant om någon boende i Riddarhyttan kunde kommentera, någon som känner till mannens härjningar där o som kanske kan ge en annan bild till varför fallet kom fram i ljuset nu?
Det bor ca 200 pers i Riddarhyttan. Hälften av dem är för gamla för att ens ha hört talas om datorer och andra hälften mekar hellre med raggarbilen än skriver på flashback. Så ha inte för stora förhoppningar.
Citera
2010-09-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealBad
Jag känner snubben genom mitt jobb. En typisk psykopat enligt mig. Hade ingen aning om att han var en mördare, men nu får hela hans uppträdande en förklaring.

På vilket sätt menar du att han är psykopat? Berätta gärna. Om så är fallet kan det vara en av förklaringarna till varför han har lyckats klättra en bra bit på samhällsstegen.
Citera
2010-09-06, 10:17
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb
I min värld är det på det viset, att begår man ett bestialiskt mord på en kvinna som är mor till en fyra-årig son, då skall man dömmas till ett långt fängelsestraff - helst livstid. Döms man till rättpsykiatrisk vård, så skall man även där vårdas många år och om man blir frisläppt så skall det finnas kontroll på en.

För övrigt skulle ej jag vilja ha en mördare som chef. Det skulle jag betrakta som en första rangens förolämpning.

Till sist vill jag framhålla att jag ser det som oerhört grymt att beröva en fyraåring hans mor. Jag förlorade min mor, när jag var i den åldern och det har förorsakat mig ett livslångt lidande. Ber om ursäkt för min självömkan i föregående mening.

Beklagar din förlust.
Och jag håller fullständigt med dig.

Jag har själv arbetat inom psykiatrin i många år. Du behöver inte ha ett iq högre än genomsnittet för att dupera diverse vårdpersonal att du är fullt frisk. Vad som bubblar under ytan kan ingen se.
Att hans raseri och ilska skulle ha försvunnit under ett år med den sjukt dåliga psykvård vi har i Sverige är inte alls särskilt sannolikt.
Dessutom anser jag att han inte bara är skyldig till mord, han är skyldig till vållande av annans död också (sin mor). För mig är han en dubbel-mördare och borde sitta inne fortfarande.
Citera
2010-09-06, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
På vilket sätt menar du att han är psykopat? Berätta gärna. Om så är fallet kan det vara en av förklaringarna till varför han har lyckats klättra en bra bit på samhällsstegen.

Typen gillar att ta plats. Synas höras och vara viktig. Det finns något självgott eller kanske obehagligt kännslokallt vilket varit svårt att ta på. Men när han presenterades som mördare klarnade i alla fall min bild. Måste finnas fler som tycker något om den här mördaren.

Vem fan vill ha en smygmördare som chef och kommunal företrädare?

Synden straffar sig själv.
Citera
2010-09-06, 10:26
Medlem
Citat:
Typen gillar att ta plats. Synas höras och vara viktig. Det finns något självgott eller kanske obehagligt kännslokallt vilket varit svårt att ta på. Men när han presenterades som mördare klarnade i alla fall min bild. Måste finnas fler som tycker något om den här mördaren.

Grattis! Du beskrev just 90% av all chefer ute i Sverige.
Citera
2010-09-06, 10:34
Medlem
Citat:

Ok. Tack för ditt svar. Ett psykopatiskt beteende kan yttra sig på många olika sätt och kan ofta vara en fördel i klättrandet på samhälls/karriärstegen. Det sägs att den enes bröd brukar vara den andres död och passar således bra in i konkurrensen mellan psykopater och andra såkallade normalt kännande personer.

- Jag stötte på personer på högre chefsnivå som hade luckor i sina meritförteckningar, där något inte stämde på de arbetsplatser de hade jobbat på. Jag började borra djupare i fenomenet och fick höra otroliga historier från de anställda, säger Lars-Olof Tunbrå.

Se http://computersweden.idg.se/2.2683/1.97995
Citera
2010-09-06, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DFBESE
Grattis! Du beskrev just 90% av all chefer ute i Sverige.

Möjligt. Men rent statistiskt sett är inte ens 10% av alla chefer djurmördare (jägare) eller den typen som bestialiskt mördar andra människor och håller detta dolt. Eliasson är chefernas toppsykopat, och då kanske man inte kommer längre än till Lindesberg innan verkligheten kommer i fatt.
Citera
2010-09-06, 10:36
Medlem
Citat:
Möjligt. Men rent statistiskt sett är inte ens 10% av alla chefer djurmördare (jägare) eller den typen som bestialiskt mördar andra människor och håller detta dolt. Eliasson är chefernas toppsykopat, och då kanske man inte kommer längre än till Lindesberg innan verkligheten kommer i fatt.

Säg inte det. Se på "Kapten Klänning" m.fl..
Citera
2010-09-06, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Säg inte det. Se på "Kapten Klänning" m.fl..

Och "pissgudrun" håller på och tappar politikerpsykopatledningen med stigande ålder.
Citera
2010-09-06, 10:45
Medlem
Jag blir så trött, han gråter ut i tidningarna att alla är dumma emot honom, han har ju sonat sitt straff, dvs 1 års psykvård. Han har kunnat skaffa familj och gjort karriär. Av den han dödade finns dock bara vittrade ben kvar. Fy fan vilket kräk till man, inte ett uns av ånger utan bara självömkan
Citera
2010-09-06, 10:56
Medlem
På Aftonbladet har hitintills 54 681 stycken personer röstat i frågan om en dömd mördare ska kunna bli chef inom en kommun. 77.0 % (drygt 42 000) svarar NEJ på den frågan.

Se http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,46967,00.html
Citera
2010-09-06, 11:00
Bannlyst
Någon som kan komma med lite teorier och uppslag om hur det kan gå för den här snubben i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in