Citat:
Ursprungligen postat av doctorb
I min värld är det på det viset, att begår man ett bestialiskt mord på en kvinna som är mor till en fyra-årig son, då skall man dömmas till ett långt fängelsestraff - helst livstid. Döms man till rättpsykiatrisk vård, så skall man även där vårdas många år och om man blir frisläppt så skall det finnas kontroll på en.
För övrigt skulle ej jag vilja ha en mördare som chef. Det skulle jag betrakta som en första rangens förolämpning.
Till sist vill jag framhålla att jag ser det som oerhört grymt att beröva en fyraåring hans mor. Jag förlorade min mor, när jag var i den åldern och det har förorsakat mig ett livslångt lidande. Ber om ursäkt för min självömkan i föregående mening.
Beklagar din förlust.
Och jag håller fullständigt med dig.
Jag har själv arbetat inom psykiatrin i många år. Du behöver inte ha ett iq högre än genomsnittet för att dupera diverse vårdpersonal att du är fullt frisk. Vad som bubblar under ytan kan ingen se.
Att hans raseri och ilska skulle ha försvunnit under ett år med den sjukt dåliga psykvård vi har i Sverige är inte alls särskilt sannolikt.
Dessutom anser jag att han inte bara är skyldig till mord, han är skyldig till vållande av annans död också (sin mor). För mig är han en dubbel-mördare och borde sitta inne fortfarande.