Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jag köper det mesta du säger och veterligen har han skött sig efter sin semester på rättspsyk. Men det är återigen frågan om förtroende och ansvar. Vilka kvinnor vill ha "Sadist-Kjelle" (eller vilket öknamn han nu kommer att få efter outningen) som chef och hur påverkas arbetsplatsen av detta?
Förmodligen inte särskilt många, men frågan är om det är rimligt att basera något idag på vad en person var och gjorde för 25 år sedan. Man behöver inse att människor utvecklas, den här mannen har förmodligen gått i terapi och både lärt känna sig själv bättre och gjort upp med de sidor som ledde till att han begick det dådet. Jag betvivlar att han har några allvarligare antisociala störningar, då fungerar man inte i samhället i 25 år.
Jag tycker kommunen ska försöka hitta en lösning för honom, se till att han kan jobba kvar, kanske inte som chef för det tror jag rent förtroendemässigt blir svårt men här gäller det ju också att kommunen visar lite jävla tåga. Ingen tjänar på att han förföljs i evighet. Det är talibanvarning på den typen av rättsordning och talibanerna har jag inte så mycket till övers för även om många härinne uppenbarligen tilltalas av deras rättskänsla.