Citat:
Han har formellt inte fått sparken. Han är tjänstledig med lön, s.k. "time-out" som det heter i den nya tidens språkordning. Mod borde ändra rubriken eftersom den är felaktig.
Ursprungligen postat av mercy
Vi får hoppas att det ser annorlunda ut idag när det döms till rättspsykiatrisk vård. Länge, länge har det ansetts att det bara var att spela lite tokig så fick man vård som "straff" Efter lämplig tid blev man frisk och utsläppt igen. (Hoppas regelverket ser annorlunda ut i dagsläget.)
Om det är sant att K-E E vid tiden hade ett förhållande med psykiatrikern på kliniken är det ju inte osannolikt att tiden för internering blev extra kort. I allmänhetens och de anhörigas ögon kan man givetvis inte tycka att han fått ett straff som står i paritet med brottet. Det är rent kränkade för offret och de anhöriga.
Var det rätt att han fick sparken?
Ja, det tycker jag. Han har valt en tjänst i offentligheten. Att även vara ett ansikte för Lindesbergs kommun. Om man vet att man inte har ett klanderfritt förflutet måste man ju inse att en sån här mörk hemlighet kan avslöjas. Han måste ha ett enormt självförtroende.
Vem vill ha en kvinnomördare till chef? Vem kan känna förtroende och respekt för en sådan person? Så här i valtider, vem skulle exempelvis vilja ha en statsminister, justitieminister, finansminister etc. som har en sån bakgrund? Vi har väl inte glömt hur det var vid sammansättningen av ministrar, då kulturministern fick avgå för att hon inte betalt tv-licensen. Att ha ett mord i bagaget är väl ändå i en klass för sig.
Att det hänt för länge sedan? Mentalt preskriberas vissa saker aldrig.!
Om det är sant att K-E E vid tiden hade ett förhållande med psykiatrikern på kliniken är det ju inte osannolikt att tiden för internering blev extra kort. I allmänhetens och de anhörigas ögon kan man givetvis inte tycka att han fått ett straff som står i paritet med brottet. Det är rent kränkade för offret och de anhöriga.
Var det rätt att han fick sparken?
Ja, det tycker jag. Han har valt en tjänst i offentligheten. Att även vara ett ansikte för Lindesbergs kommun. Om man vet att man inte har ett klanderfritt förflutet måste man ju inse att en sån här mörk hemlighet kan avslöjas. Han måste ha ett enormt självförtroende.
Vem vill ha en kvinnomördare till chef? Vem kan känna förtroende och respekt för en sådan person? Så här i valtider, vem skulle exempelvis vilja ha en statsminister, justitieminister, finansminister etc. som har en sån bakgrund? Vi har väl inte glömt hur det var vid sammansättningen av ministrar, då kulturministern fick avgå för att hon inte betalt tv-licensen. Att ha ett mord i bagaget är väl ändå i en klass för sig.
Att det hänt för länge sedan? Mentalt preskriberas vissa saker aldrig.!