Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Kajsa blir nostalgisk när hon sörjer den döde Castro och går loss ordentligt om Kubas enorma bidrag till att exportera revolutionen:
https://unvis.it/aftonbladet.se/kult...tion-pa-export
Naturligtvis inte ett ord av kritik eller erkännande av kommunismens otaliga offer. Man undrar vad som får en ung, bildad person som Ekis Ekman att bli så enögt fanatisk?
Ur artikeln:
Citat:
Algeriet, Kongo, Guinea-Bissau, Zanzibar, Angola, Sydafrika, Zimbabwe och Namibia är bara några av de länder vars befrielserörelser fått ovärderlig hjälp av Kuba.
Det gick ju jättebra! Obs att Kongo och Zanzibar inte är länder (eller ospecifierade, men hon förtydligar sen) så hennes analys är ett snäpp från obefintlig.
För övrigt har jag för mig att hennes nuvarande åsiktsfränder driver tesen att Poliovaccin är västerlandets ondska men hon kanske inte håller med sina lekkamrater. Nå 254 kongoleser fick studera i Kuba - inte dåligt av ett land med bara 11 miljoner invånare!
Detta var nog det värsta kommunistiska pekoral jag läst, faktiskt. Hon måste skrivit det sent på natten - antagligen i ett sentimentalt vininducerat infall.