Efter en höst där jag bara besökte kända ställen så
började suget att testa lite "nytt" infinna sig.
Under början av året har jag testat tre för mig nya salonger
i ett och samma område nordväst om Stockholm.
Salong nr 1:
Drop-in som jag alltid gör när det är en ny salong.
Belägen i källaren såsom många andra salonger. Väldigt skum belysning
vilket genast gav vibbar att här är det inte själva massagen som är huvudsysselsättningen.
Väl inkommen innanför dörren så möttes jag av en dam kring 35 år, lite lätt mullig utan att vara tjock.
Någon annan person såg jag inte till. Blev invisad till ett traditionellt rum utan dörr
men med draperi som avskiljare.
Såsom jag gjort det senaste året så lägger jag mig naken på mage utan att lägga över någon handduk över rumpan.
Om massösen vill använda handduk får hon göra det, vill hon inte så har jag inget emot att ligga med rumpan bar.
Massagen började som vanligt utan att avvika, en hygglig massage helt enkelt. Lite småprat som vanligt
kring namn, var man jobbar och bor etc.
Det var en aning kyligt i rummet vilket massösen noterade när mina händer var kalla, jag sa åt henne att värma händerna
och då placerade hon dem på ett bra ställe där det var varmt

Efter vändning så gick prisdiskussionen igång och här var det tveklöst att hela programmet
kunde erbjudas. Det blev en 69:a.
Efter att detta moment avslutats så fortsatte massagen
Betyg, 5 gradig skala
Lokalen: 2
Massagen: 3
Extra: 4
Prisnivå extra: 2 (dvs ganska dyrt)
Prisnivå massage: 3
Massösens utseende: 2
Svenskakunskap hos massösen: 2
Salong nr 2:
Drop-in
Tämligen nyöppnad, belägen i gatuplan vilket gör att det är lite ljusare och man
har möjlighet att få lite bättre vy över lokalen och massöserna.
Betalade min massage och blev invisad i ett rum där det som vanligt inte fanns någon dörr
och ett draperi avskiljde rummet från korridoren.
Fick en medlålders massös som var smal. Massagen var inget att hurra för, inte dåligt, inte jättebra.
Det som var irriterande var att det kändes som att hon hade bråttom och det visade sig att några av tjejerna
som jobbar på salongen inte hade kommit fast de borde. Det känns som att massösen kunde betydligt bättre när det gäller
massagen. Efter vändning så blev det en kort diskussion kring extra och det blev ett vanligt handjobb.
Efter extrabehandlingen fortsatte massagen en kort stund. Därefter rusade massösen in till nästa kund som väntade.
När jag klätt på mig igen så satt jag en stund och pratade med mamasan, hon berättade att hon inte
längre masserade själv eftersom hon inte "vågade". Man kan ju gissa att hon är gift med någon svensk som
inte är så förtjust i att hon "umgås" med kunder. Mamasan pratade riktigt bra svenska och berättade att
några av tjejerna hade varit ut på fest igår och det antagligen var därför de var sena.
Betyg:
Lokalen: 3
Massagen: 2
Extra: 3
Prisnivå extra: 3
prisnivå massage: 3
Massösens utseende: 3
Svenskakunskap hos massösen: 3
Salong nr 3:
Drop-in
Belägen i gatuplan.
När jag kommit in så fanns det i receptionsavdelningen ett litet rum där det satt en 4-5 tjejer.
En av dessa skuttade upp, tog betalt och ledde mig in i ett riktigt rum med riktig dörr vilket
alltid är positivt. Det var också varmt i rummet vilket är rätt ovanligt. Efter att ha klätt av mig
och lagt mig ned på madrassen så fick jag vänta en 5-6 minuter innan massösen kom in.
Det första jag fick höra var "oh sexy man" och förväntningarna på något speciellt låg i luften.
Därefter vidtog massagen vilken var mycket bra, efter inledningsfrasen så var jag överraskad att det
inte var mer pungsnudd och andra tecken på vad som man skulle vänta sig. När också massösen var
klädd i rätt utmanande klädsel så vore det underligt om det inte kom något erbjudande.
Efter dryga 20 minuter så var det vändningsdags och nu kom det tydliga fingervisningar om en lycklig
fortsättning. En handpåläggning på lilleman och frågan "he likes me?". Därefter fortsatte massagen med lite
lämpliga åtgärder från massösen för att lilleman inte skulle somna om.
När timmen började närma sig slutet så kom så frågan om extra. Här fanns det möjlighet till mer än handjobb
men prisdiskussionen strandade då prisnivån var lite väl tilltagen för min smak, speciellt när massösen inte
var någon skönhet utan mer ordinär
Det blev ett handjobb som var ypperligt utfört, går nog inte att få mycket bättre, högsta betyg på detta.
Två små irritationsmoment gjorde att upplevelsen inte var 100-procentig.
En gång rusade massösen ut ur rummet när en ny kund kommit in i salongen.
En annan gång ringde hennes telefon, hon struntade lyckligtvis att svara men lät telefonen fortsätta att ringa.
Efter massagen tog jag en dusch, duschen var fräsch.
Efter dusch på påklädning tog jag ett glas vatten och småpratade en stund med några av tjejerna som satt i
receptionsrummet. En av tjejerna pratade väldigt bra svenska och höll på att läsa i en körkortsbok, en annan av tjejerna
pratade däremot ingen svenska.
Betyg:
Lokalen: 4
Massagen: 4+
Extra: 5
Prisnivå extra: 2
Prisnivå massage: 3
Massösens utseende: 2
Svenskakunskap hos massösen: 2
Har nu samlat cirka 50 salonger i mitt arkiv och tycker fortfarande att det är kul att prova nya.