Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-30, 10:25
Medlem
Jag hoppas att jag har lagt den här tråden på rätt ställe. I beskrivningen för feedback verkade det inte stämma, men det här är väl en sorts feedback? Hoppas att den ligger rätt.

Hur som helst.

Jag anser att det vore bra att införa en regel mot att starta en tråd för att ställa riktigt dumma frågor. Med dumma frågor menar jag i detta fall frågor som förmodligen hade kunnat besvaras riktigt enkelt med en googlesökning där man klickar på första länken. Det är ju som bekant lite drygt med trådar i stil med "Vid vilken temperatur kokar vatten?", "Hur många centimeter är en tum/fot?" eller "Någon som vet när Zlatan föddes?".

Det är ju inget allvarligt brott, men en tillsägelse borde man ändå kunna få.
Citera
2010-09-01, 09:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Feedback -► Flashback

// Mod
Citera
2010-09-01, 10:05
Medlem
epost72s avatar
Jag kan då tycka att det kan räcka med skammen att ha startat en tråd om något som är lätt att ta reda på själv.

Jag kan tycka att en fråga om varför det blir siffror i stället för bokstäver på en laptop är en dum fråga. Svaret är enkelt att finna på nätet.

Dock besvarar jag det hellre än att idiotförklara den som frågade.

Frågan är då vilka frågor man inte ska få ställa?

EDIT
"Just Fucking Google it!" ersätter FB?
www.google.se:KFK?
Bestraffa användare som inte använder sök
Senast redigerad av epost72 2010-09-01 kl. 10:16.
Citera
2010-09-01, 10:06
Medlem
burfogels avatar
Var menar du att man ska dra gränsen då? Att få reda på när Zlatan föddes kan lätt fixas med Wikipedia, men det finns andra frågor det finns mer än ett svar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in