2009-05-18, 08:06
Bannlyst
Vad fyller alls alla dessa olika siter och forum, som då t.ex FB, för funktion, när alla numera kan Just fucking Google it?

Idag kan alla använda Google, och alla andra sökmaskiner, och som oftast hänvisar tillbaka till det ställe där frågan fick svaret på. Hrm??

Men i alla fall, så: Varför lägger inte alla ned sina siter och fora för? Ja, nu när alla kan Just fucking Google it? http://justfuckinggoogleit.com/
Sök på Google och, vad? Google är "allas vår vän i cyberrymden", eller??
Varför envisas så många med att hänga kvar på siter och fora för, när Google finns? Är dessa just fucking stupid, or what?! Eller är de smarta i överskott, alla dessa som hänvisar till Google i övermått?

Testade faktiskt att Googla på just denna frågan, men fick fucking inget dj- a svar!? Eller har, trots allt, alla dj- a fucking frågor redan besvarats?? Typ är även denna marknaden övermättad/- hettad?! Eller har Google missat att många svar saknar en fråga? Är just det kanske en fara med Google, att det trots allt finns siter/ fora kvar med frågor kvar att ställa?

Vad fucking säger ni? Är FB in Jeopardy, or??
Senast redigerad av Toort 2009-05-18 kl. 08:13.
2009-05-18, 08:10
Medlem
soptippsbosses avatar
Flashback är ett diskussionsforum och inte ett frågeformulär. Vad jag vet så klarar inte Google av en diskussion i dagsläget?
2009-05-18, 08:21
Medlem
Ecnals avatar
Och om alla googlade, då skulle ju inga svar finnas! Flashback skapar svaren, google hittar dom

Jag menar, det är VÄLDIGT ofta jag får upp flashback som första träff när jag söker på något.
2009-05-18, 08:35
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ecnal
Och om alla googlade, då skulle ju inga svar finnas! Flashback skapar svaren, google hittar dom

Jag menar, det är VÄLDIGT ofta jag får upp flashback som första träff när jag söker på något.

+1

För att ta B&GF, där jag brukar hålla till, som exempel: Där finns människor villiga att göra logotyper gratis. Där finns personer som har stenkoll på olika tutorials, och vilka som är värda att prova. Där finns folk som kan hjälpa till att identifiera typsnitt. Inget av detta är speciellt lätt att fixa med en enkel Googlesökning.

(Och då ignorerar jag diskussioner/showoff osv, vilket inte är helt lätt utan ett forum heller.)
2009-05-18, 08:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag tror att TS ska googla på "diskussion" och se vad h*n kommer fram till. Jag hjälper till lite med en länk till Wikipedia så länge...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussion
2009-05-18, 08:51
Medlem
micaeles avatar
Google må svara på alla frågor, men utan forum (som oftast är sökresultaten) vore frågorna inte besvarade eller diskuterbara i någon högre grad.

Sedan kan man ju diskutera alla inlägg på FB som bara skäller ut en TS för att denne inte har googlat istället för att ställa frågan här. Det kanske är något man borde stävja i högre grad.
2009-05-18, 09:16
Bannlyst
Goolge har inte svar på alla frågor däremot så finns det svar på många frågor på flashback.
2009-05-18, 09:44
Medlem
Zurrets avatar
Citat:

Samma här, det var till och med så jag upptäckte flashback
2009-05-18, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurret
Samma här, det var till och med så jag upptäckte flashback
Så hittade även jag till flashback en gång för ett år sedan.
2009-05-18, 09:59
Medlem
epost72s avatar
Google är väldigt bra när man vill ha ett snabbt svar på en fråga.
Att ställa en fråga på flashback och lita blint på svaret man får är ganska dumt.
Google ger många sökträffar på en fråga och då kan man se om många är samstämmiga och det brukar ge en hint om sanningshalten i svaret.

Ofta tar det ju betydligt längre tid att skriva ett långt inlägg på flashback och sedan sitta och vänta på svar än att från början söka på tex "äggsås" om man vill ha recept och instruktioner för hur man gör "äggsås".

Sedan att diskutera rekommendationer/åsikter är en helt annan sak.
Precis som i Windows support forumet där jag brukar hålla till, många frågor som ställs där går säkerligen att Googla sig till men en del vill ha extra instruktioner och vägledning och det är helt OK.
2009-05-18, 17:58
Medlem
beyonds avatar
Man skulle ju kunna tolka TS frågeställning som "vad ska man med FB till när alla jävla Flashbackare bara ber en Googla hela tiden"...
2009-05-18, 18:03
Bannlyst
Citat:

Exakt, och det är skrämmande ofta man får upp FB som resultat när man söker på något. Och använder oftare google för att hitta en tråd än FB:s sugiga sökfunktion.

Och det bästa med googel är att man kan söka på en specifik sida ex. www.flashback.org.

För er som är intresserade om hur man söker i en specifik sida med google:

Säg att du skall söka efter just denna tråd i google så skriver man bara: just fucking google it site:flashback.info och voila
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in