Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-28, 21:20
  #1
Medlem
Har ett problem med att min c: disk fylls hela tiden. Hur ska jag få datorn att använda E:? Har kollat överallt.
Citera
2010-08-28, 21:24
  #2
Medlem
vehmass avatar
Det går ju att välja vart man ska installera program, osv.
Sen kan du ju göra en mapp och lägga in alla filmer och musik där.

Så har jag gjort i alla fall.
Citera
2010-08-28, 22:08
  #3
Medlem
Joomlas avatar
Jag har partionerat mina 250x2 hårddiskar så att jag har en partion på ungefär 450GB och en på 50GB.
C:\ är 50GB och där har jag windows 7. D:\ är 450GB och där ligger alla spel installerade, inkl. Steam -spel, Crysis, alla tankade filmer, tankad musik osv.

Testa gå till C: och kolla vad som tar upp mycket utrymme. Troligtvis är det skrivbordsmappen och Mina Dokument...
Citera
2010-08-29, 02:51
  #4
Medlem
X_surfers avatar
Systemåterställningspunkter brukar ta en hel del plats, kör diskrensning
Citera
2010-08-29, 05:51
  #5
Medlem
hasenfrasens avatar
Högerklicka mapparna i din hemmamapp och välj Plats så kan du välja att flytta till E: genom att byta ut enhetsbokstaven C: till E: men låt mappstrukturen vara densamma, windows sköter resten automatiskt. Du kan på så sätt flytta det mesta.

Observera, vissa program gillar inte den där operationen utan hårdkodar platsen till "mina dokument" så du lär avinstallera och sen återinstallera programmen. Google Picasa och iTunes är två sådana program.
Citera
2010-08-29, 17:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Högerklicka mapparna i din hemmamapp och välj Plats så kan du välja att flytta till E: genom att byta ut enhetsbokstaven C: till E: men låt mappstrukturen vara densamma, windows sköter resten automatiskt. Du kan på så sätt flytta det mesta.

Observera, vissa program gillar inte den där operationen utan hårdkodar platsen till "mina dokument" så du lär avinstallera och sen återinstallera programmen. Google Picasa och iTunes är två sådana program.

Menar du högerklicka ex Mina bilder och sedan "Skicka till"? Det kan jag inte göra.
Citera
2010-08-29, 22:11
  #7
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomerSoprano
Menar du högerklicka ex Mina bilder och sedan "Skicka till"? Det kan jag inte göra.

Högerklicka på mappen och välj Egenskaper, där väljer du målmapp/location.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback