Citat:
Ursprungligen postat av storm72
har du ny förfallodag till slutet av augusti så kommer du först få en påminnelse under september(50:- extra fakturan efter). Betalar du inte den så stängs abonnemanget när de kör sina stängningar. Blir nog i slutet av sep eller början okt. 2 veckor senare inkasso(150:- + inkassoavgift och ränta).
Min gissning är att du slipper få abonnemanget stängt men du får betala 50:- för det.
Inkasso är inte så farligt om du inte funderar på att förlänga abonnemanget under de närmaste 1/2 året då de inte fungerar.
Då är det exakt som jag trodde från början på ett ungefäre. Jag får skuldkänslor när jag inte betalar in utgifter. Räkningen skulle dras från mitt autogiro idag.. Ska försöka låna cash tills imorgon. Så jag kan betala in skiten.
Om nu ingen skulle vilja låna ut (många är snåla), så lär inte inkasso komma förrens i okt? Allså så kan jag betala räkning + påminnelsavgiften slutet av september utan inkasso ska ha masa cash av mig?
Det sista nämda. Dock ett exempel. Så jag skulle inte kunna ta en delbetalning på en tv förrens ett ½ år efter att inkkasso har krävt pengar av mig?
Inte för att jag skulle ta en delbetalning.
Förövrigt. Kan min arbetsgivare kolla om jag är skyldig inkasso pengar? Eller är det bara KF dom kan kolla?
Tack på förhand!