Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-05-24, 15:00
  #1
Medlem
kasstkniws avatar
tjena hooden! jag målar upp ett senario för er så får vi se vad ni skulle göra. låt oss säga att jag nu sitter i en datorsal i skolan. i salen sitter det en hel del elever, salen är halvfylld. snett framför mig sitter det en tjej som är väldigt elegant. om man vill ta kontakt med henne nu på ett bra sätt, utan att verka för på om ni förstår, hur gör man då på bästa sätt?

och snälla, inte gå fram och säg att man känner doften av hennes kön. har fått det förslaget en annan gång.
Citera
2004-05-24, 15:05
  #2
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
tjena hooden! jag målar upp ett senario för er så får vi se vad ni skulle göra. låt oss säga att jag nu sitter i en datorsal i skolan. i salen sitter det en hel del elever, salen är halvfylld. snett framför mig sitter det en tjej som är väldigt elegant. om man vill ta kontakt med henne nu på ett bra sätt, utan att verka för på om ni förstår, hur gör man då på bästa sätt?

och snälla, inte gå fram och säg att man känner doften av hennes kön. har fått det förslaget en annan gång.

Om hon är snygg - så har hon säkert fått höra det - många gånger förut och då fungerar inte detta alls. Och trots många pubertetspojkars förhoppningar - så fungerar grova anspelningar på sex inte alls lika bra på unga tjejer.
(Med vissa undantag - t ex här på forumet. )

Ett sätt - som troligen inte är lika lättgenomskådat - är att helt enkelt be henne om hjälp! Dvs, du smickrar hennes hjärna - vilket hon säkert skulle uppskatta.
Citera
2004-05-24, 15:11
  #3
Medlem
Dawnriders avatar
Hej, jag heter X, går i Y.. vill du gå och ta en fika sen efter skolan?

-- Är det för vuxet?
Citera
2004-05-24, 15:21
  #4
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
tjena hooden! jag målar upp ett senario för er så får vi se vad ni skulle göra. låt oss säga att jag nu sitter i en datorsal i skolan. i salen sitter det en hel del elever, salen är halvfylld. snett framför mig sitter det en tjej som är väldigt elegant. om man vill ta kontakt med henne nu på ett bra sätt, utan att verka för på om ni förstår, hur gör man då på bästa sätt?

och snälla, inte gå fram och säg att man känner doften av hennes kön. har fått det förslaget en annan gång.

Jag kan inte ge några tips för jag suger på att ragga, däremot så vet jag att "Hej" är en klassiker som fungerat bra för mig. Är hon snygg så skall du säga det men på ett fint sätt inte något som "fan va snygg du är" berätta vad du gillar hos henen och tänk på att det inte bör vara bland det första du säger...
Citera
2004-05-24, 15:44
  #5
Banned
Skicka ett net send till hennes dator (ta reda på datorns ip-nummer på nån rast)
och skriv så här:

Klicka OK om du tycker "ditt namn" är en trevlig/snygg/valfritt adjektiv kille,
annars klicka Cancel

alt. om du känner henne lite grann:

Klicka OK inom 5 sekunder annars måste du gå och fika med "ditt namn"
efter skolan idag

sen när hon har klickat OK så följer du upp med:

Du klickade för sent och nu är du bjuden på fika på "ditt favvo cafe"

Nördigt, javisst, men vafan det är ju ragg i en datorsal...
Citera
2004-05-24, 17:04
  #6
Medlem
MacGayVers avatar
Kasta ur dig någon riktigt utbota dum kommentar eller fras från första början, står hon kvar och pratar med dig efter det så har du så gott som halva inne
Citera
2004-05-24, 17:06
  #7
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris2003
Skicka ett net send till hennes dator (ta reda på datorns ip-nummer på nån rast)
och skriv så här:

Klicka OK om du tycker "ditt namn" är en trevlig/snygg/valfritt adjektiv kille,
annars klicka Cancel

alt. om du känner henne lite grann:

Klicka OK inom 5 sekunder annars måste du gå och fika med "ditt namn"
efter skolan idag

sen när hon har klickat OK så följer du upp med:

Du klickade för sent och nu är du bjuden på fika på "ditt favvo cafe"

Nördigt, javisst, men vafan det är ju ragg i en datorsal...

Jooo - det låter ju väldigt vettigt. En stalker / hacker är ju vad varje kvinna önskar sig. Att jag inte har kommit på det själv.
Citera
2004-05-24, 17:21
  #8
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnrider
Hej, jag heter X, går i Y.. vill du gå och ta en fika sen efter skolan?

-- Är det för vuxet?

Tycker att det lät utmärkt.
Varken för framfusigt eller nonchalant.
Citera
2004-05-24, 19:14
  #9
Medlem
derangeds avatar
En enkel presentation och sedan förslag på gemensam aktivitet.
Välbeprövat fungerande grepp, dock varken lika kul eller effektivt som "jag kände doften av ditt kön och kunde inte låta bli och fråga om den smakar lika gott som den luktar"
Citera
2004-05-24, 19:18
  #10
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deranged
En enkel presentation och sedan förslag på gemensam aktivitet.
Välbeprövat fungerande grepp, dock varken lika kul eller effektivt som "jag kände doften av ditt kön och kunde inte låta bli och fråga om den smakar lika gott som den luktar"
Det första har jag provat flera gånger med lyckat resultat, men aldrig det andra. Har du?
Citera
2004-05-24, 19:21
  #11
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jooo - det låter ju väldigt vettigt. En stalker / hacker är ju vad varje kvinna önskar sig. Att jag inte har kommit på det själv.

Sluta förfölja mig och hacka mina inlägg
Citera
2004-05-24, 19:22
  #12
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris2003
Sluta förfölja mig och hacka mina inlägg

Brukar jag göra det?

EDIT: Ok - nu fattade jag ... tog lite tid, men ... kul, kul ...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback