Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-26, 13:46
  #1
Medlem
TheLs avatar
Hejsan, befinner mig nu i ett litet predikament som jag gärna skulle vilja ha hjälp med att lösa.

Den 24: e april i år till den 21: a juni hyrde jag och en tjejkompis till mig en lägenhet i Barcelona medan vi bodde där. Hyran låg på 890 euro i månaden, och lägenheten hyrdes genom en agentur som heter BCN Spanish Club (www.bcnspanishclub.com). En annan tjejkompis till mig arbetade där, och de verkade mycket seriösa med en fin lokal precis vid Barceloneta (stranden). När vi hyrde lägenheten var vi tvungna att lämna en deposition på en månadshyra (890 euro), denna deposition skulle vi sedan få tillbaka efter det att vi lämnat lägenheten i gott skick.

Lägenheten blev inspekterad av två personer, inga klagomål, den var i exemplariskt skick! De skulle sedan föra över depositionspengarna till oss via banken. Men inte fan har de hänt.

Efter att ha skickat dem diverse mail och ringt verkar det som att de försöker undvika att betala tillbaka depositionen. Hon som jag kände som arbetade där slutade i juni så hon är inte till så mycket hjälp. Undrar nu vad som gäller, jag har kontrakt på att vi hyrt, vilka datum etc.

Men eftersom det är Spanien så undrar jag vad jag kan göra för att skriva ett mail/skicka ett brev till dom som verkar lite mer seriöst, kanske att jag skriver några referenser till lagar för att de ska förstå att jag inte tänker släppa detta i första taget.

All hjälp uppskattas,
MVH
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback