2025-01-09, 20:33
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Jag har jobbat hela mitt yrkesliv i kök, både som kock och kökschef, jag lovar att jag har rätt.
Kökschef styr köket, restaurangchef matsalen och allt som hör den till.
Har aldrig hört en kökschef kalla sig restaurangchef (eller viceversa).
Småställen som inte har koll på begreppen kan säkert skriva felaktiga annonser.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Så ligger det till ja. Dessutom är det nog så att de som kallar sig ”restaurangchef” i detta program i själva verket är personer som står i sin farsas korvkiosk eller liknande.

När det gäller snabbmatsrestauranger, så kallas de som är chefer i köket för restaurangchefer.
Citera
2025-01-10, 02:55
Medlem
Usch för tina. Hade jag varit hennes man hade jag kastat ut henne efter dansen och allt snuskprat. En skam för Sverige.
Citera
2025-01-10, 17:23
Medlem
Svennehuras avatar
Tina måste vara en sån kåtslyna som Agneta Sjödin som tar varje chans hon får att ligga.
Det hon säger om falukorvar, långa sprut och testiklar i munnen, det gör hon medvetet.
Jo, man hade ju faktiskt kunna trycka på henne, hon är välbevarad.
Citera
2025-01-10, 19:23
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Det hon säger om falukorvar, långa sprut och testiklar i munnen, det gör hon medvetet.

Helt klart medvetet. Känns rätt billigt faktiskt.
Citera
2025-01-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det är väl sådan hon är
Citera
2025-01-13, 10:57
Medlem
Mr.Swedens avatar
Att ersätta Micha Billing med Stina Nordström är väl helt konsekvent om man ser till hur gammelmedia förfaller, i tragiskt många avseenden. Utbudet blir plattare och snaskigare, vilket är nödvändigt för att locka in de illiterata som ska ersätta normalt folk som lämnat.

Billings professionalism, kvalitet och elegans får alltså lämna plats för kokplattornas motsvarighet till LillBabs. Ser man inte skillnad på vilken sorts folklighet de båda representerar blir man antagligen förvånad av de minskande tittarsiffror som väntar.

Även deltagarna väljs nu inte bara efter skicklighet utan efter hur udda personligheter de är. Sverige är antagligen för litet för att ha ett seriöst matlagningsprogram.

Hade Nordström fått jobbet utan bröstimplantaten?
Citera
2025-01-13, 12:48
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Att ersätta Micha Billing med Stina Nordström är väl helt konsekvent om man ser till hur gammelmedia förfaller, i tragiskt många avseenden. Utbudet blir plattare och snaskigare, vilket är nödvändigt för att locka in de illiterata som ska ersätta normalt folk som lämnat.

Billings professionalism, kvalitet och elegans får alltså lämna plats för kokplattornas motsvarighet till LillBabs. Ser man inte skillnad på vilken sorts folklighet de båda representerar blir man antagligen förvånad av de minskande tittarsiffror som väntar.

Även deltagarna väljs nu inte bara efter skicklighet utan efter hur udda personligheter de är. Sverige är antagligen för litet för att ha ett seriöst matlagningsprogram.

Hade Nordström fått jobbet utan bröstimplantaten?
Ädle herre, det är möjligt att Stina Nordström, sångerskan från 90-talet har skaffat bröstimplantat, men inte Tina Nordström
Citera
2025-01-13, 12:49
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ädle herre, det är möjligt att Stina Nordström, sångerskan från 90-talet har skaffat bröstimplantat, men inte Tina Nordström
Jodå, Tina hade inte två papperskorgar på framsidan tidigare. Ett skrivfel blev alltså ditt bidrag?
Citera
2025-01-13, 12:58
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Jodå, Tina hade inte två papperskorgar på framsidan tidigare. Ett skrivfel blev alltså ditt bidrag?
Har hon opererat brösten 7 gånger i sin hälsokamp? https://www.hant.se/noje/tina-nordst...sokamp/8601915
jag ska kolla på nästa avsnitt om jag ser några papperskorgar fyllda med skräp

Det Mischa Billig kunde var att recensera viner samt ha partiska smaklökar gentemot
sälta & syra (svavel) hon var inte kock, nu är alla sådana bifigurer utrensade med badvattnet och hela sällskapet består nu av kockar.
Citera
2025-01-13, 14:38
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Har hon opererat brösten 7 gånger i sin hälsokamp? https://www.hant.se/noje/tina-nordst...sokamp/8601915
jag ska kolla på nästa avsnitt om jag ser några papperskorgar fyllda med skräp

Det Mischa Billig kunde var att recensera viner samt ha partiska smaklökar gentemot
sälta & syra (svavel) hon var inte kock, nu är alla sådana bifigurer utrensade med badvattnet och hela sällskapet består nu av kockar.
Mischa Billing är oerhört smaksäker och suveränt duktig på att bedöma mat - kanske inte den bleka barnmat du prioriterar - vilket gjort henne suverän i programmet. Du kanske förstod att hon ska vara domare, inte laga mat.

Hade du någon synpunkt på kärnan i mitt inlägg, att gammelmedia och TV4 blir allt snaskigare i sina desperata försök att hålla tittarsiffrorna uppe till varje pris.

Frågan besvarar sig själv när man tittar på din posthistorik - handlar praktiskt taget bara om banala lekprogram och tv-serier avsedda för gruppen Svensk Lantras.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2025-01-13 kl. 14:54.
Citera
2025-01-13, 17:50
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Mischa Billing är oerhört smaksäker och suveränt duktig på att bedöma mat - kanske inte den bleka barnmat du prioriterar - vilket gjort henne suverän i programmet. Du kanske förstod att hon ska vara domare, inte laga mat.

Hade du någon synpunkt på kärnan i mitt inlägg, att gammelmedia och TV4 blir allt snaskigare i sina desperata försök att hålla tittarsiffrorna uppe till varje pris.

Frågan besvarar sig själv när man tittar på din posthistorik - handlar praktiskt taget bara om banala lekprogram och tv-serier avsedda för gruppen Svensk Lantras.
Ja och Sveriges mästerkock är också ett banalt lekprogram som du & jag tittar på personlighetstypen som går igenom användares posthistorik för att försöka få in en träff med det platta brännbolls-racketetet är inte alls creepy & har för mycket fritid

Jag håller inte med om att det är snaskigt att slänga in Tina Nordströms eventuella bröstutskjutning
i hopp om att det ska locka flera tittare, förr jag tror inte att hon har den effekten, man ville göra sig av med vinproverskan eller att hon slutade själv & sedan hittade man en ersättare

Snart börjar Kulturfrågan Kontrapunkt på svt! som borde finnas i hans posthistorik, där Mischa kan bli ny domare?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-01-13 kl. 17:53.
Citera
2025-01-15, 20:19
Medlem
Vad tycks om kvällens avsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här