2020-03-22, 23:15
Medlem
Är typ som Top Modell? Folk vinner på utseende? Aldrig någon som är "ful" som vinner..

Och som sagt Sofia flörtar ganska kraftigt med Markus ...
Citera
2020-03-23, 11:35
Medlem
0.39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Är typ som Top Modell? Folk vinner på utseende? Aldrig någon som är "ful" som vinner..

Nu ska jag faktiskt inte vara så omåttligt jävlig och rada upp de vinnare under åren som inte sett jättebra ut. Men de finns.
Citera
2020-03-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen

Bonnier vill väl sälja kokböcker och det mesta i kokboks-väg försvinner nog i det stora kokboksträsket. Men har man en tillräckligt bra kokboksidé, eller utmärker sig på annat sätt, kanske exteriören spelar mindre roll.
Citera
2020-03-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj2
Bonnier vill väl sälja kokböcker och det mesta i kokboks-väg försvinner nog i det stora kokboksträsket. Men har man en tillräckligt bra kokboksidé, eller utmärker sig på annat sätt, kanske exteriören spelar mindre roll.

Vi får se i nästa avsnitt då de skall presentera sina kokboksidéer vad det har för förslag
Citera
2020-03-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Om inte annat vet vi att hon kommer få smaka lite kuk sen
jag kan bjussa på min om Marcus nekar
Citera
2020-03-25, 14:07
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lachesis
jag kan bjussa på min om Marcus nekar

så som marcus suktar tror jag knappast han nekar
Citera
2020-03-25, 20:31
Medlem
Sofia var duktigast i första momentet Får se hur det går i andra för killarna
Citera
2020-03-25, 20:44
Medlem
0.39s avatar
Skönt att Edvard gick vidare. Hade hellre sett både han och Christoffer i final men Sofia blev väl inkvoterad av Markus.
Citera
2020-03-25, 21:02
Medlem
enfindams avatar
Min favorit Edvard gick vidare till final. Vilken Biff Rydberg han gjorde!
Citera
2020-03-25, 21:06
Medlem
Av de tre som var kvar tycker jag rätt personer gick vidare utifrån bokidéerna. Kristoffers bok känns som något man ändå sett förut. Sofias laga-mat-tillsammans låter riktigt kul. Precis som hon sa kan man ju googla om man bara vill ha ett recept men samarbetsmomenten gör ju att det blir något mer. Edvards laga-mat-ute-bok kan säkert gå hem hos många nu när halva befolkningen blivit skogsmullar pga corona, bara det finns några lite lättare recept än den han gjorde idag.

Men rent krasst borde ju Lisa ha vunnit.
Citera
2020-03-25, 22:45
Medlem
S.O.Stolps avatar
Sa inte Mannerström att han inte gillar socker i senapscremen?

Här är hans egna recept:

https://mittkok.expressen.se/recept/...stroms-recept/
Citera
2020-03-25, 23:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
Har kokböckerna som vinnarna släppt tidigare sålt bra? Kommer man ihåg nån vinnare?

Enig med deras kritik mot Sofias och Edvards kokboksidéer. Krångliga recept som verkligen kräver att man kan laga mat och Sofias med en massa ingredienser från typ asiatiska butiker och så ska man ha två matskedar till rätten. Blir dyrt eftersom många sådana råvaror/kryddor kan ibland kosta en del och lagar man inte liknande rätter varje dag blir det stående, blir dåligt och man får slänga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in