2019-01-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Markus har ett psykopat-stirr och en psykopatton i rösten

Det är för att kockarna ska skärpa till sig och laga bättre mat.
Citera
2019-01-18, 17:31
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
Det är för att kockarna ska skärpa till sig och laga bättre mat.

Det försvarar inte psykopatin. De vet mycket väl att de tar in mediokra människor i programmet och att vissa kommer att misslyckas.

När man sitter vid matbordet och ojar sig över äckel som onanerar öppet på skolgårdar och sparkat ihjäl en hund och frågar dig om du vill kleta bajs på väggarna med hen, då kan man ta till de blickar, toner och beteenden som de gör. Men inte när busschaffisen Erik lagat en risotto. Jag köper det inte, det är sociopatiskt bullshit.
Citera
2019-01-18, 19:09
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Det försvarar inte psykopatin. De vet mycket väl att de tar in mediokra människor i programmet och att vissa kommer att misslyckas.

När man sitter vid matbordet och ojar sig över äckel som onanerar öppet på skolgårdar och sparkat ihjäl en hund och frågar dig om du vill kleta bajs på väggarna med hen, då kan man ta till de blickar, toner och beteenden som de gör. Men inte när busschaffisen Erik lagat en risotto. Jag köper det inte, det är sociopatiskt bullshit.
Det är kommersiell tv...
Citera
2019-01-18, 19:40
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det är kommersiell tv...

TV för sadister, singelmorsor, kristna, narcissister/idol-fans/idioter (alla tre är de samma sak), förståndshandikappade, riktigt utbrända pensionärer och folk som suttit i finkan pga kriminalitet & drogmissbruk och ändå inte vill jobba utan går på bidrag. Därför finns det publik för sådana tv-program.
Citera
2019-01-18, 19:45
Medlem
PingPongZongs avatar
Min favorit blev inte en av de tolv. Synd då han kunde skapat en del underhållning. Menar taxi turken. Han som vill visa upp vad han kunde och INTE kunde. Tyvärr så valde han visa vad han inte kunde för tidigt. Kanske inte så smart. Men det får man ju räkna med. Matkultur är speciell. Då till skillnad mot människor, så kan mat och recept aldrig bli svenskt.
Senast redigerad av PingPongZong 2019-01-18 kl. 19:47.
Citera
2019-01-18, 21:02
Medlem
bara jag som vill ge jonas en fet jävla smäll?
Citera
2019-01-18, 21:09
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
TV för sadister, singelmorsor, kristna, narcissister/idol-fans/idioter (alla tre är de samma sak), förståndshandikappade, riktigt utbrända pensionärer och folk som suttit i finkan pga kriminalitet & drogmissbruk och ändå inte vill jobba utan går på bidrag. Därför finns det publik för sådana tv-program.
I vilken av kategorierna sorterar du in dig i, för du ser ju det uppenbarligen? Underhållande program där vi får se riktigt duktiga amatörer men där man valt att regisera de som leder det för att få lite krisp.
Citera
2019-01-18, 22:13
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Underhållande program där vi får se riktigt duktiga amatörer men där man valt att regisera de som leder det för att få lite krisp.

Krisp? "Det här dagisprogrammet var lite trist, vi slänger in en pedofil för att spica upp det lite".

Citat:
I vilken av kategorierna sorterar du in dig i, för du ser ju det uppenbarligen?

Jag ser inte på det, men jag har sett klipp av nyfikenhet och tyckt att det är jävligt idiotiskt och då inte velat se något mer utav det.
Citera
2019-01-18, 22:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jag ser inte på det, men jag har sett klipp av nyfikenhet och tyckt att det är jävligt idiotiskt och då inte velat se något mer utav det.

Nej, du bör nog inte se det. Du verkar väldigt harig som tycker att juryn är så läskig. Det är trevliga människor. De har stenansikten för att inte avslöja vad de tycker.
Det är bra ju. Man vill ju ha det som en överraskning vilka de tycker är bäst.

Eller i o f s, när jag tänker efter, så brukar de visa hårdast "stil" och stoneface mot de som de kommer bedöma som bäst. "mm, vi får se hur långt det här räcker" brukar de ju säga till de som kanske inte lyckats tillräckligt bra.
Senast redigerad av dialektiker 2019-01-18 kl. 22:47.
Citera
2019-01-18, 22:46
Medlem
SvampDamp.s avatar
Dendär Rikard i årets säsong verkar lite sådär halvt speedad eller va tycker ni?
Citera
2019-01-18, 22:47
Medlem
Trodde inte man kunde hata på ett så harmlöst program som detta innan kakelpannan började posta. Så otroligt arg. Verkar nästan som det skulle röra sig om något personligt Kanske besökt någon av Leifs restauranger och fått ett fiskben i halsen.
Citera
2019-01-18, 22:50
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
Trodde inte man kunde hata på ett så harmlöst program som detta innan kakelpannan började posta. Så otroligt arg. Verkar nästan som det skulle röra sig om något personligt Kanske besökt någon av Leifs restauranger och fått ett fiskben i halsen.

Eller hur. Kakelpannan verkar väldigt skärrad över den beskedliga juryn. Jag fattar ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in