2011-04-02, 19:22
Medlem
PeterBorossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
ja ... då kan man ju se på big brother eller liknande produktion. att se på matlagningsprogram (om de nu vill kategorisera sig som ett sådant?) för personerna är ju lite att gå över ån efter vatten. eller så är jag helt ute o cyklar.

tack för att du tar dig tid

Det har ju blivit lite av en hajp med program där man får följa deltagarnas liv. man skulle väll kunna säga att programmet är lite mer av ett underhållningsprogram, det finns ju t.ex. redan en hell upsjö med matprogram där just maten är i fokus. Har själv inte kollat så mycket på programmet men det är den uppfattningen jag har fått.
Citera
2011-04-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBorossy
Det har ju blivit lite av en hajp med program där man får följa deltagarnas liv. man skulle väll kunna säga att programmet är lite mer av ett underhållningsprogram, det finns ju t.ex. redan en hell upsjö med matprogram där just maten är i fokus. Har själv inte kollat så mycket på programmet men det är den uppfattningen jag har fått.

japp, finns massa bra o mindre bra matlagningsprogram. skillnaden är dock att här har man tagit ett färdigt koncept, som i flera former varit bra (england) och i något fall otroligt bra (australien) och gjort något dåligt. lite synd
Citera
2011-04-02, 19:45
Medlem
PeterBorossys avatar
Citat:
japp, finns massa bra o mindre bra matlagningsprogram. skillnaden är dock att här har man tagit ett färdigt koncept, som i flera former varit bra (england) och i något fall otroligt bra (australien) och gjort något dåligt. lite synd

Okej, vad tycker du borde göras för att förbättra konceptet? Programmet har fått enormt mycket positiv feedback i branschen men självklart är det ju ett mål att locka så många tittare som möjligt.
Citera
2011-04-03, 04:56
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallus.Mathiae
Vilken jävla sosseattityd det finns här mot Jenny. Tjejen har uppenbart talang för matlagning och ett sjujäkla driv.

Det är väl snarare du som är sosse. Pajas. Själv citerar jag Antipati.

Citat:
Tycker lagom är ett skällsord, och att Jante han är dum. Jag tycker att du är en hora som tar de orden i din mun. Du ska inte tro att du är något, tro inte att du kan. Du är precis som alla andra; en simpel jävla fjant.
Citera
2011-04-03, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallus.Mathiae
Är man inte en syltrygg tar man upp problem ansikte mot ansikte. Om man inte vill ta det i direktsändning så tar man det på tu man hand efteråt. Lagom moget att lipa på sin blogg långt efteråt.
Rättelse: Är man en omogen snorunge så tar man upp det ansikte mot ansikte. Är man lite mer smidig tar man upp det i efterhand. Är man 50 bast typ och stör sig på en 18-åring så pallar man inte ta konflikten förrän folk ifrågasätter en.

Dessutom fattar du väl att han inte kan ta upp det "offentligt" innan det är sänt, på samma sätt som han inte kan berätta vem vinnaren är än.
Citera
2011-04-04, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBorossy
Okej, vad tycker du borde göras för att förbättra konceptet? Programmet har fått enormt mycket positiv feedback i branschen men självklart är det ju ett mål att locka så många tittare som möjligt.

det kanske är en succé redan i sånna fall är det väl dumt att ändra på konceptet. personligen ser jag gärna (som tidigare sagts), större fokus på mat och matlagning, mindre på person. kika på masterchef australien (säsong 2 är kanske lite bättre än 1 kanske ) - den är en förebild vad gäller dokusåpor och matlagningstävlingar. inte som dagens bigbrother-förnedringar utan trevliga människor som lagar mycket och inspirerande mat.

ett steg i den riktningen är något alla program borde eftersträva.

men som sagt. de flesta vill nog ha tv där folk beteer sig som idioter o är allmänt vidriga mot varandra så det blir nog ingen succé. dock har masterchef au +1mio tittare varje avsnitt.
Citera
2011-04-04, 18:57
Medlem
quaertys avatar
Citat:
dock har masterchef au +1mio tittare varje avsnitt.
Knappast i Sverige va? I Australien bor det mer än dubbelt så många, men jag antar att det inte är deras tittarsiffror du menar?
Citera
2011-04-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Knappast i Sverige va? I Australien bor det mer än dubbelt så många, men jag antar att det inte är deras tittarsiffror du menar?

ah jo. siffrorna i au är det jag avser. kanske helt ointressant i sammanhanget men ändå

http://en.wikipedia.org/wiki/MasterC..._1%29#Episodes

http://en.wikipedia.org/wiki/MasterC..._2%29#Episodes

ser nu att det var ännu fler.

hur många har den svenska tro .. ?

edit, den svenska premiären hade imponerande 1,25 mio!

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3065894.ece
Senast redigerad av mistadabolina 2011-04-04 kl. 20:08.
Citera
2011-04-04, 20:08
Medlem
quaertys avatar
Citat:
ah jo. siffrorna i au är det jag avser. kanske helt ointressant i sammanhanget men ändå

http://en.wikipedia.org/wiki/MasterC..._1%29#Episodes

http://en.wikipedia.org/wiki/MasterC..._2%29#Episodes

ser nu att det var ännu fler.

hur många har den svenska tro .. ?
Runt miljonen. Toppnoteringen ligger på 1 252 000 tittare.
Senast redigerad av quaerty 2011-04-04 kl. 20:11. Anledning: Läste fel
Citera
2011-04-06, 18:50
Medlem
Håller tummarna för Louise. Tycker hon verkar sten cool.
Citera
2011-04-06, 19:46
Medlem
viking76s avatar
Dagens tema är tydligen kärlek där de ska laga mat åt den person som betyder mest för dem.

Jag är också lite imponerad av att Adam fortfarande är kvar, han måste vara lite av en överlevnadskonstnär.
Citera
2011-04-06, 20:11
Medlem
Var Louise pojkvän golfaren Peter Hedblom?

http://cdnstatic.expressen.se/polopo...faultImage.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in