Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-01, 07:51
  #5821
Medlem
Hunden007s avatar
Känns iallafall givet besöka lasse på heden. synd han åkte ut han verkade skön.
Citera
2017-02-01, 20:40
  #5822
Moderator
Dr Kings avatar
Klockren sågning av Leif: "Vad skall du göra för något förutom att slösa på köttet?"
Citera
2017-02-01, 23:07
  #5823
Medlem
ModerRotas avatar
Jag blev så sugen på hamburgare när jag såg "efter stängning" efter programmet.
Citera
2017-02-02, 01:42
  #5824
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Skönt att Erik åkte hem. Maken till skörare manligare ego får man leta efter. Precis som egot Patrick ville han inte erkänna att han gjort fel när juryn sågar honom.
Citera
2017-02-02, 06:59
  #5825
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ja, Klara känns väl spontant som den minst sympatiska deltagaren så här långt i Sveriges Mästerkock.re...
Håller med, samtidigt lite befriande med någon som inte bara säger tjo och tjim. Hon levererar verkligen matlagningsmässigt trots sin sura uppsyn. Verkar vara en talang.
Citera
2017-02-02, 09:06
  #5826
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Efter stängning var ett kul koncept tycker jag, har man snott det från Australien också?


Tror att hon som lämnade bajssträngen kvar i skaldjuret får lämna i något av de kommande programmen. Hon får alldeles för lite tid i rutan jämfört med de andra deltagarna.
Citera
2017-02-02, 09:14
  #5827
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Skönt att Erik åkte hem. Maken till skörare manligare ego får man leta efter. Precis som egot Patrick ville han inte erkänna att han gjort fel när juryn sågar honom.

Underbart när han sitter och säger något i stil med att dom inte behövde vara så hårda. Man up för fan..

Däremot tyckte jag inte att hon med den speciella tallriken lagt upp speciellt snyggt eller innovativt.
Citera
2017-02-02, 10:18
  #5828
Medlem
tallskog4s avatar
Svårt att veta men det lär ju vara minst 2 månader mellan Gävle-delen och tävlingen i Stockholm.

Tycker många deltagare använder den tiden väldigt dåligt. Hade varit rätt lätt att plugga in massa basic-grejer. Senast kunde inte den blonda killen stekgraden på kalkon tex., kalkon är ju knappast något väldigt udda.
Citera
2017-02-02, 10:22
  #5829
Medlem
warlockes avatar
Jag gillar programmet, men jag tycker att det är tröttsamt med samma formel hela tiden, bara anledningar till att få pumpa house typ? Fattar inte riktigt meningen.

"Efter stängning" är väl trevligt. Dock så tycker jag att det känns lite som att sparka på de som förlorat. Jag menar, Johanna verkade helt förkrossad över att ha fått lämna.. med all rätt! Önskar henne all lycka, men det hela känns löjligt. Å andra sidan var det gött att Markus fick skoja och släppa loss lite, även om det i vissa tillfällen kändes som ett barnprogram.
Citera
2017-02-02, 10:24
  #5830
Medlem
Måste säga att jag är besviken på årets topp 12. Många nybörjarfel, mediokra maträtter och flera uppläggningar under all kritik. Hoppas deltagarna steppar upp rejält i kommande avsnitt.

Är det bara jag som har börjat tycka om Klara?
Citera
2017-02-02, 10:29
  #5831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Håller med, samtidigt lite befriande med någon som inte bara säger tjo och tjim. Hon levererar verkligen matlagningsmässigt trots sin sura uppsyn. Verkar vara en talang.

Ja, jag skulle i detta nu säga att det är väldigt låga odds på att Klara tar hem årets upplaga av tävlingen. Hon verkar vara ensam om att ha en hög lägstanivå och en förmåga att leverera under press. Det krävs att någon uppgift framöver är någonting som är en rejäl kunskapslucka för henne för att hon ska ryka. Eller rättare sagt, det krävs att både tävlingen och elimineringstävlingen i samma avsnitt består av kunskapsluckor för Klara för att hon ska ryka. Alternativt en lagtävling eller något som är väldigt chansartat i tävlingen, och sedan en kunskapslucka i den påföljande elimineringen.

Willis och han som var bäst i gårdagens eliminering är väl främsta utmanare. Men jag tror inte att de räcker hela vägen.
__________________
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2017-02-02 kl. 10:43.
Citera
2017-02-02, 11:54
  #5832
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Klockren sågning av Leif: "Vad skall du göra för något förutom att slösa på köttet?"
De slösar ju ändå med alla råvaror, det är bara en bråkdel som åker upp på tallriken i alla andra rätter så detta var ju inget unikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback