2016-02-11, 08:30
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
35% chans att man försvinner, sa en av tre. Hoppas inte han tar betalt på Operakällaren eller var han jobbade.

Hehe det där reagerade jag också över.
Det sitter ju i ryggmärgen att säga antingen 1/3 eller 33%. Just 35 är väldigt udda och rolig siffra att avrunda till

Annars känns det som förra året var lite roligare deltagare och dessutom bättre.
Citera
2016-02-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo....I den situationen gick det inte att ingripa då han åkte ut på ett udda sätt. Utan det är mer när det står mellan olika val.

Sen vet jag inte...Han var duktig..men riktigt tråkig och präktig. Han var nog favorit hos juryn, men inte säker på att produktionen tyckte det.

Ja, Filip var nog långt ifrån någon produktionen ville ha kvar. Hans typ av personlighet brukar inte gå hem i stugorna.

Angående ingrediensmomentet är det trots allt intressant att produktionen vågar släppa taget. Det momentet är det svåraste för de TV-mässiga. Minns bland annat Julien som måste ha varit produktionens dröm: charmig, rolig, egen och ett kvitto på att integration kan fungera utmärkt. Han gör fortfarande inhopp som TV-kock då och då i SVT och TV4.
Citera
2016-02-11, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Tråkigt men sant. Får hoppas att Elin åker ut ur tävlingen den här veckan.
Varfär då?
Citera
2016-02-11, 10:06
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavvay
Kan ha berott på den snåla tiden. Svårt att få ihop något vettigt på under en timme.
Skitsnack! Det gäller bara att planera tiden, vilket tar längst tid? Vilket moment är svårast?
Att servera halvrått lamm när man har 45 minuter på sig visar ju bara att man inte har i tävlingen att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Varfär då?
För att jag är intresserad av matlagning och inte på att titta på ett våp som pratar som ett litet barn.
Sofie är den enda vettiga av kvinnorna som är med i programmet, hoppas att hon vinner!
Citera
2016-02-11, 10:20
Bannlyst
Filip från förra säsongen är den präktigaste jag någonsin sett. Hans inhopp på TV4-nyhetsmorgon får mig att rysa varje gång. Produktionen ville ha ut honom och fixade det.

Hade varit roligt att efter att juryn presenterat sitt beslut så fick vi se produktionen sitta & diskutera: "Marcus vem fan tror dvärgen att han är egentligen, minns ni när han var trevlig för 8 år sedan", "Leif det svettiga fettot tror att han bestämmer", "Vem är tanten?". "Nu måste vi få ut Kinesen eller hon den feta, hur gör vi?".
Citera
2016-02-11, 13:54
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Jaha Könet och Grythunden gick vidare. "Hahahah girl power xD"
Vem är Grythunden?
Citera
2016-02-11, 14:30
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vem är Grythunden?
Mikaela, ser ut som en grythund
Citera
2016-02-11, 15:50
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
König hade en, troligen, svindyr pälsjacka på sig. Var fanns djurrätts-AFA någonstans? Hon har alldeles för mycket make-up, speciellt under lagtävlingen. Måhända är hon lite fåfäng men det är ingen Miss World-tävling...

Verkar finnas "tension" mellan Daniel och König. Undra om han fått doppa den grekiska souvlakin i den trånga överklassgrottan?

Det hade varit nåt! Hon blir bara snyggare och snyggare. Men håller med om kanske lite too much ibland.
Citera
2016-02-11, 21:57
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
35% chans att man försvinner, sa en av tre. Hoppas inte han tar betalt på Operakällaren eller var han jobbade.

Genom ordvalet "chans" så vet vi alltså att han vill åka ut också, om man ska märka ord.

Våpet Elin är rätt jobbig att se/lyssna på men den som får mig att kräkas lite i munnen är Paul, det är inte klädsamt med en 44-åring som ständigt har toppluva på sig inomhus och pratar som en tonåring som sniffat klister. Eftersom han dessutom enligt egen utsago är "lite kommunistisk" så hamnar han lågt, väldigt lågt, på min gilla-lista.
Citera
2016-02-11, 22:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Genom ordvalet "chans" så vet vi alltså att han vill åka ut också, om man ska märka ord.

Våpet Elin är rätt jobbig att se/lyssna på men den som får mig att kräkas lite i munnen är Paul, det är inte klädsamt med en 44-åring som ständigt har toppluva på sig inomhus och pratar som en tonåring som sniffat klister. Eftersom han dessutom enligt egen utsago är "lite kommunistisk" så hamnar han lågt, väldigt lågt, på min gilla-lista.
En annan rolig grej med Paul är att jag laddade hem en tutorial för logotypedesign, han som ledde tutorialen var också grafisk formgivare och hade en nästan exakt likadan mössa som Paul. Undrar om det är något som är "inne" i den världen?

Edit: Bildbevis - screenshot: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2ed5owo&s=9
Senast redigerad av irrbloss 2016-02-11 kl. 22:03.
Citera
2016-02-11, 22:36
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
En annan rolig grej med Paul är att jag laddade hem en tutorial för logotypedesign, han som ledde tutorialen var också grafisk formgivare och hade en nästan exakt likadan mössa som Paul. Undrar om det är något som är "inne" i den världen?

Edit: Bildbevis - screenshot: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2ed5owo&s=9

Artisten/rapparen Petter som f.ö har en identisk mun som Paul och är rätt lik i övrigt också på något vis har också en sån där fjantig mössa, så jag gissar på att det är en Södermalmsgrej - lika illa det.

http://www.vf.se/sites/vf.se/files/i...t/sz67d969.jpg
Citera
2016-02-12, 08:59
Medlem
core_s avatar
Jag retade mig mest på produktionens val att avslöja innan reklamen att tjejerna skulle gå vidare (Leifs kommentar om att vem av herrarna skall åka hem i "efter reklamen"-klippet).

Skall man nu ha små cliffhangers över reklamen så vore det ju skoj om halva fältet inte elimineras ur tävlingen redan innan de har presenterat sin mat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in