Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-10, 20:59
  #5209
Medlem
Vi får trivas med Elin Lillsnippa ytterligare en vecka och tyvärr samtidigt dras med Könet och Paul E Neuman.
Citera
2016-02-10, 21:03
  #5210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Vi får trivas med Elin Lillsnippa ytterligare en vecka och tyvärr samtidigt dras med Könet och Paul E Neuman.


Kanske står tidigare i tråden men vem är Könet?
Citera
2016-02-10, 21:05
  #5211
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Kanske står tidigare i tråden men vem är Könet?
Hon som gråter hela tiden.
Citera
2016-02-10, 21:24
  #5212
Medlem
Jag har ju tidigare konstaterat att Sofie är den starkaste matlagaren. Detta intryck förstärks i och med att hon verkar klara av att hålla en jämn, tillräckligt hög och varierad nivå rakt igenom. Tänkte att en eventuell svaghet skulle kunna vara när hon ska tampas med andra mindre drivna matlagare i någon "lagtävling", och därefter hamna i eliminering i någon gren som hon är lite svagare i. Men hon verkar ju ta kommandot även i lagtävlingarna.

Det var verkligen riktigt ynkliga prestationer i elimineringen i afton. Jäkla flax för kyparn och operasångaren. Jag gissar att juryn också tyckte att rätterna var jämndåliga, men valde att behålla kyparn och operasångaren för att man anser att de har bättre potential än Rizwan både i fråga om matlagning och "tv-mässighet".
Citera
2016-02-10, 21:32
  #5213
Medlem
Produktionen ville ha kvar Elin och ha bort Rizwan. Snyggt jobbat!

Ha ha ha

Denna s.k. matlagningstävling är komisk att skåda. Blå laget var bäst men det var fel folk i det laget.

Nästan så jag börjar undra om inte produktionen har slutordet ändå.
Citera
2016-02-10, 22:10
  #5214
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Produktionen ville ha kvar Elin och ha bort Rizwan. Snyggt jobbat!

Ha ha ha

Denna s.k. matlagningstävling är komisk att skåda. Blå laget var bäst men det var fel folk i det laget.

Nästan så jag börjar undra om inte produktionen har slutordet ändå.

Det är nog som vi konstaterat skulle jag tro:

Juryn bestämmer nog helt själva...men dom är bakbundna. Dom är ju själva beroende av att programmet ska vara populärt, och dom vill nog inte göra sig ovänner med programmakarna som ger en del "goda råd", som är väldigt måna om att det ska vara "bra TV" i första hand, framför klassen på matlagningen. Då kanske dom byts ut nästa säsong..osv. Trots allt är ju programmet en väldigt bra reklam även för dom själva.

Det är inte bara en matlagningstävling, utan snarare i första hand ett TV-program, ´med allt vad det innebär. Får man inte glömma.
__________________
Senast redigerad av Steff83 2016-02-10 kl. 22:20.
Citera
2016-02-10, 23:41
  #5215
Medlem
Jaha... så hur tänkte produktionsbolaget när Filip åkte ut förra året? Om allting nu är uppgjort utifrån vem av deltagarna som gör bäst tv.
Citera
2016-02-10, 23:42
  #5216
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Jaha... så hur tänkte produktionsbolaget när Filip åkte ut förra året? Om allting nu är uppgjort utifrån vem av deltagarna som gör bäst tv.
Filip? Du är nog i fel säsong...
Citera
2016-02-10, 23:53
  #5217
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Jaha... så hur tänkte produktionsbolaget när Filip åkte ut förra året? Om allting nu är uppgjort utifrån vem av deltagarna som gör bäst tv.
Jo....I den situationen gick det inte att ingripa då han åkte ut på ett udda sätt. Utan det är mer när det står mellan olika val.

Sen vet jag inte...Han var duktig..men riktigt tråkig och präktig. Han var nog favorit hos juryn, men inte säker på att produktionen tyckte det.
__________________
Senast redigerad av Steff83 2016-02-10 kl. 23:55.
Citera
2016-02-11, 00:16
  #5218
Medlem
hittanemoos avatar
Herregud vilken dålig säsong det är. Idag fick de i princip fritt spelrum i elimineringstävlingen och 3/5 lyckades inte ens producera okej mat. Känns som att random deltagare i halv åtta hos mig är bättre. Nej, skopa wannabe idol-audition och moment som att hacka lök, göra snabb bea, steka pannkakor eller ägg, så kanske de som är intresserade av mat och matlagning kanske söker och inte de som vill ha tid i tv-rutan.
Citera
2016-02-11, 01:00
  #5219
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
3/5 lyckades inte ens producera okej mat

Kan ha berott på den snåla tiden. Svårt att få ihop något vettigt på under en timme.
Citera
2016-02-11, 03:12
  #5220
Medlem
Kirk.Douglass avatar
König hade en, troligen, svindyr pälsjacka på sig. Var fanns djurrätts-AFA någonstans? Hon har alldeles för mycket make-up, speciellt under lagtävlingen. Måhända är hon lite fåfäng men det är ingen Miss World-tävling...

Verkar finnas "tension" mellan Daniel och König. Undra om han fått doppa den grekiska souvlakin i den trånga överklassgrottan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback