Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-22, 16:57
  #1
Medlem
Kingers avatar
Finns det något man kan ta som helt tar bort nervositet under en period? T.ex. man ska på jobbintervju eller något och man vill inte skämmas. Man ska kunna prata och sånt.

Inget där man blir helt borta som t.ex. droger eller alkohol.
Citera
2010-08-22, 16:59
  #2
Avstängd
Uncle-Bens avatar
Käka benzo..
Citera
2010-08-22, 17:08
  #3
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Käka benzo..
Vad är det för nåt? Blir man konstig av det?
Citera
2010-08-22, 17:21
  #4
Medlem
https://www.flashback.org/t700900

Sök på beta blockare eller inderal.
Citera
2010-08-22, 17:26
  #5
Avstängd
krigsmats avatar
I stället för att ta nåt, kan du välja att inte dricka kaffe, eller något annat som innehåller koffein. Ha en jämn blodsockerkurva genom att inte äta godis, eller dricka läsk stup i kvarten.

En liten jävel whiskey kan ochså funka. Fast det är inte att rekommendera.
Citera
2010-08-22, 17:59
  #6
Medlem
Xalterads avatar
Det enda som gör det är antingen träning eller droger - finns inget enkelt mirakelmedel.
Citera
2010-08-22, 22:09
  #7
Medlem
Kingers avatar
Tack för alla tips. Det är så att jag ska göra en sjuk grej och vill verkligen inte vara nervös. Måste vara kylig som fan och inte göra bort mig. Kan tyvärr inte skriva vad men det är inget olagligt. Får bara inte göra bort mig för jag ska ljuga mycket.

Jag blir ganska snabbt nervös och röd om ansiktet. Det är detta jag vill få bort.
Citera
2010-08-23, 10:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Tack för alla tips. Det är så att jag ska göra en sjuk grej och vill verkligen inte vara nervös. Måste vara kylig som fan och inte göra bort mig. Kan tyvärr inte skriva vad men det är inget olagligt. Får bara inte göra bort mig för jag ska ljuga mycket.

Jag blir ganska snabbt nervös och röd om ansiktet. Det är detta jag vill få bort.

Då är betablockare det du ska ta.
Citera
2010-08-23, 12:21
  #9
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff-Jesus
Då är betablockare det du ska ta.
Läste lite om det och det verkar vara något som jag verkligen inte vågar testa.
Citera
2010-08-23, 12:24
  #10
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff-Jesus
Då är betablockare det du ska ta.

Japp, betablockare. Esucos är bättre än bens, man blir kall men inte det minsta dimmig. Sen finns det på hälsokosten preparat, bl.a. grönt-te-extrakt-piller, som lugnar ner och skärper, samt Relax, Stressgard o Valerina. Jag brukar kombinera dessa 4, men då ska man veta hur.
Citera
2010-08-23, 22:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Läste lite om det och det verkar vara något som jag verkligen inte vågar testa.
Vad är det som skrämmer dig ang inderal (betablockare)?
Citera
2010-08-23, 22:59
  #12
Medlem
Det finns jättebra receptfira sådana tabletter på apoteket.
Tror att en heter Baldrian Dispert eller liknande.
Eftersom jag inte är hemma nu kan jag inte kolla upp namnen åt dig.
Har även en burk med svarta tabletter. Jag brukar ta 2-4 tabletter av antingen Baldrian Dispert eller dom svarta tabletterna.
Tror att dom har lika bra effekt men att dom svarta ev är något billigare. Det var ett tag sen jag köpte såna tabletter.

Gå till apoteket och kolla bland hyllorna - det borde finnas nån hylla där orolindrade tabletter finns eller så kan du fråga, det är nog bättre för då kan du ju få hjälp att hitta den bästa tabletten!

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av the_best_of_me 2010-08-23 kl. 23:03.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback