Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-22, 14:38
Medlem
NirvanAs avatar
Det har blivit så helt plötsligt från att ha fungerat felfritt o snabbt i ett halvår

Har alltså packat upp från en disk till samma disk innan och en 700mb fil kunde gå på 10sek eller nåt, nu går den skapligt snabbt till 30-40% sen börjar den gå extremt segt.

Testade att packa upp till en annan disk, OS-disken, då gick det mycket snabbare, men som sagt det har ju funkat så bra innan att packa upp till samma

Disken är 0% fragmenterad när man högerklickar o tar defrag o analyserar.

Märker inte av att datorn eller hdd är seg förutom just när man ska packa upp..till samma disk, det funkade ju så perfekt innan så vad fan kan det vara för fel?
Citera
2010-08-22, 14:48
Medlem
cannaBes avatar
Är det någon skillnad på andra delar av disken?
Citera
2010-08-22, 14:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Är det någon skillnad på andra delar av disken?
nej samma över hela
Citera
2010-08-22, 15:12
Medlem
KryddAs avatar
Antagligen beror det på att det är något annat som läser/skriver intensivt till disken du packar upp på. Det är egentligen den enda riktiga flaskhalsen när det gäller att packa upp. Kolla så du inte har ett AV som scannar disken eller liknande.
Citera
2010-08-22, 15:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Antagligen beror det på att det är något annat som läser/skriver intensivt till disken du packar upp på. Det är egentligen den enda riktiga flaskhalsen när det gäller att packa upp. Kolla så du inte har ett AV som scannar disken eller liknande.
Nope dom gör inte det, har inte några program eller så igång, inget som läser skriver intensivt till disken :/

Det är ju en 1.5TB disk som just nu är fylld till 40% och består enbart av Media.
Senast redigerad av NirvanA 2010-08-22 kl. 15:24.
Citera
2010-08-22, 16:36
Medlem
Jonny666s avatar
Kör du 64bit OS se till att köra WinRAR 64bit
Citera
2010-08-22, 18:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Kör du 64bit OS se till att köra WinRAR 64bit
Ja detta har jag haft såklart, och det funkade ju över ett halvår, sen bara mitt i natten när jag testade packa upp en film gick det skitsegt, och fortsatte nu idag när jag testade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in