Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-08, 14:59
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Det här belyser svårigheten med att vara sosse-blind som rövner. INGENSTANS i de initiala förhören har JA anklagats för våldtäkt!

Du misstror chefsåklagaren som sade inget brott har begåtts? INGET BROTT!
Du misstror också polisen som utförde HELA förhöret med SW? INGET BROTT!

de som ville UTREDA OM VÅLDTÄKT KANSKE begåtts hade INTE tagit del av förhören!

Hur svårt skall det va?

Nja efter att kvinnorna kommit in på stationen så sprang en polis runt och pratade med folk om ärendet och alla var rörande överens om att det rörde sig om våldtäkt(s rubriceringen). Jouråklagaren tyckte också att det rörde sig om det. Så här har vi ju faktiskt ett faktafel från din sida. Men det är ju förlåtligt.
Angående Finne så anser jag det troligt att hon tyckte att det var ett svårt fall, både juridiskt och att det var en så offentlig storm, så att hon hellre skickade det vidare till en högre instans. Man får i alla fall hoppas att det här rör sig om ett fall som är så svårbedömbart att åklagarna har kunnat göra dom här olika tolkningarna med gott samvete.

Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Nope, det har bara antagits i tråden . (Allt ont kommer från AA: )
Mer troligt att en sådan ledtråd (en person av hans status och ålder kan tänkas finnas en helgkväll) kommer från ngt snille inom polisen inte ngn som visste han var pank.

Mycket möjligt! Dom tänkte: den här jävla glidaren har jag sett på TV, han måste stå i begrepp att vaska en skumpa på sturehof
Citera
2010-09-08, 15:01
Medlem
Citat:
Hon kan ha frågat när hon märkte det och han svarat med en axelryckning...

Det som inträffat ska tydligen ha hänt "vid upprepade" tillfällen. Tolkar detta som fler än 2 tillfällen.

JA ska då ha ryckt på axlarna vid minst 3 tillfällen. En vecka efter sista axelryckningen stolpar AA in på Klara för att höra efter om hon blivit våldtagen.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nope, det har bara antagits i tråden . (Allt ont kommer från AA: )
Mer troligt att en sådan ledtråd (en person av hans status och ålder kan tänkas finnas en helgkväll) kommer från ngt snille inom polisen inte ngn som visste han var pank.
Om någon kommer in och gör en anmälan om våldtäkt så är det rätt självklart att polisen frågar den anmälande (de har trots allt umgåtts i flera dagar) om var den misstänkta personen kan tänkas befinna sig.

Vi behöver inte diskutera det här nu. Polisen vet vad hon har sagt och kan bedöma hennes trovärdighet efter det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det som inträffat ska tydligen ha hänt "vid upprepade" tillfällen. Tolkar detta som fler än 2 tillfällen.

JA ska då ha ryckt på axlarna vid minst 3 tillfällen. En vecka efter sista axelryckningen stolpar AA in på Klara för att höra efter om hon blivit våldtagen.
...för att fråga om man kan tvinga JA att testa sig...
Citera
2010-09-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Och då menar du att hon nöjde sig med hans axelryckning och istället för att insistera på att han slutade så gjorde hon en anmälan om våldtäkt?

Eller vad menar du att hon gjorde i det läget?
Ingenting - förrän hon fick höra SWs berättelse och insåg att han gjort detta till sin vana.
Citera
2010-09-08, 15:05
Medlem
Citat:
...för att fråga om man kan tvinga JA att testa sig...

Man rådfrågar i så fall en advokat. Eller kvinnojour. Eller använder sitt gigantiska nätverk av tokfeminister. Man går inte till Klara polisstation.
Citera
2010-09-08, 15:07
Medlem
Läskigt med det här är att JA nu måste akta sig väldigt noga oavsett om han frikänns helt. Det räcker med att vem som helst dyker upp ur snuggorna om ett par månader och påstår att de också blivit rejpade av honom för att det ska göras till en helsanning. Jag tror att Wikileaks kan falla om JA gör det, och nån underättelsetjänst lär just nu diskutera kring hur de på bästa sätt kan använda denna incident
Citera
2010-09-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cylobine
Finns en och annan bra feminist i den här tråden, trollen borträknade. Själv skyr jag alla ideologier men tänker att ju mer osams vi är och ju mer vi hatar varandra inbördes desto mer prisgivna är vi till påverkan utifrån. Med 'vi' menar jag landet och det gemensamma som utgör basen för demokratin.

Feminist eller inte, man vet om det är våldtäkt eller om det är vanligt sex. Folk verkar tro att en våldtäkt är detsamma som att ångra att man haft sex med någon...
Citera
2010-09-08, 15:11
Medlem
Ja om man ser den skada dom här kvinnorna tillfogat Wikileaks i form av fint upplagd boll för staten(/Pentagon) att neka uppehållstillstånd, vad detta innebär framgent för Wikileaks och källskyddet, ev försvagad ställning för JA inom Wikileaks och ev slitningar som uppstått som följd inom Wikileaks, förlorad tid/arbete med publikationer, det ekonomiska värdet i att för all framtid få sitt namn förknippat med ordet rape inför hela världen, personligt lidande, subtila möjligheter som ev gått förlorade i ytterligare led så är det kanske egentligen värt en rejäl fängelsevistelse?

-för målsägande!!!
Citera
2010-09-08, 15:11
Medlem
Cleopatras avatar
Nästan alla svenska tidningar har snappat upp dagens telefonintervju och har nästan alla valt att tvetydigt rubricera med:

Jag är enda offret
Citera
2010-09-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graceful
Så jävla dumt! Hon kunde väl f fn gått och testat sig själv! Det gör mig så förbannad att läsa detta trams. Hoppas dom blir FETT stämda!!!

*poff*

Det tar ett tag innan eventuella sjukdomar syns, även om AA inte varit smittad vet man inte om JA är det - och om de ville stoppa vidare smittspridning måste ju JA förstå att han sprider STDs.
Citera
2010-09-08, 15:12
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Läskigt med det här är att JA nu måste akta sig väldigt noga oavsett om han frikänns helt. Det räcker med att vem som helst dyker upp ur snuggorna om ett par månader och påstår att de också blivit rejpade av honom för att det ska göras till en helsanning. Jag tror att Wikileaks kan falla om JA gör det, och nån underättelsetjänst lär just nu diskutera kring hur de på bästa sätt kan använda denna incident

Det tror jag du har rätt i. Han är kompromissad för all framtid pga detta. Enda lösningen är om det kommer fram väldigt tydligt att han har fallit offer för en honungsfälla eller att kvinnorna på något sätt avslöjas som totalt utan trovärdighet i affären. Men det finns ju ingenting som tyder på det nu.
Ett möjligt resultat är därför tyvärr att han frikänns juridiskt men aldrig riktigt utanför domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in