Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-08, 19:05
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför får inte tjejer knulla runt lika mycket som killar? Jag tycker också det är onödigt med alla nedlåtande uttryck. Dessutom tror jag inte att det stämmer.

För mig är de typiska groupies. Målinriktade. Samlar troféer. Lägger upp sig för den de har siktat in sig på men inte för vem som helst.

Det har jag inte heller några moraliska problem med. Problemet uppstår när de beter sig som groupies och förväntar sig respekt, en respekt som de inte ger den de har siktat in sig på.

AA dyker oväntat upp inför natten när hon har avtalat att vara borta.
Totalt respektlöst.

SW tar tillvara alla tillfällen och platser för sex. Hon nästan kastar sig över JA och blir upprörd över att han behöver sova och jobba.
Totalt respektlöst.

Hur kan de vänta sig att själva bli behandlade med respekt?
Vi har olika dialektala uttryck för samma sak, och jag tänker inte byta dialekt varken i tal eller skrift!
Klart att brudar får knulla runt med vem de vill men då får de kallt räkna med att bli kallade fladderfittor, är väl inget konstigt med det.
Citera
2010-12-08, 19:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Enligt Assanges försvarsadvokat så har de tjatat på åklagaren om att få klara av förhöret så fort som möjligt medans Assange var kvar i Sverige.

Jo, jag vet det, svenska rättsväsendets hantering av detta är skit. Det är under all kritik och jag skäms verkligen för att vara svensk när detta kommer på tal.

Kvinnornas hantering av detta är både märkligt och visar på att de inte är trovärdiga. Det lär aldrig hålla i en domstol.

Dock är han nu anklagad och har han en bra förklaring till detta så är risken stor att det aldrig blir ett åtal.

Den som får mig att fundera är hans agerande nu, varför klarar han inte av att hantera två mytomaner när han har gett sig i kast att kriga med halva världen genom sina dokumentsläpp.

Att hans ska utlämnas är bara en noja och kan likväl ske från England, vilket kan ske när som helst om attackerna mot stora amerikanska företag förorsakas skador.

Borde vara dags nu att Assange visar att han är en riktig man och klarar av att fylla ut den stora kostym han klivit i. Hans anseende i mina ögon, vilket har varit stort tidigare, sjunker betydligt när han inte klarar av att hantera skitproblem, de minsta han har just nu men som ändå ger honom den mest negativa uppmärksamheten.
Citera
2010-12-08, 19:07
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
nu har jag hittat det efter ett tags sökande.
---------------------

Notera först den stora likheten med denna nya uppgift:
"the first complainant, Miss A, said she was victim of "unlawful coercion" on the night of August 14 in Stockholm.
The court heard Assange is accused of using his body weight to hold her down in a sexual manner."
https://www.flashback.org/sp27419636
http://www.google.com/hostednews/ukpress/article/ALeqM5iLBCkkC5l0NVV0gEYkAA04x83Wrg?docId=B32488671 291733403A00

-----------
----------
https://www.flashback.org/sp25032668

Detta skriver alltså Anna Ardin, om jag förstår rätt, i juni 2006:

"öljande utspelar sig i ett kontrafaktiskt, men föga orimligt, scenario som vi diskuterade idag, men inte nådde något svar på:

Kvinna: vill du följa med hem
Man: varför inte

... [te dricks]

Kvinna: kom över på den här sidan

[sexualakt inleds]

Man håller växelvis fast kvinnans armar, försöker tvinga ner kvinnans huvud mot sin penis, penetrerar för hårt och dylikt varvid kvinnan vill avbryta då hon inte längre är intresserad av att fortsätta. Hon slutar att ge gensvar och försöker så småningom att trycka honom bort från kroppen, men säger inget, möjligtvis eller delvis av rädsla för att göra mannen som redan uppvisar ett aggressivt beteende än mer arg.

Det är helt uppenbart att något är fel, vid någon slags jämlikt sex, eller åtminstone där någon slags kommunikation är upprättad mellan de två parterna inser en man i detta läge att han inte bör fortsätta, men han fortsätter eftersom han har makten att göra så, eller för att han har en kvinnosyn som säger honom att det är ok för hon var med på det på den tiden han lyssnade på henne, eller för att han läser juridik och vet att han aldrig i helvete kommer att kunna bli dömd.

Kan någon berätta hur detta fall klassas?
Hade han kunnat bli dömd om han erkände ovanstående?
Finns det över huvud taget något fall när en man dömts för våldtäkt trots att kvinnan börjat ha sex frivilligt?

Etiketter: feminism

posted by Anna Ardin @ 23:21 "

mina fetmarkeringar

Underbart!
Jag tänkte direkt på det där angående "body weight" - har också letat efter inlägget.
Citera
2010-12-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han har haft månader på sig att lösa problemet. Skulle ni andra agera likadant också om två lössläppta slampor anklagade er för våldtäkt. Hade man inte sett till att reda ut detta snabbt som en man. Men han kanske bara är sanningens riddare på nätet. IRL kanske han inte klarar av sanningen, framförallt inte den som berör honom själv.

Har aldrig påstått att han står bakom hot eller attacker. Det är hans supportrar egna påfund som kommer att leda till skada för honom.

Jävla idiot. Fattar du inte att det är viktigt dels att fokus bibehålls på honom, så att han inte känner sig övergiven, dels att vi kan reformera den ruttna US-fascistiska militär-industriella-säkerhets världsbilden.

Piratpartierna, människorättsadvokater och gruppen Anonymous är värda all heder.

De är embryot till en organiserad attack på hemlighetsmakeriet som utstrålar från US-centret och som en cancer omsluter västvärlden och andra puppetstater. Julian Assange är den samlande stridsfanan som människor i hela världen kan ställa sig bakom.
Citera
2010-12-08, 19:11
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Det är ju inte JA som gör några internetattacker, han kan väl inte hållas ansvarig för vad mobben på internet tar sig till.

Och vem har sagt han inte vill medverka till nån utredning? Han har ju hela tiden sagt att han vill klara upp det här. Det han däremot sagt är att han motsäger sig utlämning till Sverige för han är rädd att han ska bli utlämnad till USA. Och med tanke på hur Sveriges regering sprungit USAs ärenden innan så är det ingen obefogad rädsla.
Han kan väl precis lika gärna bli skickad till USA av uk. Det där snacket är bara ett sätt att snacka skit om Sverige.
Han är sverigefientlig, har ni inte fattat det.
Löjligt att svenskar sitter och beundrar honom, när han talar illa om vårt land och förmår andra att göra detsamma.
Citera
2010-12-08, 19:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Assange stannade i Sverige i (lite mer än) en månad efter sexbrottsanmälningarna och ville medverka i utredningen, han hördes av polisen en gång... men då bara om "ofredande"... sedan fick han klartecken att lämna landet.

Jo, jag vet det och det är riktigt dåligt hanterat från svensk sida. Dessutom hade han aldrig reseförbud och därför behövde han aldrig be om tillstånd att resa. Däremot antar jag att hans advokat ville se om det fanns inplanerade förhör som skulle ske innan han reste vilket jag anser var en icke nödvändig förfrågan men ändå ett sätt för Assange att visa god vilja.

Men han är ändå föremål för utredning och är han oskyldig hade det varit snabbt löst. En man av Assanges kaliber måste väl klara av detta utan att det blir en cirkus av det.

Med facit i hand kan han omöjligt bli dömd för brotten.
Citera
2010-12-08, 19:20
Medlem
LaktosMonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Han kan väl precis lika gärna bli skickad till USA av uk. Det där snacket är bara ett sätt att snacka skit om Sverige.
Löjligt att svenskar sitter och beundrar honom, när han talar illa om vårt land och förmår andra att göra detsamma.

löjligt. Sverige har varit skit ganska länge. Däremot är det grymt bra att detta händer så vanligt folk får upp ögonen för hur värdelöst våran rättsapparat faktiskt är.
Riksdagen har rövknullat det Svenska folket ganska länge nu och det som faktiskt är mest anmärkningsvärt är att nästan ingen verkar bry sig.
Att Sverige säljer ut sina egna medborgare, bedriver spaning för att kunna dela med sig till utlänska myndigheter med mera vekar inte vara så viktigt men skulle någon minister sätta på en hora så blir det ett jävla liv.
Senast redigerad av LaktosMonstret 2010-12-08 kl. 19:22.
Citera
2010-12-08, 19:22
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
They were not informed of here previous affairs, and she´s been there the year before, so she is bringing a shitload of problems with here when she settled there again.

Du läste som hot, jag har gjort ett klargörande i ursprungstråden, vilket belyser att Annas närvaro samt hennes skrivande kan få payback-folket att ge sig på de "siter" som finns i hennes geografiska närhet, alltså finns det en risk att 3:e man drabbas, vilket hon inte verkar inse. Hon är inte samma Anna som förra året, hon har nu massa högpolitiskt skit med i bagaget som kan drabba de andra i området vilket hon borde ha fattat vid detta laget, och hon börjar twittra där, när hon kunde ha gjort detta hemma. Tagga nu ner och inse vad hon håller på att ställa till med där nere, som redan innan hon kom dit är en av världens största krutdurkar, och så kommer lilla Anna ner med tändstickorna....

...för att inte tala om att det då blir bekant vad hon råkat ut för, bland människor i en kultur där man rutinmässigt stenar våldtäktsoffer
Citera
2010-12-08, 19:22
Medlem
BurnThePriests avatar
Citat:

Varför skulle vi inte beundra en person som vågar vara ansiktet utåt för en organisation som står för global informationsfrihet? Hur han är som privatperson bryr jag mig verkligen inte om och har för mig ingenting att göra med min djupa vördnad för folk som har vågat grunda och driva en organisation som WikiLeaks som jag anser vara en av de viktigaste organisationer som finns just nu med tanke på all övervakning och politiska påtryckningar vi tvingas svälja.

Främst talar han väl illa om det svenska rättssystemet, vilket jag också utan tvekan hade gjort om jag blivit behandlad på samma sätt och blivit interpolefterlyst för att en åklagare inte orkat förhöra mig under de fyrtio dagar man varit till förfogande.

Världen skrattar åt oss. Vi är inte lika bra längre som vi trodde att vi var.

Är du en sådan trångsynt nationalist att du inte kan acceptera att folk yttrar välriktad kritik mot vårt land, så är ju frågan vad nationalism ska syfta till.. Är det inte i vårt intresse att förbättras som nation?
Senast redigerad av BurnThePriest 2010-12-08 kl. 19:25.
Citera
2010-12-08, 19:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Jävla idiot. Fattar du inte att det är viktigt dels att fokus bibehålls på honom, så att han inte känner sig övergiven, dels att vi kan reformera den ruttna US-fascistiska militär-industriella-säkerhets världsbilden.

Piratpartierna, människorättsadvokater och gruppen Anonymous är värda all heder.

De är embryot till en organiserad attack på hemlighetsmakeriet som utstrålar från US-centret och som en cancer omsluter västvärlden och andra puppetstater. Julian Assange är den samlande stridsfanan som människor i hela världen kan ställa sig bakom.

Hahaha, är jag en idiot. Läser du vad du själv skriver. Snacka om att ha både foliehatt och solglasögon på sig. Du är så jävla patetisk när du bränner av dina konsirationsteorier varvat med påhittad propaganda.

Assange är inte man stor nog att klara av att hantera två små kvinnor från Sverige som anklagar han för våldtäkt. Undrar om han har samma storhetsvansinne som du när han kalkylerar kring sin egen storhet och att han därför står över rättvisan.

Väx upp för fan och se verkligheten omkring dig. Det är bra av Wikileaks att de kan visa på orättvisor och hemlig information som får oss att se sanningen. Men hans egen sanning är djupt dold genom hans rädsla och flykt.

Det som skiljer stora män från de som vill verka vara stora är att de står rakryggade även när de stormar omkring dem, de gömmer sig med andra ord inte bakom datorskärmen.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-12-08 kl. 19:32.
Citera
2010-12-08, 19:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Han var inte fientlig mot Sverige när han kom hit för några månader sedan. Det sätt han har blivit behandlad på har gjort honom fientlig. Är det någon som tycker att det är konstigt?
Citera
2010-12-08, 19:26
Medlem
viadolorosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han har haft månader på sig att lösa problemet. Skulle ni andra agera likadant också om två lössläppta slampor anklagade er för våldtäkt. Hade man inte sett till att reda ut detta snabbt som en man. Men han kanske bara är sanningens riddare på nätet. IRL kanske han inte klarar av sanningen, framförallt inte den som berör honom själv.

Så kan det vara. Vad har han att förlora på att möta upp nu i Sverige, egentligen?
Skulle han bli utlämnad till USA (vilket kan ske från England också, vad jag förstår), tror jag närmast det blir ett folkuppror. Många bevakar vad som sker med honom. Är det egentligen så troligt att han blir utlämnad, och sitter han inte lika illa till var han än befinner sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in