Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Enligt Assanges försvarsadvokat så har de tjatat på åklagaren om att få klara av förhöret så fort som möjligt medans Assange var kvar i Sverige.
Jo, jag vet det, svenska rättsväsendets hantering av detta är skit. Det är under all kritik och jag skäms verkligen för att vara svensk när detta kommer på tal.
Kvinnornas hantering av detta är både märkligt och visar på att de inte är trovärdiga. Det lär aldrig hålla i en domstol.
Dock är han nu anklagad och har han en bra förklaring till detta så är risken stor att det aldrig blir ett åtal.
Den som får mig att fundera är hans agerande nu, varför klarar han inte av att hantera två mytomaner när han har gett sig i kast att kriga med halva världen genom sina dokumentsläpp.
Att hans ska utlämnas är bara en noja och kan likväl ske från England, vilket kan ske när som helst om attackerna mot stora amerikanska företag förorsakas skador.
Borde vara dags nu att Assange visar att han är en riktig man och klarar av att fylla ut den stora kostym han klivit i. Hans anseende i mina ögon, vilket har varit stort tidigare, sjunker betydligt när han inte klarar av att hantera skitproblem, de minsta han har just nu men som ändå ger honom den mest negativa uppmärksamheten.