Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-25, 22:22
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
För tusende gången: AA ville stötta hennes berättelse eftersom hon upplevt ett liknande beteende det var polisen som valde att värdera det som våldtäkt (ingen stor grej om inte ngn läkt till media) Ända sättet att avgöra det är ju genom en juridisk process - ingen blir glad av en tillbakadragen anmälan har ni ju sagt eftersom då kan inte JA bli frikänd
ja, alla är vi läskunniga och kan läsa detta budksap i media. men läskunnigheten medför inte per automatik att man köper det budskapet.
Citera
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
det var polisen som valde att värdera det som våldtäkt (ingen stor grej om inte ngn läkt till media)

Vi har olika syn på vad som är en "stor grej" för en människa, du och jag. För mig så skulle det vara en "stor grej" att bli anhållen misstänkt för våldtäkt.
Citera
Medlem
Citat:
För tusende gången: AA ville stötta hennes berättelse eftersom hon upplevt ett liknande beteende det var polisen som valde att värdera det som våldtäkt (ingen stor grej om inte ngn läkt till media)

men om T20s berättelse som enligt vårat rättsväsende och (tur det) kvinnliga åklagare inte innehåller NÅGOT BROTTLIGT!! Vad säger det då om denna stötta som AA har varit och är??

Vem litar du mest sanningsenligt på Aniska. Din kompis superfeministen AA eller chefsåklagaren i vårat välfungerande rättsystem?
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Men det som Expressen skriver är väl vad AA berättat för Niklas Svensson och inte vad T20 berättat?

En liten uppgift i Niklas Svensson artikel är litet lustig: Flera pesoner ska ha sett JA och T20 promenera på stan i Stockholm. Öööhhh? Själv skulle jag inte känna igen JA. Och T20 är väl i princip okänd. Så Niklas Svensson uppgifter känns inte trovärdiga. Det är faktiskt berättigat att fråga sig om det är någon som planterat dessa uppgifter hos Svensson. Vem kan i så fall ha gjort det? Och med vilket syfte?

Syftet är att göra det troligt att JA och T20 faktiskt har träffats, om han nekar eller inte vill svara. Och att de hade ett slags förhållande, allt i enlighet om myten om den vanlige mannen som våldtäktsman.
"jag såg henne med den där Lasagne"
Citera
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Ursäkta om detta talats om tidigare i tråden, men jag har av någon anledning missat den här detaljen förut... Hade (S)ardin alltså sex med Lassagne på kräftskivan?

Citat:
Assange åkte vidare till en kräftskiva där en kvinna säger sig ha blivit ofredad av Assange under natten.
Citera
2010-08-25, 22:23
Medlem
Citat:
För tusende gången: AA ville stötta hennes berättelse eftersom hon upplevt ett liknande beteende det var polisen som valde att värdera det som våldtäkt (ingen stor grej om inte ngn läkt till media) Ända sättet att avgöra det är ju genom en juridisk process - ingen blir glad av en tillbakadragen anmälan har ni ju sagt eftersom då kan inte JA bli frikänd

Det spelar ingen roll att du upprepar detta tusen ggr. Det är något allvarligt fel i AAs stöttning OM åklagare tror på varenda ord T20 säger MEN samtidigt säger att detta inte är något som helst brottligt?
Citera
2010-08-25, 22:24
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
BULSHIT! Den enda stötta som finns kvar i vårat rättsväsende för att det skall drivas mål emot JA är AA. AA är en stötta för att döma JA så hårt det går .... hade anklagelserna för våldtäkt legat kvar hade AA inte lyft ett finger för att mildra dem .....

Det är så att AA är den som är kvar som drivande nu. Det vet vi alla.
Men man bör ställa sig frågan om hon hade varit där hon är nu om inte T20 (med berättelse) hade existerat.
Ta på foliehatten för nu börjar det.
T20 övertygande AA med en berättelse som inte behövde övertyga polis eller åklagare, bara AA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Ursäkta om detta talats om tidigare i tråden, men jag har av någon anledning missat den här detaljen förut... Hade (S)ardin alltså sex med Lassagne på kräftskivan?

Ja, det har nära vänner till AA bekräftat här i tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
ja, alla är vi läskunniga och kan läsa detta budksap i media. men läskunnigheten medför inte per automatik att man köper det budskapet.

av debatten framgår inte att man tagit in detta. -Om man nu gjort det är det väl bara att avvakta vad som kommer fram i utredningen? DÅ får vi nåt att diskutera!
Citera
2010-08-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jag tror faktiskt det var JA eller någon närstående som visste att en anmälan skulle ske av AA. Han känns som en man som skulle sätta hela lönen på svart. Finns det skydd för uppgiftslämnare i Sverige eller inte? Känns dumt att lämna över Wikileaks hemligheter hit annars.

Har för mig att T20 smsade sina vänner dagen efter JA-natten. Isåfall lär ryktet ha gått till pressen väldigt snabbt. Felet ligger hos jouråklagaren som konfirmerade uppgifterna. Sen var det kört.
Citera
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Ja, det har nära vänner till AA bekräftat här i tråden

shit, dåligt av mig att inte snappa upp det... varför förde vi då diskussion om huruvida det hade hänt i hennes hem? kräftskivan var väl inte hos henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Vi har olika syn på vad som är en "stor grej" för en människa, du och jag. För mig så skulle det vara en "stor grej" att bli anhållen misstänkt för våldtäkt.
Och det hade som sagt itne hänt om inte ngn läkt till emdia. *som sagt var i mitt förra inlägg*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in