Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Vi kan nog inte dra de slutsatserna om dementier osv...
Aniska och resten av rebellorna verkar ha beordrats radiotystnad nu... de har inte skrivit något öht sedan igår.

Det är väl som alltid med barnungar att när det äntligen blir tyst så betyder det bara att de håller på med något riktigt jävelskap.
Citera
2010-09-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benderblod
In my home country, the political repression of the dictator was heavy but I could avoid being prosecuted since I did not express my views in public. In Sweden, the repression seems to be floating around, being everywhere without being visible and directed towards normal behaviour as long as a left-wing extremist claims so.

This is actually a repressive attack on Mr. Assange, of a type that is quite common in Swedish politics. The aim of the attack is not to place Mr. Assange behind bars but to destroy his (personal) confidence, interest in speaking to the media and potentially deprive him of his popular support. The next step in the attack is to try to overload him by adding new cases, potentially internationally. They will try to strain his resources, stress him and spread all kinds of lies about him.
Citera
2010-09-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Är abort-motståndet hos AA verkligen ett faktum? Det är en mycket ovanligt politisk hållning i Sverige, och förvisso absolut inte gångbar inom socialdemokratin. Låter märkligt.

- F.G

Det är väl kanske detta man hänvisar till. (Finns fler uttalanden på cache.)
Citera
2010-09-02, 18:22
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Är abort-motståndet hos AA verkligen ett faktum? Det är en mycket ovanligt politisk hållning i Sverige, och förvisso absolut inte gångbar inom socialdemokratin. Låter märkligt.

- F.G

om jag inte har fel så har hon löst det genom följande "tvåstegsraket": hon är emot abort men samtidigt tycker hon att varje kvinna rätt till självbestämmande över sin kropp.
Citera
2010-09-02, 18:22
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

- F.G
Äsch, det är bara AAs barnsliga sätt att leka med orden:
"Det är otänkbart att någon skulle vilja göra abort ”hmm… idag skulle jag nog vilja göra lite abort, få se, först måste jag ju bli gravid på nåt sätt”. Nä, det är det ingen som vill, abort är inget önskvärt, men de måste, MÅSTE vara tillåtna och tillgängliga, överallt."
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2iUBWbyNJLcJ:annaardin.blogspot.com /2005/06/jag-r-emot-abort.html+anna+ardin+abort&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl= se&lr=lang_sv|lang_en&client=firefox-a
Citera
2010-09-02, 18:23
Medlem
Citat:

- F.G

AA vill pleasa så många av sina kyrkliga och feministiska vänner som möjligt därför hittar hon en gyllene medelväg där hon kan säga att hon är emot abort, men ännu mer emot folk som försöker inskränka kvinnors rätt till abort. Så det tar ut sig självt
Citera
2010-09-02, 18:23
Medlem
Janemans avatar
Beträffande förhöret med JA, http://www.expressen.se/nyheter/1.2118961/har-ar-forhoret-med-assange-ord-for-ord

JA uttryckte oro att för att det skulle komma ut, speciellt då till Expressen

Men sedan blev Wikileaks-grundaren misstänksam och ville veta om det han sade under förhöret skulle kunna komma att lämnas ut till massmedia. Han frågade särskilt om Expressen ska få ta del av förhöret.

Och det blir just till Expressen det läcker. Som inte bara beskriver innehållet, utan dessutom presenterar en del av det faktiska dokumentet.

Vilka, utöver FL och JA samt ev. Marinne NY, har tillgång till förhöret? Är det tillgängligt för vem som inom polisen, att helt enkelt gå in i datorarkivet och ta del av det? Knappast, minns vilket liv det blev när Anna Lind blev skjuten när alla slagningar på fallet avslöjades.

Läckan har ett syfte, knappast sensationstystnad. Innehållet är i huvudsak positivt för JA.

Frågan är, vem läckte, till vilket syfte och varför just till Expressen.
Citera
2010-09-02, 18:26
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Beträffande förhöret med JA, http://www.expressen.se/nyheter/1.2118961/har-ar-forhoret-med-assange-ord-for-ord

JA uttryckte oro att för att det skulle komma ut, speciellt då till Expressen

Men sedan blev Wikileaks-grundaren misstänksam och ville veta om det han sade under förhöret skulle kunna komma att lämnas ut till massmedia. Han frågade särskilt om Expressen ska få ta del av förhöret.

Och det blir just till Expressen det läcker. Som inte bara beskriver innehållet, utan dessutom presenterar en del av det faktiska dokumentet.

Vilka, utöver FL och JA samt ev. Marinne NY, har tillgång till förhöret? Är det tillgängligt för vem som inom polisen, att helt enkelt gå in i datorarkivet och ta del av det? Knappast, minns vilket liv det blev när Anna Lind blev skjuten när alla slagningar på fallet avslöjades.

Läckan har ett syfte, knappast sensationstystnad. Innehållet är i huvudsak positivt för JA.

Bra påpekat, jag hade missat detta. Det är ju väldigt dråpligt, då Assange berättar i intervjun att han fått garantier för att det inte ska läcka.

Vi ser att polisväsendet är öppet som ett såll, ett såll som är till just för Expressen. Roligt.
Citera
2010-09-02, 18:26
Medlem
Callass avatar
Citat:

- F.G

Lite svårt att hålla isär vad AA verkligen hävdat i bloggar osv, från vad en viss taleskvinna framfört här i tråden... men, jo, något slags faktum tror jag. Typ; abort är illa - men att tvingas föda är värre .
Citera
2010-09-02, 18:29
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Bra påpekat, jag hade missat detta. Det är ju väldigt dråpligt, då Assange berättar i intervjun att han fått garantier för att det inte ska läcka.

Vi ser att polisväsendet är öppet som ett såll, ett såll som är till just för Expressen. Roligt.

Riktigt pinsamt kul på nåt sätt. Som om de leker tvärtomleken med språket: "läck inte till Expressen" betyder läck till Expressen.
Citera
2010-09-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman

Samt varför Expressen väljer att ta med det citatet.
Citera
2010-09-02, 18:32
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
För varje timma som går, utan att Anista eller någon annan radikal feminist förnekar sprutanklagelser, ökar sannolikheten.

När tvåan var på tal, ställde sig Rebellagänget upp mangrant och förnekade att det varit aktuellt. Men, vi har ännu inte fått någon dementi som rör fulsprut.

Jag antar att jag själv inte räknas till radikal/tok-feministerna i den här tråden då jag för det mesta hållit mig till att spela neutrala ackord på de godhjärtadess lyra (inte vinklade ackord på feministernas trumpet), men vill bara påpeka att om så vore fallet lade jag själv fram en teori om detta 500 sidor sedan. Stämningen var något hårdare i tråden då - alla var arga och vi visste inte vad som hänt, därav den något vulgära formuleringen.

"Ja! Eller så rörde sig om att han, medan de sov, själv jobbade upp ett praktstånd (tänkandes på sig själv och sina bedrifter) och sprutade sin Assman-säd i ansiktet på dem, varav den ena lyckades blockera skottet bra (precis uppvaknad av hans vargavrål) medan den andra inte hann i tid, utan träffades hårt. Efter det kan han mycket väl flinande ha skrockat "now that's a Wikileak!"."
(https://www.flashback.org/sp25030879)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in