Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 21:09
Medlem
Callass avatar
Citat:
Jag tror JA har problem med att läsa av andra människor.
och behöver ..... äh hur gör man då?
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Han kanske har asperger!

Som liten tvingades han in i datorernas värld eftersom den sociala biten gjorde honom förvirrad, istället för att knyta kontakter utvecklade han en djup passion för datorsäkerhet och hacking. Alla hans relationer kommer genom hans jobb, han kan inte prata med människor på ett normalt sätt för det enda han vet är wikileaks.

Har också tänkt på att detta kan komma att handla om diagnoser...
Om inte annat så verkar kvinnorna personlighetsstörda... och det är ju värsta sortens sjukdom.
Borderline tex är i stort sett obotligt. Usch, bara för omgivningen att hålla sig undan.

Vet inte om JA har någon neuropsykiatrisk diagnos, men han verkar ju ganska ovanlig iaf.
Man kan fråga sig om info liknande den i ditt citat inte har ingått i kvinnornas research av objektet?
Senast redigerad av Callas 2010-09-01 kl. 21:16.
Citera
2010-09-01, 21:10
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siamfatticosi
Men här säger hon ju att inget nytt material tillkommit och hon baserar våldäktsmisstankarna på samma material som de haft hela tiden!

Om vi utgår från att det JA medger i AB-artikeln stämmer:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyhe ter%2Farticle7711303.ab

betyder det alltså att JA fortsatte ha sex på ett sätt som kvinnorna inte önskade, alltså utan kondom.
Åklagarnas beteende blir med denna kunskap ännu mer pinsamt, de tassar kring het gröt och vet inte hur de ska tycka. Antagligen för de själva inte klarar av att se det helt objektivt.

Visst är det moraliskt fel att strunta i kondomen, men aldrig att det är ett lagbrott (undantaget om han medvetet sprider STD). För ett lagbrott måste kvinnorna rimligtvis själva stoppa akten och sedan JA tvinga sig på dem igen, vilket knappast hände då det skulle vara en solklar våldtäkt.

Jämför om situationen varit den omvända:
Mannen - Bara om du äter p-piller
Kvinnan - Ja, visst gör jag det.
Mannen, då kör vi....
Sen säger kvinnan, under akten: - du förresten, jag äter inga piller... Mannen blir pissed och upprörd, men fortsätter göka ändå.
Skulle den kvinnan anhållas för våldtäkt?? Aldrig nånsin!
Citera
2010-09-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Tänk om jag vetat det när jag träffade en man som jag inte borde träffat. Han gjorde mig medvetet gravid (motsv förlopp som nu tydl är kriminellt) och jag ville inte ha honom i mitt liv...

Tråkigt att höra att det slutade så.
Barn behöver båda föräldrarna.
Får jag fråga på vilket sätt gick han bakom din rygg och gjorde han dig medvetet gravid?
Citera
2010-09-01, 21:11
Medlem
Men vänta nu. Om det är så att någon säger sluta eller på annat sätt säger nej, inte har lust mer eller nåt mitt under samlaget och den andre fortsätter så är detta inte våldtäkt. Det har ju hänt mig på båda sidor och det har ingenting med våldtäkt att göra. Om man låter det fortsätta så låter man det fortsätta. och det är naturligt. Man ställer upp eller låter det vara. Det var därför den där första tjejen inte anmälde förrän den andra hörde av sig. Hon såg det heller inte som ett brott. Det är här svartsjkuan kommer in och det är det som är anledningen till att tjejerna gick till polisen. Jag tror inte ett dugg på att tjejerna kände sig våldtagna eller nåt utan bara billiga. För om man verkligen inte vill fortsätta mitt under samlaget måste man säga det väldigt tydligt och kränga undan med kroppen för att markera ordentligt för att detta är en helt annan situation än om man inte haft något sex alls innan. Det kräver ett helt annat nej och det är både jag och min flickvän överens om. Det duger inte att säga till och sen låta det fortsätta i mål avvaktande och passivt. Man har ett ansvar som tjej att anpassa sitt nej till situationen.

Förtydligande: den första tjejen sa ju också i tidningen att killen inte är våldsam och att hon inte är rädd. Det finns ingen anledning för henne att inte klara sig ur fortsatt samlag. Det ska en tjej klara. Jag vill höra vad ni tycker men min tjej och jag är lika gamla och vi är överens, vilket jag är glad över.,
Citera
2010-09-01, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablabla
Men vänta nu. Om det är så att någon säger sluta eller på annat sätt säger nej, inte har lust mer eller nåt mitt under samlaget och den andre fortsätter så är detta inte våldtäkt. Det har ju hänt mig på båda sidor och det har ingenting med våldtäkt att göra. Om man låter det fortsätta så låter man det fortsätta. och det är naturligt. Man ställer upp eller låter det vara. Det var därför den där första tjejen inte anmälde förrän den andra hörde av sig. Hon såg det heller inte som ett brott. Det är här svartsjkuan kommer in och det är det som är anledningen till att tjejerna gick till polisen. Jag tror inte ett dugg på att tjejerna kände sig våldtagna eller nåt utan bara billiga. För om man verkligen inte vill fortsätta mitt under samlaget måste man säga det väldigt tydligt och kränga undan med kroppen för att markera ordentligt för att detta är en helt annan situation än om man inte haft något sex alls innan. Det kräver ett helt annat nej och det är både jag och min flickvän överens om. Det duger inte att säga till och sen låta det fortsätta i mål avvaktande och passivt. Man har ett ansvar som tjej att anpassa sitt nej till situationen.

Förtydligande: den första tjejen sa ju också i tidningen att killen inte är våldsam och att hon inte är rädd. Det finns ingen anledning för henne att inte klara sig ur fortsatt samlag. Det ska en tjej klara. Jag vill höra vad ni tycker men min tjej och jag är lika gamla och vi är överens, vilket jag är glad över.,

Jag håller med dig, men när man ligger med någon för första gången och knappt känner personen får man allt vara lite mer lyhörd tycker jag personligen då. För att det inte ska bli fel - för hennes skull. Man kan aldrig så noga veta vad som rör sig i huvudet på kvinnor.
Citera
2010-09-01, 21:17
Medlem
Linnea.

Det undrar jag oxå, hur kan någon man göra en kvinna medvetet gravid?

Leroy
Citera
2010-09-01, 21:18
Medlem
Herostratoss avatar
Solklart fall av ett rättsväsende som ger efter för politiska påtryckningar. Om detta beror på anmälarnas goda förbindelser eller på det faktum att Assange har stött sig med USA låter jag vara osagt. Löjeväckande är det i vart fall.
Citera
2010-09-01, 21:19
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <a href="https://www.flashback.org/p25225494#p25225494" target="_blank">Kaita</a>
Om vi utgår från att det JA medger i AB-artikeln stämmer:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyhe ter%2Farticle7711303.ab

betyder det alltså att JA fortsatte ha sex på ett sätt som kvinnorna inte önskade, alltså utan kondom.
Kan du utveckla hur du drar den slutsatsen baserat på den artikeln?
Citera
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Det här är ju komiskt. En hög med fb-"experter" dömmer ut 2 åklagare samt polis utan att ens ha läst anmälan. Det torde vara rätt uppenbart att något skett som rättsväsendet ser som såpass allvarligt att man vill pröva det i domstol.

Du får nog lugna ner dig. Det är några månader kvar tills det är i domstol, om det nånsin går så långt. Det som finns är en förundersökning, det vill säga polisen förhör vittnen och samlar bevis. Än så länge är det inget åtal. Misstankar är tydligen så svaga att Assange inte behöver sitta frihetsberövad ännu. Detta trots att det är obligatorisk häktning av våldtäktsmisstänkta i Sverige.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Linnea.

Det undrar jag oxå, hur kan någon man göra en kvinna medvetet gravid?

Leroy

Hur är man omedvetet gravid? Är det så de ska vara kvinnorna?
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablabla

Hela den här historien handlar om två kvinnor som vill att kvinnor ska fortsätta vara offer. De anser inte att en tjej ska behöva klara av någon sådan här situation. Män veta automatiskt och hjälpa kvinnan att realisera hennes beslut.

Den dagen Anna Ardin och hennes gelikar säger att kvinnor är lika kapabla som män så kommer samhället att kräva samma saker av båda könen och då omöjliggörs en fars likt denna och först då har vi ett jämställt samhälle.

När Anna Ardin åker buss, trycker på stoppknappen men ändå inte stiger av - då har busschauffören begått ett fel enligt henne. Föraren borde varit lyhörd. Föraren borde ha förstått att hon ville av. Han borde sett till att ta reda på det och inte bara kört vidare när ingen ställde sig framför utgången.
Citera
2010-09-01, 21:20
Medlem
Aniska.

Om kvinna då säger att hon är så gott som steril och det är lugnt hon äter p-piller. Hennes pappa kan intyga att hon tagit piller varje dag? Skall man trotts deta begära skriftligt samtycke och intyg innan man ev. fortsätter då man vistas i Svea rike?

Leroy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in