Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 20:55
Medlem
Tycker verkligen att reklamen ovan talar för sig själv. Färska kondomer i olika storlekar tillde som behöver. Frågan handlar väl om uppsåt och det borde man väl kunna utreda och kolla genom att se vem som bjöd in till vad och hur man arrangerade allt. Öppenhet eller dolda agendor?

Leroy
Citera
2010-09-01, 20:55
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Tänk om jag vetat det när jag träffade en man som jag inte borde träffat. Han gjorde mig medvetet gravid (motsv förlopp som nu tydl är kriminellt) och jag ville inte ha honom i mitt liv...

Nu förstår jag mycket väl din inställning till den här historien.

Jag förstår också att du kan ha svårt att se det hela objektivt.
Citera
2010-09-01, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Tycker verkligen att reklamen ovan talar för sig själv. Färska kondomer i olika storlekar tillde som behöver. Frågan handlar väl om uppsåt och det borde man väl kunna utreda och kolla genom att se vem som bjöd in till vad och hur man arrangerade allt. Öppenhet eller dolda agendor?

Leroy

Intressant. Vad kan man se av att veta vem som bjöd in vem?
Citera
2010-09-01, 20:58
Medlem
SMBHs avatar
En sak slog mig nu.

http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/1.2118632/betydelsefullt-beslut-for-kvinnorna

Eftersom det blev allmänt kännt tidigt (iaf AA) vilka kvinnorna var, så kan detta vara ett sätt för att stärka trovärdigheten hos dom som anmäler våldtäkt. Som ett försök att visa att tjejer inte alls behöver oroa sig för att bli misstrodda när de kommer till en polisstation för det finns alltid någon som är villig att ta deras parti (som t.ex CB).

Sen ska vi också komma ihåg att det som hände nu var att förundersökningen bara öppnades igen, det finns alltså ingen anmälan mot Assange för dom vet fortfarande inte hur det ligger till. Men det kommer dom komma till botten av nu inom kort, och då kommer förundersökningen läggas ner för gott.

Assange går fri
Kvinnornas trovärdighet ifrågasattes aldrig

Win.Win - ur ett perverst synsätt, naturligtsvis vinner ingen, men det är ju det bästa för båda parterna ur ett gemensamt perspektiv.
Senast redigerad av SMBH 2010-09-01 kl. 21:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
"Appeals for him to stop" - behöver nog inte innebära att de bestämt sagt "Stopp! Sluta!" eller så.
Några i tråden verkar kräva att en gentleman ska vara tillräckligt lyhörd för att läsa tankar. Telepati?

Ja det är spännande, undrar vem som översatt det till US english(?)

"bad om att sluta" "sluta för helvete" "nej nej" det står väl i förhöret som ingen får se utom ett gäng uppenbart galna åklagare
Citera
Medlem
Cradleoffilths avatar
Det här är ju komiskt. En hög med fb-"experter" dömmer ut 2 åklagare samt polis utan att ens ha läst anmälan. Det torde vara rätt uppenbart att något skett som rättsväsendet ser som såpass allvarligt att man vill pröva det i domstol.

Att det troligen är ett ovanligt juridiskt läge gör ju inte att något brottsligt inte skett.

Här på fb vill en hög med kids som tror att Assange är någon form av den fria nedladdningens skyddshelgon inte inse att de har noll koll. Kom tillbaka när ni läst polisanmälan.....
Citera
2010-09-01, 20:59
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Det pågår säkerligen ett fruktansvärt krig inne på åklagare myndigheten om vem som har mest rätt och vem som har mest fel. Huvuden kommer att rulla efter att kriget är avgjort. Definitivt.

Jag hörde den senaste åklagaren från Göteborg på P1-nyheterna.

Hon hade väldigt svårt att svara på frågan från LS, hur i hela friden jouråklagaren kunde bekräfta JAs namn till pressen.
Citera
2010-09-01, 21:00
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Marianne Ny intervju SvD

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/man-hade-inte-vant-pa-alla-stenar_5233893.svd

Ny anser att man de ursprungliga anmälningarna inte utretts tillräckligt.

– Vi kunde lista ett antal åtgärder som bör göras. Man hade inte vänt på alla stenar, och det ska man göra innan en sådan här utredning läggs ned, säger Ny.

Det är diplomatiskt uttryckt av Ny. Hon vill vända på alla stenar och vem kan invända mot detta, förutom mannen som blir uthängd världen över en gång till som våldtäktsman. Är han skyldig kan han gott ha det, men rör det sig om en sprucken kondom... är det dubbel våldtäkt på honom.

Att överåklagaren valt att inte frihetsberöva Assange i det här läget kan ju möjligen ses som att misstankarna är mycket svaga i dagsläget. Det är annars obligatorisk häktning på våldtäkt.
Citera
2010-09-01, 21:02
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <a href="https://www.flashback.org/p25224171#p25224171" target="_blank">Kattafanken</a>
New York Times vet mer om vad som står i förhörsprotokollen än någon annan tycks det som;

http://www.nytimes.com/2010/09/02/world/europe/02wikileaks.html?_r=2&nl=technology&emc=techupdate ema3

Nyckelord: Bägge har bett honom att sluta under akten, enligt detta. Det var nytt.

Det här var nytt även för mig.

Det är (som flera redan antytt) lätt gjort att börja undra om nej x 2 tillförts efter de förhör med kvinnorna som Finné hade tillgång till, men hur det faktiskt ligger till vågar i alla fall inte jag sia om.
Citera
2010-09-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska

Som sagt ofredande sexuellt ofredande eller våldtäkt... Inte konstigt att de kommer till olika slutsatser.

Det blir mera än bara olika slutsatser.

1
*Kondomen går sönder*
- It went bust
- Stop, please stop!'
*JA fortsätter*

2
*Kondomen går sönder*
'It went bust'
'Keep on give it to me baby!'
*JA fortsätter*

EF ser att i fall ett har inget brott begåtts.
EF ser att i fall två har inget brott begåtts.

Från ofredande till våldtäkt är inget litet steg för några slutsatser.
Citera
2010-09-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
"Appeals for him to stop" - behöver nog inte innebära att de bestämt sagt "Stopp! Sluta!" eller så.
Några i tråden verkar kräva att en gentleman ska vara tillräckligt lyhörd för att läsa tankar. [b]Telepati?

"Appeals" innebär inte telepati...
Citera
2010-09-01, 21:07
Bannlyst
Aniska, Leroy1 skriver att du menar att en av kvinnorna blivit gravid. Vilken av dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in