Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 00:59
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Och de blir arga över att han inte vill testa sig?

Jag tror att ovilligheten att testa sig är något så banalt som att JA inte har pengar att lägga ut
Citera
2010-09-01, 01:01
Medlem
DeLoreans avatar
Tror inte denna möjliga förklaring till AAs beteende varit uppe i tråden förut (men rätta mig om jag har fel):

- Det senaste året verkar AA ha varit aktiv i HBT-världen.

- I den världen tror jag man gör bort sig rejält om man söker sex med en kändis av motsatta könet.

- SW får genom JA reda på (eller anar sig till) att AA haft sex med JA.

- När SW och AA talas vid förstår AA att SW vet. Och om det kommer ut att JA och AA haft frivillig sex och att JA bott hemma hos AA på hennes initiativ så är det katstrof för AA.

- För att rädda ansiktet ser AA till att både SW och AA anmäler JA så att alla ska förstå att AA minsann inte haft frivillig sex med JA. Men i AAs fall räcker det bara till ofredande. Med hjälp av Borgström uppgraderas det till våldtäkt.
Citera
2010-09-01, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Tror inte denna möjliga förklaring till AAs beteende varit uppe i tråden förut (men rätta mig om jag har fel):

- I den världen tror jag man gör bort sig rejält om man söker sex med en kändis av motsatta könet.

- När SW och AA talas vid förstår AA att SW vet. Och om det kommer ut att JA och AA haft frivillig sex och att JA bott hemma hos AA på hennes initiativ så är det katstrof för AA.

- För att rädda ansiktet ser AA till att både SW och AA anmäler JA så att alla ska förstå att AA minsann inte haft frivillig sex med JA. Men i AAs fall räcker det bara till ofredande. Med hjälp av Borgström uppgraderas det till våldtäkt.

Ja, det kan ju hända. Hur har den här herr Borgström tänkt bevisa det då? Någon som vet det?
Citera
2010-09-01, 01:04
Medlem
Citat:

Nja, du har rätt i att denna variant av spekulation ej varit uppe tidigare, men jag ger dig inte några bra odds på att det här är rätt spår...
Citera
2010-09-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja, det kan ju hända. Hur har den här herr Borgström tänkt bevisa det då? Någon som vet det?

Herr Borgström tänker bevisa vad som helst för att driva ett långt och häftigt rättsmål. Herr Borgström är enbart ute efter sina pengar och sin vänster/feminist profilering. Herr Borgström skiter fullständigt i vad som är rätt och fel i de här sammanhangen. Att den tunga smällen får hans clienter ta när soppan har kokat färdigt det är inte hans bekymmer.
Citera
2010-09-01, 01:07
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Han kanske hoppas att hans begäran avslås.

Då kan han kalla det justitiemord och hans klienter räddar ansiktet.
Citera
2010-09-01, 01:07
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Nja, du har rätt i att denna variant av spekulation ej varit uppe tidigare, men jag ger dig inte några bra odds på att det här är rätt spår...
Varför inte? Har du nåt konkret? Är nyfiken!
Citera
2010-09-01, 01:08
Medlem
cylobines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benderblod
This is an important contribution to the C-A/M-5/M-ST theory. Thank you.

Intelligence forces – possible activities
Cuban: interrogated AA in Hava-na and deported her from Cuba.
Jugoslavian: gave her protection (?) in Hava-na
C-A(?): contacted her during her stay at the Swedish Embassy in B-enos A-res and contuined her education during her stay at the Swedish Embassy in Washington
M-5/SAS: SW spend a long time period close to the headquarters in N-wport. It is very likely that she visited pubs in N-wport and was picked up by English gentlemen, resulting possibly in sexual activities. A plausible hypothesis is that she was recruited in N-wport as a result of that she felt in love with a SAS/M-5 officer.
M-ST/NATO: AA close relative MA is a key officer in the Swedish special forces in A-ghanistan with close relations to NATO and probably C-A. It is not unlikely that he could have relations to the Sw-dish Ar-y Int-lligence Service, M-ST.

We know that the Russians have sleeping cells all over the world. Is AA/SW the Swedish/C-A/M-5 copy cats of Ch-pman and comrades. Or copies of Angelia Jolie (SALT).

Hypothesis 1: AA and SW are belonging to sleeping C-A/M-5 cells and have been recruited during their stay in South America/Washington and N-wport. AA has infiltrated to leftist feminist movement in Sweden, the Social Democratic Party and the HBT movement under the coverage of being a Christian Social Democrat. SW has had (as far as we know) a low profile, thus a true sleeping ag-nt.

The visit of the US Navy Amiral with a lot of people from the special forces to Sweden, their visit to Stockholm may be a coincidence or may be also coverage of the initiation of the attack of JA.

The purpose of the honey trap is to make damage to W-kileaks

Hypothesis 2: AA and/or SW are double agents (C-ba, South America, J-goslavia/Serbia) recruited by C-A, M-5 but working for FSB/alt. The purpose with the activation of a sleeping double agent cell could be to create negative publicity against W-kileaks (Russian interests in Af-hanistan) and USA (rumours concerning C-A activity against JA) also as revenge of the Ch-pman story

Hypothesis 3 (major presently): The background is that a prosecutor in Sweden prosecutes a male person for rape, expose him for the world, and the only basis is the claim from two left wing extreme-feminists of whom one is a stalker of JA that a condom has broken intentionally by JA during a sexual intercourse (unclear how) and that one sexual intercourse was done without condom in the morning (although the breakfast after was OK).

So for most persons in the world I believe that hypothesis 3 is the most unlikely hypothesis to be true. But for Swedes .............

(Although I must admit that the role of Captain Cloth 1 and Captain Cloth 2 is not clear to me)

From Russia with love

Excellent!
Thank you Benderblod.

I would vote hypothesis #1 and add that AA also infiltrated islamic affairs and would be of of interest for M****D. I believe most swedish women are reluctant to work with foreign intelligence and prefer a domestic broker who can give them protection, career and feed their patriotism. In AAs case I would back it up with the blood relation between AA and MA, she was fingered once by sä** in Cuba and would have been a known security risk with possible repercussions for MA if she didn't work for "us" (whoever that is these days). If not, SÄ** should be held responsible.
Citera
2010-09-01, 01:09
Bannlyst
Citat:
Herr Borgström tänker bevisa vad som helst för att driva ett långt och häftigt rättsmål. Herr Borgström är enbart ute efter sina pengar och sin vänster/feminist profilering. Herr Borgström skiter fullständigt i vad som är rätt och fel i de här sammanhangen. Att den tunga smällen får hans clienter ta när soppan har kokat färdigt det är inte hans bekymmer.

Han är ute efter en repris på domarna mot Quick. Huvudsaken att någon fälls eller så är det som följer här nedan. Han ger sig då på det ena tomteuppdraget efter det andra. En sån pajas!

Citat:

Citera
2010-09-01, 01:12
Medlem
Citat:

Det är försent för AA och SW att rädda ansiktet. Det borde de ha gjort den dagen chefsåklagaren klart och tydligt talade om att det inte finns något brott i SW fallet och hos AA fanns enbart ett mål om ofredande att driva. EXAKT då borde både SW och AA ha dragit tillbaka sina anmälningar för att just: Rädda ansiktet.

För det var DÅ de fick ordentligt svar på sin "rådfrågning" som de påbörjat på polisstationen fredagen innan.

Men vill man inte lyssna utan istället missionera jag då rör det sig inte om rådfrågning. Ett bättre namn är nog feministiskt korståg.
Citera
2010-09-01, 01:16
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:

Det är just det jag tippar kommer att ske. Vad kan man sätta pengar på sånt här?

Det här är en tröttsam tråd med sina nya orweilliska betydelser för gamla hederliga ord. En gentleman är ingenting annat än en man av bättre börd (och därmed väluppfostrad). aeaeaeae kallar alltså JA för en ouppfostrad tölp!

En feminist är för övrigt en kvinna som tror på jämställdhet. De två kvinnorna i historien är uppenbarligen inte feminister.

Och våldtäkt ser ni alla var etymologin kommer ifrån. Låt oss inte distraheras av kvasidebatter som redan ältats på femhundra sidor med samma ord - eller : sluta mata trollen.
Citera
2010-09-01, 01:19
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Jag tror att ovilligheten att testa sig är något så banalt som att JA inte har pengar att lägga ut

Det är ett intrång på hans personliga integritet. (kan vara brottsligt av dem att försöka tvinga fram ett test, bara för att krydda soppan lite)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in