Citat:
Nja, åklagaren, i första skedet Eva Finné, lade ner förundersökningen med motiveringen ungefär att hon visserligen inte tvivlade på vad SW berättat men att inget brott begåtts, dvs hon tänkte ungefär som du om "våldtäkten". Då överprövades hennes beslut och sedan hände det statistiskt sett mycket osannolika att Marianne Ny återupptog förundersökningen samt det unika att hon satte sig själv att leda den återupptagna förundersökningen, i stället för att som vanligt skicka tillbaka ärendet till berörd åklagarkammare. Det finns en dråplig korrespondens redovisad i tråden där Ny på allt möjligt sätt slingrar sig för att slippa svara på den enkla frågan om hon i övrigt som chef för Utvecklingscentrum någon enda gång arbetat operativt som åklagare. Skitbra inlägg läs. Jag reviderar redan min uppfattning. Nu tror jag inte sossarna agerade av ideolgiska skäl utan av praktiska. Hade flickorna varit centerpartister hade kanske centerpartistiska handlers dykt upp. Det var viktigt att kontrollera flickorna, ett svagt mål, dom måste hållas tysta och lugna. Viktigt att folk dom respekterar och litar på företräder dem. Och Marianne Ny är säkerligen kopplad till Borgström på annat plan än det juridiskt professionella.
Ok, det får vara min hypotes så här långt, tills någon kan visa att någon gärning som beskrevs i förhören kan utgöra våldtäkt.
Det tycker jag är det luriga i historien, flickan
uttrycker, enligt egen utsaga, samtycke till fortsatt samlag men åklagaren bedömer det som trolig våldtäkt. Mycket skumt.
Ok, det får vara min hypotes så här långt, tills någon kan visa att någon gärning som beskrevs i förhören kan utgöra våldtäkt.
Det tycker jag är det luriga i historien, flickan
uttrycker, enligt egen utsaga, samtycke till fortsatt samlag men åklagaren bedömer det som trolig våldtäkt. Mycket skumt.
Detta är bara två av alla de omständigheter som gör att man med 100% visshet kan säga att processen mot Assange till 99% är en politisk sådan.