Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Jag glömmer inget. Det är nämligen min absoluta uppfattning att JA undandragit sig detta från allra första början, möjligen med undantag av det förhöret som hölls tidigt i Sverige. JA och Ecuador har försökt ge sken av att vilja delta aktivt men det tror jag de allra flesta har genomskådat vid det här laget.
Vad jättefint att du
tror det. Det är också ganska intressant att undersöka vilken grund man har för att tro saker.
Man kan tro att Elvis blev bortrövad av utomjordingar. Men det är inte jätteintressant eftersom det inte finns någon grund för att tro det.
Vi kan ju gå igenom bevisen för huruvida det är Assange-sidan som velat undkomma förhör eller om det är den svenska åklagarsidan som velat undkomma förhör.
Vi VET att det är den svenska åklagaren som undandragit sig förhör EFTERSOM HON SJÄLV ERKÄNT DET. Under en presskonferens den 7:e september förra året erkände hon att hon låtit tiden rinna iväg mot preskription hellre än att arrangera ett förhör med Assange på ambassaden.
Citat:
"Jag såg inget skäl att särbehandla Assange" - därför försenade Marianne Ny utredningen
Rubrik i Dagens Juridik (2016-09-07)
Räknar vi även in de båda målsägandebiträdena i åklagarens stödtrupp så HAR VI OVEDERSÄGLIGA BEVIS på att inte bara åklagaren utan HELA hennes gäng UTTRYCKLIGEN MOTARBETAT förhör på ambassaden.
Efter att Assanges svenska advokater fler gånger vädjat om förhör på ambassaden så svarade de båda målsägandes advokater via artiklar i Svenska Dagbladet i februari 2014 tydligt och klart att de INTE ville verka för att få till stånd ett ambassadförhör.
Så vi har alltså UTTRYCKLIGA BEVIS VIA OTVETYDIGA OFFENTLIGA UTTALANDEN att både åklagaren och de båda svenska målsägandebiträdena UNDANDROG SIG AMBASSADFÖRHÖR.
Då kan man undra vad en viss herr Anonymare har att sätta emot detta. Vilka tunga bevis har han för att hundratals gånger påstå att Assange undandragit sig att ett ambassadförhör?
Det enda argumentet för att det skulle förhålla sig på det visat är något Anonymare hävdade 2016-03-29.
Vilket fantastiskt omskakande argument tror ni att det var Anonymare lyckades komma med?
Jo. Argumentet som Anonymare förde fram vara att Assange undandrog sig förhör genom att han ställt speciella villkor "i det fördolda".
Så då kan vi sammanfatta bevisläget för de två motsatta ståndpunkterna:
* Ståndpunkten att den svenska åklagaren Marianne Ny och de båda målsägandebiträdena (Borgström och Frtitz) undandragit sig ambassadförhör:
BEVIS: OFFENTLIGT UTTRYCKTA OTVETYDIGA UTTALANDEN (2014-02-11, 2014-02-15, 2016-09-07) Plus att FN:s undersökningsgrupp kom fram till just den slutsatsen.
Citat ur FN:s rapport:
...there has been a substantial failure to exercise due diligence...
* Ståndpunkten att Assange undandragit sig ambassadförhör:
BEVIS: Att en anonym snubbe på flashback påstår att något skett i det fördolda. (2016-03-29)
hmmm... jättesvårt att välja vilken sida som har tyngst argument...