Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-30, 14:24
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmbrg
Att hon funderat ut vad som är bäst att få Aftonbladet att skriva. Dvs att hon ljuger, där också.

Den ultimata konspirationsteorin. Alla ljuger, alltid, om allting.
Citera
2010-08-30, 14:27
Medlem
deckardrottningens avatar
Martin Gelin skriver också om Myten om det negativa nätet. Jag undrar om Martin såg den här tråden framför sig när han skrev detta:

Ingenting om ”moralfrågor och privatliv”, inget skvaller, ingen smutskastning.

Bloggarna och de sociala medierna fungerar snarare som granskare av massmediernas nyheter och politikernas uttalanden. Det som slipper undan i en tidningsintervju dissekeras och debatteras av engagerade bloggare, som därmed förbättrar det politiska samtalet och för oss lite närmare sanningen.
Citera
2010-08-30, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
För övrigt är det ju inte ovanligt att ett förhållande avslutas med att den ena partnern stalkar den andra. Men om man "inleder" med att stalka tycker jag inte riktigt man kan räkna det som stalkning - eftersom det tydligen uppskattas av den andre/a. (om det inte är våld med i bilden)
Det låter som en spegling av resonemanget "Om en kvinna en gång ville ha sex med en man så kan det sedan inte bli våldtäkt nästa gång, då hon gillade det."
Citera
2010-08-30, 14:31
Medlem
BaalZeBubs avatar
Obs vi vet ännu inte om det handlar om flera Mats resp Martin Gelin och om de är släkt.

Men intressant:

http://paullindquist.blogspot.com/2010/01/tjuvstart-pa-nya-jobbet.html

"För två veckor sedan hoppade frilansjornalisten Mats Gelin på statsministerns pappalediga pressekreterare, Edvard Unsgaard, i Expressen för att denne på Facebook hade uttryckt sin uppskattning av att ett invandrarägt företag snabbt hade kommit till undsättning när någon hade bajsat i trappuppgången.

....
Men vad som då inte var känt var att den USA-baserade journalisten Gelin, vars skriverier också fick stor spridning i andra etablerade media, inte var så oberoende som han då gav sken av. Idag avslöjar nämligen Politikerbloggen att Martin Gelin anställts av de rödgröna partierna för att driva en rödgrön nätkampanj inför valet."
Citera
2010-08-30, 14:35
Moderator
Siegfrids avatar
Nu diskuterar vi alltså en politisk marknadsförare, vars enda koppling till tråden är att han råkar ha samma efternamn som en av polisens utredare, en utredare som hittils inte gjort mer än att boka tid för ett förhör
Det är inte en faceslap, det är stor humor!
Citera
2010-08-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Så från dubbla våldtäktsanklagelser och ett ofredande, som kvinnorna hävdar via sitt ombud Bergström, kokar du ner detta till att det rör sig om att det rör sig om ett one night stand.

Tror inte jag ska kommentera hur dumt det är.

anklagelserna vet jag inget om
Vill läsa utredningen först
Citera
2010-08-30, 14:41
Medlem
deckardrottningens avatar
Det finns en 55-årig Mats Gelin på ratsit som bor i Enköping , kan det vara polisen som står namngiven på polisanmälan?
Citera
2010-08-30, 14:43
Medlem
Citat:
Det låter som en spegling av resonemanget "Om en kvinna en gång ville ha sex med en man så kan det sedan inte bli våldtäkt nästa gång, då hon gillade det."

Tycker inte man kan skilja på olika fall beroende på om det är en man eller kvinna.
Sedan vet inte jag om SW stalkade JA efter deras förhållande

om han inte var tydlig och hon ringde några gånger tycker jag inte man kan kalla det stalkning
Men det är möjligt att hon gjorde det

Jag menar att stalkning förutsätter att den ena partnern inte vill ha kontakt för att det ska kallas stalkning - inte bara ett groupiebeteende
Citera
2010-08-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Aniska känner AA sedan 10 år
Aniska har enligt vad jag förstår ingen kontakt med AA.
AA är sjukskriven sedan händelsen.
Aniska kommenterar tråden ihärdigt.

Har aldrig sagt att en oartig man är en våldstäktsman - men däremot skrivit motsatsen - att det tien är samma sak

Sedan KAN en oartig man vara en våldstäktsman...

Det är väl inte så konstigt att jag skriver mkt när ni missuppfattar hela tiden?
Och jag tycker mkt av diskussionen här är konstig
Citera
2010-08-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0lle
Jag tror inte att Assange har våldtagit nån kvinna, men det är inte CIA heller tror jag. Det är nog dom två kvinnorna som har anklagat honom. Men enligt mig är Assange en skitstövel.

Japp. -Åtminstone. Det eventuellt kriminella vet jag inget om.
Citera
2010-08-30, 14:49
Medlem
Citat:
Nej, han skrev 4 kvinnor. Två poliskvinnor och två åklagarkvinnor. Varav två feministkvinnor och två som tror på lagen.

Nej jag skrev 4 kvinnor.. 2 poliser + 1 målsägare + 1 åklagare (efter det kommer det till en massa löst folk...utredare chefsåklagare och dyl)
Citera
2010-08-30, 14:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Tycker inte man kan skilja på olika fall beroende på om det är en man eller kvinna.
Sedan vet inte jag om SW stalkade JA efter deras förhållande

om han inte var tydlig och hon ringde några gånger tycker jag inte man kan kalla det stalkning
Men det är möjligt att hon gjorde det

Jag menar att stalkning förutsätter att den ena partnern inte vill ha kontakt för att det ska kallas stalkning - inte bara ett groupiebeteende

Jag orkar inte söka på definitioner av stalkning men som jag har fattat det syftar de som här skriver om stalking på SW:s attityd och beteende. Således kan någon vara en stalker redan innan den stalkade bestämmer sig att denne inte vill ha kontakt med stalkaren. Gert, eller vad han hette i Fältskog-fallet, var en stalker redan innan Fältskog tröttnade på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in