Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-30, 13:59
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Felet var att han hade ett ONS med en tjej som var besatt av honom
- han utnyttjade henne mer än tvärtom tror jag

Och när han gjort det avslutar han det inte på ett snyggt sätt (lite smidighet/omtanke är väl bra?)

Och därefter är alltså första tanken: Jag sätter dit den jävla osmidiga typen för våldtäkt. Det kan han gärna ha!

Suck.
Citera
2010-08-30, 14:01
Medlem
Jag tror inte att Assange har våldtagit nån kvinna, men det är inte CIA heller tror jag. Det är nog dom två kvinnorna som har anklagat honom. Men enligt mig är Assange en skitstövel.
Citera
2010-08-30, 14:02
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Så Martin Gelin har alltså anställts för att driva www.rodgron.se

Då bör han rimligen veta vem Anna Ardin är.

Han har varit journalist i många år. Och har skrivit artiklar för bl a Expressen.

Nån som vet om han kan vara släkt med Mats Gelin?

Martin Gelin var på broderskapsrörelsens seminarium med Assange!!

Från Martin Gelins twitter - från google cache :
M_Gelin Sitter på broderskapsrörelsens överfulla Julian Assange-seminarium
3 dagar sedan av Martin Gelin, Journalist, Svenska Dagbladet

Bild på Gelin - större bild

Martins Bio från twitter: " Bio New Media Director for alliance of center-left parties in Sweden – Social Democrats, Green Party, Left Party. Author of award-winning book on Barack Obama."

Kopierat från http://twitter.com/M_Gelin

# Assange also reminded us that Sy Hersh had to "hack" the media system in '69 to publish the story. NYT and WaPo turned it down 1:35 PM Aug 14th via TweetDeck

# If informants are hurt by wikileaks documents, "that's regrettable", says Assange, sounding eerily like a military spokesman for a moment 1:33 PM Aug 14th via TweetDeck

# Don't verify sources, verify documents, says Assange 1:25 PM Aug 14th via TweetDeck

# Wikileaks have raised $ 1m this year from the public, no institutional funding, "making us completely independent" says Assange 1:22 PM Aug 14th via TweetDeck

Martin Gelin följer också Broderskapsrörelsens twitter "kristenvanster"! Från google cache

Martin Gelin var också på Almedalsveckan!

Martin Gelin tycks vara ansvarig för sociala medier för de rödgröna.
Martin Gelin, som nyligen börjat som sociala medier-ansvarig för de rödgröna, uppger att Youtube är en av de kanaler partierna kommer att jobba aktivt med.
–Söker man på rödgrön eller på partiledarna ska man förhoppningsvis få upp färre saker som är negativa.
Tydligen verkar Gelin också vilja använda flashback som en kanal. (Hej Martin!)
Senast redigerad av deckardrottningen 2010-08-30 kl. 14:31. Anledning: almedalsveckan, twitter-bio, ansvarig sociala medier, bild
Citera
2010-08-30, 14:09
Medlem
Citat:

Och när han gjort det avslutar han det inte på ett snyggt sätt (lite smidighet/omtanke är väl bra?)

Hm, hon gjorde sig rätt mycket besvär för att få träffa och ha sex med honom. Borde hon inte vara tacksam för att hon som hon ville?

Om verkligheten sedan inte stämde överens med hennes egna drömmar kanske hon borde ha ägnat sig lite eftertanke på hur hon kan göra annorlunda i fortsättningen istället för att skylla på någon annan?
Citera
2010-08-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Du är uppenbarligen helt helt bakom flötet.

Försöker du bevisa att det som står i Aftonbladet inte står där? Att det inte är AA som uttalar sig? Att hon är felciterad?
Att hon funderat ut vad som är bäst att få Aftonbladet att skriva. Dvs att hon ljuger, där också.
Citera
2010-08-30, 14:14
Medlem
Citat:
Svårt att säga var gränsen går. Vad innebär det att bli besatt?
- Tvivlar på att hon går dit för att ha sex med honom, mer "att få vara nära" idolen. Sedan blir hon väl uppmuntrad och kan/vill inte säga nej till hans vidare förslag på aktiviteter.
Men visst; de beskrivningar som finns andas ju att hon är groupie (som kanske inte mår så bra ens) Tror det är svårt att avgöra - möjligen om man sett hur de var mot varandra där och då. Hur "beundrande" var hon? Hur "uppmuntrande" var han? Osv.
Många här har använt ordet "stalker" - men i det ligger ju att han inte skulle vilja bli stalkad. Och det verkar han ju tvärtom njuta av.
Stalking-biten är väl efter deras sex, när hon försöker komma i kontakt med honom men han inte svarar, inte ringer upp när hon lämnat meddelanden, när han öppet visar att han är mer intresserad av sig själv på Google än av henne. Efter ett par dagars olika kontaktförsök är nog en våldtäktsanmälan det bästa.
Citera
2010-08-30, 14:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0lle
Jag tror inte att Assange har våldtagit nån kvinna, men det är inte CIA heller tror jag. Det är nog dom två kvinnorna som har anklagat honom. Men enligt mig är Assange en skitstövel.
Det verkar så enligt kvinnorna.
Men vi har bara ena sidans historia.
Vi vet inte om AA och SW har gjort saker mot JA som han har uppfattat som motbjudande.
Även om han skulle vara för mycket gentleman för att normalt berätta sådant,
kanske han måste det i det här fallet för att försvara sig.
Citera
2010-08-30, 14:16
Medlem
BaalZeBubs avatar
Här en serie citat - kompletta inlägg, med datum och tid. De visar på
- väldigt hög konsekvens sedan start, med temat att den som inte är en gentleman kan ses som en våldtäktsman eller brottsling.
- välinformerad, nära källa till AA vilket öppet uppges

Aniska tillhör dem som starkast gett oss denna gentlemanna-tolkning av våldtäkter. Detta galna synsätt har diskuterat så mycket, jag behöver inte gå in på detaljer. Men titta nu på sekvensen av citat. Notera konsekvensen och ihärdigheten med samma tema, från dag 1 i den här affären till idag.

2010-08-21, 20:09
Citat:
Alla blir väl lite bländade av kändisskap... Men det räcker med en helt "normal" man: med bristande empati och lyhördhet samt inställningen att han är VIKTIG för att inte märka att hon inte vill det han vill.

- Därmed INTE sagt att alla män är sådana (jag har världens bästa själv) men det är nog alltför vanligt och märks inte förrän man satt sig i båten och inlett sexuella aktiviteter. Så märker man att han inte bryr sig utan bara kör på och då blir man lite tveksam. Han märker inte det heller och det är en mer avtändande...

2010-08-21, 22:54
Citat:
Nja två kränkta kvinnor går in på polisstationen och frågar efter brottsrubriceringen. Polisen tar i lite mer än åklagaren senare gör (snabb bedömning under dagen pga uppmärksamheten) Kvarstår ofredande av bägge.
2010-08-22, 10:18
Citat:
Jag är ganska säker på att jag känner henne sedan 10 år typ.
2010-08-23, 10:20
Citat:
Tråden är blandad av vettiga beskrivningar som hänt tillsammans med kvinnoföraktande och/eller otroligt korkade.

Vad är flelet med att tycka att sex ska baseras på ömsesidig (!) respekt?

2010-08-23, 19:19
Citat:
Stämmer. DET glöms hela tiden bort här. AA stöttade anmälan då hon ansåg tjejen trovärdig eftersom hon sett ett liknande beteende (som inte gått lika långt).

Och det är helt absurt att fördöma detta. Hon anmälde inte själv direkt då hon kanske tyckte det var mindre viktigt men när hon fick höra att han gjort än mer mot en annan yngre tjej blev hon lack och ville stötta anmälan.

2010-08-23, 19:47
Citat:
Osannolikt.

Tror inte hon var avis på den andra tjejen men lackade ur när hon insåg att en yngre tjej utsatts än mer än hon själv av en egotrippad karls inställning att det bara är han själv som räknas.
2010-08-23, 20:39
Citat:
Jo förstår du; för att sex ska vara bra för bägge parter krävs (oftast) kommunikation, lyhördhet och empati. Om dn ena parten saknar det kan det hända att den andra (oavsett kön) inte trivs med det inledda sexet och kommer på att h*n inte vill fortsätta. Om då den andra inte fattar det (heller) kan det hända att man upplever den andre som egotrippad och vill avsluta. Och om den andre inte bryr sig om att avsluta då kallas det för ett övergrepp.

*Lektion 1a i Hur man har sex så att båda trivs.*

2010-08-24, 22:57
Citat:
Antar att de protesterade men att han inte brydde sig eller att det försent (nej man (iaf inte jag) känner inte att kondomen är borttagen...
2010-08-25, 22:18
Citat:
För tusende gången: AA ville stötta hennes berättelse eftersom hon upplevt ett liknande beteende det var polisen som valde att värdera det som våldtäkt (ingen stor grej om inte ngn läkt till media) Ända sättet att avgöra det är ju genom en juridisk process - ingen blir glad av en tillbakadragen anmälan har ni ju sagt eftersom då kan inte JA bli frikänd

Idag, 13:49
Citat:

Citera
2010-08-30, 14:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Martin Gelin var på broderskapsrörelsens seminarium med Assange!!

Från Martin Gelins twitter - från google cache :
M_Gelin Sitter på broderskapsrörelsens överfulla Julian Assange-seminarium
3 dagar sedan av Martin Gelin, Journalist, Svenska Dagbladet

Bild på Gelin -

Martins Bio från twitter: " Bio New Media Director for alliance of center-left parties in Sweden – Social Democrats, Green Party, Left Party. Author of award-winning book on Barack Obama."

Kopierat från http://twitter.com/M_Gelin

# Assange also reminded us that Sy Hersh had to "hack" the media system in '69 to publish the story. NYT and WaPo turned it down 1:35 PM Aug 14th via TweetDeck

# If informants are hurt by wikileaks documents, "that's regrettable", says Assange, sounding eerily like a military spokesman for a moment 1:33 PM Aug 14th via TweetDeck

# Don't verify sources, verify documents, says Assange 1:25 PM Aug 14th via TweetDeck

# Wikileaks have raised $ 1m this year from the public, no institutional funding, "making us completely independent" says Assange 1:22 PM Aug 14th via TweetDeck

Martin Gelin följer också Broderskapsrörelsens twitter "kristenvanster"! Från google cache

Martin Gelin var också på Almedalsveckan!

Martin Gelin tycks vara ansvarig för sociala medier för de rödgröna.
Martin Gelin, som nyligen börjat som sociala medier-ansvarig för de rödgröna, uppger att Youtube är en av de kanaler partierna kommer att jobba aktivt med.
–Söker man på rödgrön eller på partiledarna ska man förhoppningsvis få upp färre saker som är negativa.
Tydligen verkar Gelin också vilja använda flashback som en kanal. (Hej Martin!)

Detta är ett oerhört osannolikt sammanträffande! Jag vägrar tro på ännu en så gigantisk slump! Bra grävt!
Citera
2010-08-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Om det är 4 poliskvinnor inblandade så rör det sig om 5 inblandade poliser, för vi har också Mats Gellins namn på anmälan, och det låter inte som en poliskvinna i mina öron.
Nej, han skrev 4 kvinnor. Två poliskvinnor och två åklagarkvinnor. Varav två feministkvinnor och två som tror på lagen.
Citera
2010-08-30, 14:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Detta är ett oerhört osannolikt sammanträffande! Jag vägrar tro på ännu en så gigantisk slump! Bra grävt!
Kan man gissa att han också var med på lunchen? Var det inte två journalister?
Citera
2010-08-30, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Här en serie citat - kompletta inlägg, med datum och tid. De visar på
- väldigt hög konsekvens sedan start, med temat att den som inte är en gentleman kan ses som en våldtäktsman eller brottsling.
- välinformerad, nära källa till AA vilket öppet uppges

Aniska tillhör dem som starkast gett oss denna gentlemanna-tolkning av våldtäkter. Detta galna synsätt har diskuterat så mycket, jag behöver inte gå in på detaljer. Men titta nu på sekvensen av citat. Notera konsekvensen och ihärdigheten med samma tema, från dag 1 i den här affären till idag.

2010-08-21, 20:09
2010-08-21, 22:54
2010-08-22, 10:18
2010-08-23, 10:20
2010-08-23, 19:19
2010-08-23, 19:47
2010-08-23, 20:39
2010-08-24, 22:57
2010-08-25, 22:18
Idag, 13:49

Aniska känner AA sedan 10 år
Aniska har enligt vad jag förstår ingen kontakt med AA.
AA är sjukskriven sedan händelsen.
Aniska kommenterar tråden ihärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in