Här en serie citat - kompletta inlägg, med datum och tid. De visar på
- väldigt hög konsekvens sedan start, med temat att den som inte är en gentleman kan ses som en våldtäktsman eller brottsling.
- välinformerad, nära källa till AA vilket öppet uppges
Aniska tillhör dem som starkast gett oss denna gentlemanna-tolkning av våldtäkter. Detta galna synsätt har diskuterat så mycket, jag behöver inte gå in på detaljer. Men titta nu på sekvensen av citat. Notera konsekvensen och ihärdigheten med samma tema, från dag 1 i den här affären till idag.
2010-08-21, 20:09
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Alla blir väl lite bländade av kändisskap... Men det räcker med en helt "normal" man: med bristande empati och lyhördhet samt inställningen att han är VIKTIG för att inte märka att hon inte vill det han vill.
- Därmed INTE sagt att alla män är sådana (jag har världens bästa själv) men det är nog alltför vanligt och märks inte förrän man satt sig i båten och inlett sexuella aktiviteter. Så märker man att han inte bryr sig utan bara kör på och då blir man lite tveksam. Han märker inte det heller och det är en mer avtändande...
2010-08-21, 22:54
Citat:
Nja två kränkta kvinnor går in på polisstationen och frågar efter brottsrubriceringen. Polisen tar i lite mer än åklagaren senare gör (snabb bedömning under dagen pga uppmärksamheten) Kvarstår ofredande av bägge.
2010-08-22, 10:18
Citat:
Jag är ganska säker på att jag känner henne sedan 10 år typ.
2010-08-23, 10:20
Citat:
Tråden är blandad av vettiga beskrivningar som hänt tillsammans med kvinnoföraktande och/eller otroligt korkade.
Vad är flelet med att tycka att sex ska baseras på ömsesidig (!) respekt?
2010-08-23, 19:19
Citat:
Stämmer. DET glöms hela tiden bort här. AA stöttade anmälan då hon ansåg tjejen trovärdig eftersom hon sett ett liknande beteende (som inte gått lika långt).
Och det är helt absurt att fördöma detta. Hon anmälde inte själv direkt då hon kanske tyckte det var mindre viktigt men när hon fick höra att han gjort än mer mot en annan yngre tjej blev hon lack och ville stötta anmälan.
2010-08-23, 19:47
Citat:
Osannolikt.
Tror inte hon var avis på den andra tjejen men lackade ur när hon insåg att en yngre tjej utsatts än mer än hon själv av en egotrippad karls inställning att det bara är han själv som räknas.
2010-08-23, 20:39
Citat:
Jo förstår du; för att sex ska vara bra för bägge parter krävs (oftast) kommunikation, lyhördhet och empati. Om dn ena parten saknar det kan det hända att den andra (oavsett kön) inte trivs med det inledda sexet och kommer på att h*n inte vill fortsätta. Om då den andra inte fattar det (heller) kan det hända att man upplever den andre som egotrippad och vill avsluta. Och om den andre inte bryr sig om att avsluta då kallas det för ett övergrepp.
*Lektion 1a i Hur man har sex så att båda trivs.*
2010-08-24, 22:57
Citat:
Antar att de protesterade men att han inte brydde sig eller att det försent (nej man (iaf inte jag) känner inte att kondomen är borttagen...
2010-08-25, 22:18
Citat:
För tusende gången: AA ville stötta hennes berättelse eftersom hon upplevt ett liknande beteende det var polisen som valde att värdera det som våldtäkt (ingen stor grej om inte ngn läkt till media) Ända sättet att avgöra det är ju genom en juridisk process - ingen blir glad av en tillbakadragen anmälan har ni ju sagt eftersom då kan inte JA bli frikänd
Idag, 13:49
Citat:
Felet var att han hade ett ONS med en tjej som var besatt av honom
- han utnyttjade henne mer än tvärtom tror jag
Och när han gjort det avslutar han det inte på ett snyggt sätt (lite smidighet/omtanke är väl bra?)