Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-12-20, 21:26
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Men om jag minns rätt, vilket jag brukar göra, så har olika versioner funnits tillhanda här i tråden. Har för mig att en sak som ändrades var bland annat att SW såg gäss.
.....

Haha. Jo så var det. Det gjordes ett stort jobb för att jämföra de två förhören, bland annat försökte folk med sofistikerade metoder lista ut vad som stod bakom de maskningar som gjorts i ett av de utlämnade förhören. En av de som jobbade med detta var "Glugg", om jag minns rätt.

Skillnaderna var inte enorma, men de innebar mest olika typer av tillspetsningar. Glugg påstod dock att ursprungsrubriken "våldtäkt" ersatts med rubriken "övergreppet". Kunde i så fall möjligen vara ett resultat av Sofias ovillighet att just då kalla det för våldtäkt?
Senast redigerad av trenterx 2016-12-20 kl. 21:32.
Citera
2016-12-20, 22:03
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Men om jag minns rätt, vilket jag brukar göra, så har olika versioner funnits tillhanda här i tråden. Har för mig att en sak som ändrades var bland annat att SW såg gäss.

Har för mig det gick till såhär:

SW berättade sin story och den skrevs ner eftersom alla fickminnen var sönder.
Finne lägger ner utredningen. Inget brott hittades i förhöret.
SW och Borgström snackade och Borgström gjorde vissa ändringar i storyn.
Nu är storyn coachad.

Det här var 2012 typ.

Ja om det ändrades avseende "att SW såg gäss", då snackar vi enorma rättsövergrepp.... LOL
Jag förstår inte att man tjafsar om detta, det finns ju ingen som helst substans i att det skulle ha förekommit några oegentligheter kring hanteringen av förhörsprotokollet. På tema halmstrå till halmstråt...

Samtidigt har man inga som helst synpunkter på att JA rundar hela rättsväsendet enligt vårt demokratiskt inordnade system genom att ta till schappen in på en ambassad, göra en kvinna helt rättslös och obstruera för andra kvinnans möjlighet till upprättelse i 6 år. Sila mygg och svälja kameler är ett mycket klent uttryck i sammanhanget.
Citera
2016-12-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Ja det är klart att det underlättar om allt bandas. Men även om det bandas så är det ju inte alls säkert att det som sägs är sant. Vittnen minns fel, säger fel (utan att veta om det) etc.

Det intressanta här om det i objektiv mening finns anledning att hävda att några oegentligheter kan ha förekommit, baserat på sid 12 i HäPM. Den slutsatsen går inte att hävda baserad på tillgänglig information, förklaringen är fullt rimlig och trovärdig. Att som vissa i denna tråd ändå envist hävda att det skulle var "instruerat" att ändra etc. är rent trams och att utan grund hävda sådant sänker trovärdigheten till rekordlåg nivå hos de som hävdar detta. Man måste ändå förhålla sig till fakta.

Smått komiskt att trådens storljugare pratar om att "hålla" sig till fakta. Hur hög är trovärdigheten hos någon som vägrar att lämna referenser på sina påståenden? T.ex att JA skulle ha begått ett brott när han offentliggjorde sin version av det inträffade?

Om vi istället tittar på vad vi FAKTISKT vet så har ämnet varit uppe flera gånger förut i tråden. Det första "förhöret" är känt. Tyvärr fungerar inte länkarna längre men diskussionen kan följas i tråden med start här.

Mailutväxling mellan MG och IK finns här

publicistklubbens syn innan "originalförhöret" var känt i tråden här (dvs publicistklubben hade tillgång).

Den version som fanns i tråden var maskad på många ställen. Det som var klart var att språkbruket ändrats för att framställa JA i sämre dager samt att SW inte sov i första varianten. I ett uppföljande förhör så ändrades det till "slumra" till (enligt publicistklubben).

Publicistklubben skrev många värdefulla inlägg i tråden (och var den som publicerade HPM). Eftersom ett visst anonymt element med jämna mellanrum kommer med ett lögnaktigt påstående om att J Robinsson skulle vara "läckan" så tål det att påpekas att "Publicistklubben" säger att källan inte var någon av JA's advokater, att ett stort antal journalister hade tillgång till HPM etc. Även om publicistklubben i vissa fall kom med desinformation (troligen inte medvetet) så tillförde de mycket av värde till tråden.

Citat:
Ja om det ändrades avseende "att SW såg gäss", då snackar vi enorma rättsövergrepp.... LOL
Jag förstår inte att man tjafsar om detta, det finns ju ingen som helst substans i att det skulle ha förekommit några oegentligheter kring hanteringen av förhörsprotokollet. På tema halmstrå till halmstråt...
Om du hade satt dig in i fakta så hade du vetat att det var flera substantiella förändringar i språkbruk och dessutom när det handlade om SW sov eller inte. Du stärker bara uppfattningen om att din trovärdighet är NOLL.

Citat:
Samtidigt har man inga som helst synpunkter på att JA rundar hela rättsväsendet enligt vårt demokratiskt inordnade system genom att ta till schappen in på en ambassad, göra en kvinna helt rättslös och obstruera för andra kvinnans möjlighet till upprättelse i 6 år.
Ett stycke, flera lögner ... skrivet av en helt skamlös person.

Citat:
Sila mygg och svälja kameler är ett mycket klent uttryck i sammanhanget.

Det är ett svagt uttryck för sådana som DIG. Det är vad du gör dagarna i enda (när du inte ljuger rakt av).

+
Citera
2016-12-21, 00:38
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Samtidigt har man inga som helst synpunkter på att JA rundar hela rättsväsendet enligt vårt demokratiskt inordnade system genom att ta till schappen in på en ambassad, göra en kvinna helt rättslös och obstruera för andra kvinnans möjlighet till upprättelse i 6 år. Sila mygg och svälja kameler är ett mycket klent uttryck i sammanhanget.

Tjena fegis (ja du vågar ännu inte mötas IRL för att diskutera tråden, hehe.)

Jag vet varför du inte vågar träffas, för att du skulle få lida så mycket när sanningen kommer fram. Jag å andra sidan är så säker på att "vår" sida har rätt att jag gärna ses.

Nej. Det var inte bara "gäss". Det handlade om att förhöret var coachat. Den ursprungliga versionen var inte saftig nog. Däremot tillägg som "som en riktig man" visar att de försökte bottna i det nationalfeministiska Sverige.

Du är tyvärr för okunnig. Men jag träffas gärna ändå.

Puss på dig, loser.
Citera
2016-12-21, 08:54
Medlem
Citat:
Ja det är klart att det underlättar om allt bandas. Men även om det bandas så är det ju inte alls säkert att det som sägs är sant. Vittnen minns fel, säger fel (utan att veta om det) etc.

Det intressanta här om det i objektiv mening finns anledning att hävda att några oegentligheter kan ha förekommit, baserat på sid 12 i HäPM. Den slutsatsen går inte att hävda baserad på tillgänglig information, förklaringen är fullt rimlig och trovärdig. Att som vissa i denna tråd ändå envist hävda att det skulle var "instruerat" att ändra etc. är rent trams och att utan grund hävda sådant sänker trovärdigheten till rekordlåg nivå hos de som hävdar detta. Man måste ändå förhålla sig till fakta.

Du har ju fullständigt fel!! Varför ljuger du hela tiden för att skydda ett korrupt rättssystem?
Kanske det är därför man bestämt att förhör SKALL bandas och när det gäller sexualbrott SKALL videoupptagning ske. Om det som sägs är sant eller inte är ju fullständigt ointressant, det viktiga är ju att kunna verifiera att protokollet överensstämmer med vad som sagts. Dessutom kan det vara smart att ha inspelning av vad förhörspersonen sagt ifall man upptäcker motsägelser i utredningen så man kan gå tillbaka och pressa den som förhörts. Av någon konstig anledning förringar och överser du med missar, brister och felaktigheter som begåtts av rättssystemet.

Och så än en gång: Var har du din källhänvisning till vilken lagparagraf du menar när du påstår att Julian Assange bröt mot svensk lag när han på Ecuadors ambassad offentliggjorde sitt uttalande om vad som hände mellan honom och de anmälande kvinnorna?!
Citera
2016-12-21, 19:09
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.s.a.
Du har ju fullständigt fel!! Varför ljuger du hela tiden för att skydda ett korrupt rättssystem?
Kanske det är därför man bestämt att förhör SKALL bandas och när det gäller sexualbrott SKALL videoupptagning ske. Om det som sägs är sant eller inte är ju fullständigt ointressant, det viktiga är ju att kunna verifiera att protokollet överensstämmer med vad som sagts. Dessutom kan det vara smart att ha inspelning av vad förhörspersonen sagt ifall man upptäcker motsägelser i utredningen så man kan gå tillbaka och pressa den som förhörts. Av någon konstig anledning förringar och överser du med missar, brister och felaktigheter som begåtts av rättssystemet.

Och så än en gång: Var har du din källhänvisning till vilken lagparagraf du menar när du påstår att Julian Assange bröt mot svensk lag när han på Ecuadors ambassad offentliggjorde sitt uttalande om vad som hände mellan honom och de anmälande kvinnorna?!

Hur kan jag "ljuga" då jag hävdar att det underlättar om allt bandas?
Menar du kanske att omvändningen gäller, att det underlättar om allt INTE bandas?
Beats me....
Citera
2016-12-21, 19:15
Medlem
Anonymares avatar
Har bananrepubliken Ecuador ännu inte levererat förhörsprotokollet?
Har i alla fall inte hört något om detta.
Citera
2016-12-21, 21:32
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Men din hypotes är ju en halmgubbe, så gick det helt enkelt inte till. Hon instruerades inte alls att ändra något utan det handlade om att hon inte kunde renskriva protokollet som var planerat på måndagen och därför rådgjorde angående hur hon skulle förfara för att få ut ett färdigt och renskrivet protokoll. Hon valde då att skriva en ny version som fick ett nytt datum, då hon inte kom åt att ändra i det gamla. Låter helt normalt och liknande turer har jag själv råkat ut för i mitt arbetsliv pga olika låsningar man kan få i dokumenthanteringssystem av tekniska skäl eller för att man inte får tag i vissa personer som låst upp dokumentet på olika sätt (beroende på systemets utformning. Du hittar på omständigheter och förklaringar som inte har någon koppling alls till verkligheten. Sluta med detta, tack.

Ja förljugenheten når himmelska höjder. Vadå tekniska problem?

Citat:
Läs denna mejlväxling och begrunda den. Mittt återgivande är autentiskt och utan tillägg eller ändringar i övrigt. Brevväxling mellan Imeli Krans (IK) och hennes överordnade, kriminsp Mats Gehlin (MG) OBSERVERA att mejlväxlingen ska läsas nedifrån och upp. Se tidsangivelserna.

8/24/2010, 4:35 IK (till MG):
-Visst, men då finns det två förhör. Men det är endast ett formellt förhör som har hållits, av mig alla fall. Vart tar då det andra förhöret vägen? Om det ska gå rätt till antar jag att jag måste göra ändringarna i originalförhöret o signera det. Med risk för att framstå som krånglig vill jag inte ha ett osignerat dokument med mitt namn cirkulerande i durtvårymden. Särskilt inte nu när ärendet har utvecklats som det gjort.
8/24/2010 1:44 MG svar IK
-Gör ett nytt förhör. Klipp in texten och adressera förhöret till ärendet. Signera också förhöret

8/24/2010 1:38 IK svar MG
-Hej, jag är kanske trög men jag förstår inte riktigt hur du menar. Anders Ringkvist försöker hjälpa mig o vi har ringt till er utan att lyckas lösa problemet.

8/24/2010 9:33 MG svar IK
-Gör enligt följande. Klipp in detta i ert förhör och signera förhöret. Det kommer se konstigt ut om jag signerar. Jag bifogar det gamla förhöret.

8/23/2010 8:27 IK till MG
-Hej, jag hoppas jag gjort rätt nu och att dokumentet kommer fram till dig som det ska Skcka gärna en bekräftelse. Vad beträffar den muntliga föredragningen för åklagaren har jag ngen mer information än att den gjordes per telefon av Linda Wassgren ngon gång under förhörets gång. Vad som föredrgs är för mig obekantdå Wassgren inte ville kommunicera med mig. Någon möjlighet att rådgöra brottsrubricering med åklagaren gavs inte utan jag fick veta att det skulle rubriceras som våldtäkt enligt åklagarens direktiv.Hälsningar Irmela Krans.

Att du med din agenda och din bakgrund ljuger vet vi alla. Mer bekymmersamt är det när moderatorer typ Husvagnsvensson inte kan läsa och förstå en text.

Kan du Husvagnsvensson förklara för mig hur du resonerar när du tycker att Anonymares teori kan stämma med verkligheten. Jag frågar dig, har IK blivit instruerade av MG att ändra ett orginalförhör eller inte?
Du modererar och städar i trådar här på flashback. Det gör mig minst sagt bekymrad.
Citera
2016-12-21, 21:59
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Ja förljugenheten når himmelska höjder. Vadå tekniska problem?

Att du med din agenda och din bakgrund ljuger vet vi alla. Mer bekymmersamt är det när moderatorer typ Husvagnsvensson inte kan läsa och förstå en text.

Kan du Husvagnsvensson förklara för mig hur du resonerar när du tycker att Anonymares teori kan stämma med verkligheten. Jag frågar dig, har IK blivit instruerade av MG att ändra ett orginalförhör eller inte?
Du modererar och städar i trådar här på flashback. Det gör mig minst sagt bekymrad.

Ser inget konstigt i mailväxlingen. Inget oegentligt. Hon ville justera förhöret eftersom det inte var renskrivet. Det är uppenbart att hon med originalförhöret avser första inmatade versionen, den hon skulle korrigera/renskriva men var förhindrat att ändra i. Så hon gjorde en ny version för att lösa problemet. Inget konstigt alls.

Begreppet original kan betyda olika saker i olika sammanhang. Första sparade versionen (som kan vara en icke granskad och justerat draft), eller ett "original" som är stämplat (i gamla termer påskrivet med bläck och signerat). Jag tolkar HäPM som att den första versionen ännu inte var signerad, eftersom hon avsåg renskriva men var förhindrad. Alltså var det första "originalet" inte ett "original" i termer om första versionen som blev godkänd. Spelar ju f.ö. mindre roll, man kan ju hitta skrivfel och liknande även efter signering och behöva ändra, dvs en ny version. Häng inte upp dig på "original", det är en tvetydig och delvis gammaldags term. Idag pratar man mer om version (som ska vara unik i systemet), baseline etc. I alla vettiga system med versions-hantering/CM-hantering så kan man ha flera olika versioner som var och en godkänns efter ändring och granskning, inklusive ändringshistorik i dokumentet eller i verktyget. Sen pekar man ut vilken som är giltig på annat sätt via annat sammanställningsdokument, baseline eller andra regler. Man kan ha regler som säger att utgåva 2 per automatik ersätter utgåva 1 som då anses vara "makulerad". Som sagt, vi kan inte säga att något är fel utan att veta hur systemet är utformat så jag kan inte baserat på HäPM eller din text dra slutsatsen att något oegentligt har skett. Det är uppenbart att du inte vet hur dokumenthanteringssystem fungerar.
Senast redigerad av Anonymare 2016-12-21 kl. 22:11.
Citera
2016-12-21, 23:48
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ser inget konstigt i mailväxlingen. Inget oegentligt. Hon ville justera förhöret eftersom det inte var renskrivet. Det är uppenbart att hon med originalförhöret avser första inmatade versionen, den hon skulle korrigera/renskriva men var förhindrat att ändra i. Så hon gjorde en ny version för att lösa problemet. Inget konstigt alls.

Vad har "gäss" och "som om han var en riktig man" att göra med renskrivning?

Det är coachning.

Klassisk svensk byråkrati.
Citera
2016-12-22, 01:00
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Av någon anledning blockerades Irmeli från Dur två.....

Durtvå har 3 behörighetsnivåer.
När Irmeli startade upp sitt dokument var hon ensam i systemet, men sen kom flera in i samma systemfil med olika behörigheter, då uppstår låsning i dokumentet. AA/SW kom in lite efter 14, satt sen till 16 när Klara Näpo stängde kontoret, sen satte cirkusen igång. Kom ihåg att JA var punktmarkerad och kl 15 denna fredag-eftermiddag var klockan 09 på morgonen i Washington där kontoren då öppnade. Så när Assange:s namn började processas vid 16-tiden i polisens datorer kan ni ju ana vilken cirkus som de drog igång. Väldigt få har diskuterat polisen sökningar på stan den kvällen, de letade runt krogarna fram tills efter midnatt.

Det som anonymare beskriver är dock inte Durtvå-problem, men stämmer in på socialtjänstens datorer som har ett liknande system, med andra typer av "problem".

Vad gäller Seth Rich som nämndes här tidigare, så gick han ut från en näröppet-butik runt 04 på morgonen, och så fort som han hade gått över en gatukorsningen sköts han bakifrån med flera skott varav 2 tog i bakhuvudet. Det klassar jag som en drive-by och inte som ett simpelt rån eftersom Seth Rich hade allting kvar på sig när polisen kom, han blev helt enkelt likviderad. Podesta mailen från denna tidpunkt är också mycket besvärande för Clinton, så jag är också inne på att Seth Rich mycket tidigt ansågs vara läckan och tystades mycket snabbt. Från det att man upptäcker en läcka brukar det ta 4-6 arbetsdagar att beta av interna nätverk när man ska spåra upp vilka som snokat i systemet, vilket direkt matchar mot Podesta och mordet på Seth Rich.
Citera
2016-12-22, 01:45
Medlem
Citat:
Har bananrepubliken Ecuador ännu inte levererat förhörsprotokollet?
Har i alla fall inte hört något om detta.

Har du slut på argument eftersom du fortsätter att benämna Ecuador bananrepublik trots att det fram till åtminstonde UNWGADs utslag inte funnits något som helst att anmärka på deras beteende map JA och svenska rättsprocessen. Däremot så finns det massivt med dokumentation (riktiga fakta, råa data inget löst tyckande) på att Sverige med MN i spetsen agerat skandalöst under i stort sett hela processen (fram tills att den första riktiga MLA'n lämnades in i mars i år).

Storljugaren brukar hitta alla möjliga skäl till att han inte känner till saker när det är MN som försenar (t.ex mellan låtsas MLA 2 och MLA 3 (den första riktiga)). Då och vid andra tillfällen så brukar du säga att "vi inte vet" medans nu så antyder du att Sverige inte fått dokumentet. Ett tips är att det ligger på JD och väntar på att "legaliseras" vilket säkert kan ta lång tid som vi lärt oss av historien. En kvalificerad gissning är att det är där dokumentet ligger och skräpar i bananmonarkin Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in