Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
Det krävs samtycke för att förhöra en misstänkt med MLA. Det är uppenbart.
Det är uppenbart att det krävs "samtycke" (godkännande) av inblandade myndigheter, i det här fallet brittiska och ecuadorianska, eftersom ett förhör med hjälp av MLA kommer att äga rum på brittisk mark på Ecuadors ambassad. Det som krävs och
fortfarande saknas är en acceptabel ansökan från Marianne.
För en dryg månad sedan aviserade Marianne att frågor till JA höll på att översättas till spanska (för att Ecuadors godkännande/samtycke behövs) och att det skulle ta "några veckor". Är det någon som hittar den ursprungliga källan till detta uttalande av Marianne, eller någon som vet hur det går?
Det har nu gått mer än fyra veckor sedan 13 februari då följande inlägg gjordes om Mariannes förhörsfrågor:
Citat:
Ursprungligen postat av
Nickelodion
Jag ser att MN ska ha sagt att de nu håller på och översätter frågorna som ska ställas JA till spanska och att det kan ta några veckor.
Jag vill påminna MN om följande i avtalet.
Requests for assistance and any supporting documents shall be translated into the official language of the Requested State or into English if agreed upon in the particular case.
Jag antar att JA kommer att svara på engelska och att då först översätta frågorna från svenska till spanska och sen till engelska verkar inte riktigt klokt. Eftersom Ecuador hittills har hanterat ärendet rationellt så föreslår jag MN att också försöker vara rationell, de kommer säkert acceptera frågorna på engelska i enlighet med skrivningen i avtalet.
Eller inväntar MN med sin senfärdighet att något under ska ske så hon slipper få sina kort synade, typ att Hammond, liksom som Hague planerade, ska låta storma ambassaden?
Är det för att distrahera det plötsligt blir ett sånt överflödande nonsens-brus från Blurry Blob Bob?
Marianne borde ställas till svars om varför hon måste förhala extra genom att översätta till både spanska och engelska när det kanske hade räckt med ett av språken, engelskan. Hon hittar alltid sätt att ta extra tid på sig och slösa lite extra med allmäna medel. Söleri och slöseri är hennes ledord.