Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-28, 20:56
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen

Dom säger att den kvinnliga polis som förhör SW skriver (i ett dokument) att hon inte fick lämna sin bedömning på brottsrubricering och att hennes poliskollega förklarar att det var bestämt att det skulle vara våldtäkt, samt att hennes poliskollega vägrade kommunicera med henne.

Citatet ovan är ett refererat av P1-programmet Medierna från idag som Gromph skrev.

Man vill ju absolut veta vem "hennes poliskollega" är!

Denna poliskollega verkar ju helt styrd av någon.
Citera
2010-08-28, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Utmärkt idé.
Jag finner två invändningar på den högre nivån som borde finnas med i en justerad hypotes.

Du förutsätter att Carl var inblandad från början - så var inte fallet, Carl fick alltså först veta om JA-soppan när efterlysningen gick ut, han såg då bara till att elda på lite till, trodde jag skrev detta tillräckligt tydligt, Carl Bild utnyttjade alltså den uppkomna situationen för egen och sina vänners vinning.
Citera
2010-08-28, 20:57
Moderator
Siegfrids avatar
Nu får man köra extraskift på Gränges aluminum-verken som ni håller på.
Det räcker gott och väl med en överambitiös och läckande poliskollega på Klara polisstation som slår fast våldtäkt och tipsar Expressen.

Finns ingen anledning att dra in utrikesministern i detta. Det blir bara fantisifullt och snurrigt.
Foliehatt av. NU!
Citera
2010-08-28, 20:58
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Kan jouråklagaren få ett ofredande till misstänkt våldtäkt så kan hon säkert få det till att åtalet är påkallat ur allmän synpunkt. Det är ju också möjligt att det påstådda ofredandet av AA har skett på allmän plats. Men din poäng är bra.

Och att "målsägande (dvs. AA) angiver brottet till åtal", är kanske sannolikt, eller?
Citera
2010-08-28, 21:00
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Förmodligen svårt. Scheman och dylikt lär vara minst sagt svårt att få tag på. Är ganska ovanligt att poliser nämns vid namn utan allt brukar gå via en PR-kontakt. Är väl bara om någon vet vilka som brukar handlägga den här typen av fall vi den aktuella stationen.

Intressant problematik. Vad gör man om man starkt misstänker att utredningar klassificeras egendomligt pga en stark färgad politisk hemvist? Vad har polisen själva för interna rutiner för att minimera felhantering som troligtvis har hänt här?

Har vi någon med poliserfarenhet eller t o m polis som läser tråden?
Citera
2010-08-28, 21:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Här är fler vänskaps band som bör redas ut. Identiteten på denna kvinnliga polis och om hon också är broderskapare (Kristen syster inom socialdemokratin) och därmed bekant med AA är viktigt.

Nästan dags för att publicera medlemsregistret hos broderskapsrörelsen tycker ni inte?

Det bör åtminstone kartläggas om denna kvinnliga polis öppet och officiellt skryter med att hon är feminist eller ej?

Är det svårt att via tjänstgörings schema eller liknande ta reda på identiteten på denna polis?
Det har jag frågat om tidigare. Efter dagens radioprogram så är jag mer intresserad av identiteten på hennes manliga kollega.
Citera
2010-08-28, 21:07
Medlem
Citat:
För det första är det obegripligt vad Carl Bildt av alla människor skulle ha att vinna på det hela. Varför just Carl Bildt?
Det som skulle tala för CB är att han konsekvent varit en lydig knähund till US Gov.

Därmed inte sagt att jag tror på en konspiration med AA och CB i samma team.

Citat:
(Män är djur).
Eh ja, det är dom men ...?
Citera
2010-08-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har jag frågat om tidigare. Efter dagens radioprogram så är jag mer intresserad av identiteten på hennes manliga kollega.

Skandalreceptet har ju bevisat kokats ihop inom Kristen vänster och de verkar inte gärna följa demokratisk syn där alla är lika inför lagen. De verkar ju stå över den och bortom misstanke.

Det vore väldigt intressant och veta hur många poliser som tillhör kristen vänster. På något vis känner jag mig tveksam till den kombinationen
Citera
2010-08-28, 21:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Vilken manliga kollega?
Var det inte fyra kvinnor inblandade i anmälan?

//Reimer
Senast redigerad av Reimer 2010-08-28 kl. 21:15.
Citera
2010-08-28, 21:15
Medlem
Har någon grävt i hur AA senaste 6 månader på jobbet sett ut? Brukar hon hoppa i säng med arbetskollegor så kan det finns kunskap hos dessa manliga offer. Jag menar att det absolut inte är fel att ligga runt ifall man är singel men dessa manliga offer kan ju ha en hel del info att dela med sig. Någon av dem kan ju tänkas har blivit pressad i något avseende
Citera
2010-08-28, 21:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Det verkar onekligen som att den tjänstgörande polisen hade en egen agenda. Men vad skulle motivet vara? Går det att ta reda på vilka poliser som var i tjänst? Eller vilken polis det var som ringde jouråklagaren?

Motiv kanske bara att sätta dit så många män som möjligt för våldtäkt. Enligt jouråklagaren är det mer regel än undantag att sätta ut arrestorder med högsta möjliga misstanke så är väl samma sak med polisen ifråga. Bara att köra på som vi alltid gjort, tyvärr satte vi dock dit en lite mer känd person denna gången så högsta hönset grep in innan vi fick vårt roliga.

Om något visar den här historien på hur dåligt rättssäkerheten fungerar. Vi har alltså som bäst (om vi bortser från alla konspirationer) en ynka polis som blir så till den grad berörd av en historia att hon övertalar sin (förmodligen) väninna åklagaren att utfästa en arrestorder på den högsta möjliga misstankegraden till en person som vet inget om vad som händer eller ens får chansen att försvara sig. Han ska gripas direkt och sedan sitta häktad så länge bara det är möjligt.
Citera
2010-08-28, 21:19
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Har JA förhörts än? Om inte, när kommer detta ske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in