Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 14:31
  #625
Medlem
Wahnsinns avatar
Kan det inte ha varit någon annan snubbe som våldtog tjejerna, som utgav sig för att vara Julian Assange?
Citera
2010-08-21, 14:31
  #626
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Det där är faktiskt en intressant reflektion, eftersom brottet hamnar under allmänt åtal så är ju polisen tvungen att upprätta en anmälan men utan målsäganden så kommer ju antagligen brottet att skrivas av, så nu är det upp till bevis för dessa två flickor, vågar de stå för sin sak eller har de gett "attention whores" ett ansikte?

Vi får hoppas att polisen gör en ordentlig utredning oavsätt.
Citera
2010-08-21, 14:32
  #627
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Expressen?

Läste det i DN men dom verkar iof ha fått uppgifterna från sexpressen...
Citera
2010-08-21, 14:32
  #628
Medlem
Pentiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
http://en.wikipedia.org/wiki/Ira_Einhorn

Ira Einhorn är ju ett typexempel på en sådan människa med "världsamvete" men samtidigt en totalt hänsynslös manipulativ mördare.

"Einhorn was active in ecological groups and was an icon of the counterculture, anti-establishment and anti-war movements"

Bra exempel. Kom också att tänka på Thomas Di Leva, som visade sig vara en ganska våldsam man, fast han både pratar om och besjunger "kärleken".
Citera
2010-08-21, 14:32
  #629
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Kan det inte ha varit någon annan snubbe som våldtog tjejerna, som utgav sig för att vara Julian Assange?


Säkerhetspolisen, de är agenter.
Citera
2010-08-21, 14:32
  #630
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Jo visst.. men! damerna jobbar tydligen inom samma organisation och kan således båda haft kontakt med honom under veckan. Om detta är en organisation som jobbat med wikileaks under veckan så.. T.ex PP eller vilka det du kan ha varit.
Har du någon källa på att de jobbar inom samma organisation?
Det enda jag har sett är att de känner varandra.
Citera
2010-08-21, 14:32
  #631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Vi får hoppas att polisen gör en ordentlig utredning oavsätt.


Ja och sen kan vi somna om. Polisen skulle väl aldrig göra fel.
Citera
2010-08-21, 14:33
  #632
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivrankan
Lägg av. Två kvinnliga piratpartister? Hade så varit fallet utgår jag ifrån att Piratpartiet inte skulle ha publicerat det här:
http://www.piratpartiet.se/feed-item...emokratiarbete

Man värnar om de sina, eller?
Vad sägs om att maila Broderskapsrörelsens presskontakt och fråga om de också tänker göra ett uttalande:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...-naetet-452005
Citera
2010-08-21, 14:33
  #633
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Kan det inte ha varit någon annan snubbe som våldtog tjejerna, som utgav sig för att vara Julian Assange?

Det måste ju vara fullständigt idiotiskt i så fall om nu Julien är anhållen i sin frånvaro, han måste ju kunna ha en mördaralibi i så fall och kunna träda fram och säga "Jag var där och där, jag kan bevisa det."
Citera
2010-08-21, 14:34
  #634
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Om CIA har försökt konspirerat ihop mord på ledare runt om världen och gett support till rebeller osv så tror jag att en våldtäktshistoria är helt klart inom deras "kompetensområde" och därför inte helt otroligt att det är något som de ligger bakom.
Att förneka det, är löjligt.

Det är vad jag försökt säga vid flera tillfällen tidigare i tråden... De har ju för fan hjälpt fascistregimer att störta demokratiskt valda regeringar (Chile).

Att då säga att det "är för många inblandade" eller för komplicerat att få en snubbe anklagad för våldtäkt är ju störtlöjligt. Det skulle ju vilken av alkisarna som helst på min lokala pizzeria kunna fixa...
Citera
2010-08-21, 14:34
  #635
Medlem
Det har blivit en världsnyhet!

Är det någon som tror att information från polisutredningen läcker ut i media så att vi får mer info att ta ställning till?
Citera
2010-08-21, 14:34
  #636
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonee2k
Citerar en person från 4chan, som gjorde ett ganska vettigt inlägg som beskriver precis så som också jag tänker.

Bedrövligt resonemang från en person som inte känner till Ockhams Rakkniv. Exakt samma argument har framförts i denna tråd 10-tals ggr, och blir inte bättre för det.

Ockhams Rakkniv => den enklaste förklaringen är ofta den rätta.

I detta fall är den enklaste förklaringen att Assange kommit i kontakt med diverse beundrande unga kvinnor som har koppling till Piratpartiet, och att han betett sig liderligt mot dessa, möjligen därför att han som utlänning har en skev bild av svenska kvinnors sexuella principer*. Den typen av "missförstådda" sex-brott är mycket vanliga i Sverige, inte sällan med en fotbollsspelande neger från Afrika som gärningsman.

Att CIA arrangerat en honungsfälla med Greta Garbo och Max Von Sydow i rollerna är däremot inte en särskilt "enkel" förklaring, åtminstone inte om man är över 16 år gammal och har över 95 i IQ.

- F.G

*svenska kvinnor beter sig förvisso ofta som luder, men inte på exakt det sätt som utlänningar tror
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback