Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2014-07-10, 19:48
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag har inte sagt att det är rimligt men att det skulle kunna ske. Det rimliga är att om man har en giltig EAW så ska man inte pröva varje sådan i det individuella fallet för att se om det är rimligt eller inte att verkställa den. Är den giltig så ska den verkställas, punkt slut.

Det är inte olagligt att överklaga beslut. JA gjorde det. Det kan inte användas mot honom att han överklagar överklagningsbara beslut.
Citat:
Om stormning av ambassad är rimligt för att verkställa en EAW i det allmänna fallet är dock svårt att besvara. Det har inte skett, därför antar jag att Storbritannien åtminstone i dagsläget inte anser att detta är rimligt. Det är rent allmänt en knepig fråga att storma en ambassad, det har mycket komplexa diplomatiska efterverkningar.

Ja du. Det vad nog det dummaste jag hört på länge. Men jag är inte förvånad.
Vi har sett EXAKT samma argumentation förut. Den överensstämmer EXAKT med Svenska politiska linjen från UD/JD och ÅKM, Franchell och EMF mfl. En Svensk linje som är så idiotisk att jag inte begriper varför man kör en sådan linje. Det går inte att lura USA/NATO det går inte att lura tänkande människor. Ändå körs samma vis varv efter varv. Det är skrämmande låg nivå på dessa aktioner. Det skrämmer mig ta mig fan mer än det budskap du så villigt förmedlar.
Att storma en ambassad för den HäPM är så fel att jag undrar varför du driver en sådan hopplös linje. Vem försöker du lura?
Citat:

Det där med "flickors hittepå" anser jag vara helt irrelevant för diskussionen, det relevanta är om stormning av ambassad är proportionerligt för att verkställa en EAW. Troligen inte men det är en mycket svår sak att bedöma.

Nej det är den enklaste sak i världen för varje tänkande människa. Man startar inte krig på grund av skitsaker.
Citera
2014-07-10, 19:49
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Jag har inte sagt att det är rimligt men att det skulle kunna ske. Det rimliga är att om man har en giltig EAW så ska man inte pröva varje sådan i det individuella fallet för att se om det är rimligt eller inte att verkställa den. Är den giltig så ska den verkställas, punkt slut. Om stormning av ambassad är rimligt för att verkställa en EAW i det allmänna fallet är dock svårt att besvara. Det har inte skett, därför antar jag att Storbritannien åtminstone i dagsläget inte anser att detta är rimligt. Det är rent allmänt en knepig fråga att storma en ambassad, det har mycket komplexa diplomatiska efterverkningar.

Det där med "flickors hittepå" anser jag vara helt irrelevant för diskussionen, det relevanta är om stormning av ambassad är proportionerligt för att verkställa en EAW. Troligen inte men det är en mycket svår sak att bedöma.
Ja? Du skrev så här:

"En ev. stormning skulle inte göras p.g.a. "flickors hittepå", detta är nämligen ditt hittepå. Stormningen skulle i så fall göras för att verkställa den fullt legala EAW:n.

Nu försöker du vrida dig ur vad du sade. Byta fokus.

Vem har talat om vad Storbritannien tycker, nu gällde det din verklighetsuppfattning och din känsla för vad som är proportionellt.

Gamla retoriska trix går inte alltid hem på Flashback.

Men skitdetsamma, alla som läser här vet nu att du tycker att det är rimligt att utöva så mycket våld som en stormning innebär för att "komma åt" mans-svinet... eller hur.
Schack
Citera
2014-07-10, 19:51
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här får ganska långtgående implikationer på när svenska förundersökningar läggs ner då också. För ska EAWn till varje pris verkställas så måste Assange till varje pris åtalas eftersom det är en svensk lögn om att ett svenskt åtal sades komma att hända i rättegången när EAW giltighet prövades i Supreme Court i England.

Och svenska åklagare får inte åtala hur som helst. Det finns det regler för, och din "EAW ska alltid genomdrivas, kanske även med ambassadstormningar"-ståndpunkt krockar stenhårt med svenska åtalsregler. Hur ställer du dig till den problematiken?

Nu vet jag inte exakt vad du refererar till angående svenskt åtal, har du en källanvisning. Det du skriver verkar lite skruvat, att han "till varje pris måste åtalas", jag vill be dig att visa mig källan till detta enligt Supreme Court.

Det rimliga är att han åtalas endast om det finns grund för åtal, men först ska han ju förhöras.
Citera
2014-07-10, 19:51
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Sofias beteende tyder på en psykisk störning och Ny kan mena att Assange har utnyttjat Sofias värnlöshet (psykiska sjukdom). EMF antyder psykisk sjukdom när hon talar om sin klients svåra psykiska lidande varje dag i år ut och år in. Att Sofia drar med Assange till Naturhistoriska, och exponerar sig med honom (hånglandes) inför sina arbetskamrater, talar för stalkning. Vilken människa vid sina sunda vätskor skulle göra så?!

En teori är att Sofia inte har möjlighet att yttra sig offentligt eftersom hon hålls järnhårt av familjen (av rädsla för vad hon ska kläcka ur sig). Att droga ner och spärra in på psyket är bekvämt för omgivningen, eller i alla fall att droga ner henne för att få en hanterbar zombie. Därav Sofias totala tystnad. Märk väl hennes ångest när hon fattade vad som höll på att hända på polisstationen. Har någon av er läst i våra media att Sofia bröt ihop och kände sig överkörd av polisen? Nää, just det. Hur kan det komma sig att detta mörkas?

En empatilös, sinnesrubbad stalker med en rädd och feg familj, det är vad jag tror.

Citat:
Mycket märkligt resonemang. Men även om detta skulle stämma (vilket det knappast gör), så har ju brottsrubriceringarna bara att göra med vad som händer i sänghalmen. Så det du för fram är ju helt irrelevant för rättsfallet och kan bara ses som en ren smutskastning av Sofia. Varför?

Anonymare, vad syftar du på i Passepartouts inlägg när du säger kategoriskt att det inte stämmer och hur vet du att det inte stämmer? Har du t ex personlig vetskap om S:s familjeförhållanden? Har du inside information om att Marianne Ny inte anser att A utnyttjat S:s "värnlöshet (psykiska sjukdom)"? Eller är du här för att argumentera å Advokatbyrån Elisabeth Fritz AB:s vägnar att hon inte alls "antyder psykisk sjukdom" när hon talar om "sin klients stora psykiska lidande varje dag i år ut och år in"?
Citera
2014-07-10, 19:52
Medlem
Citat:
Stormningen skulle i så fall göras för att verkställa den fullt legala EAW:n.

Jag har läst HÄPM.

Jag vet att JA inte är åtalad
Wow. Sverige skall alltså förklara krig mot Eucador för att en oenighet om hur ett förhör ska verkställas.

Den åsikten kan rimligen inte innehas av psykiskt friska personer. Frågan är om det är din åsikt, eller om din argumentation är ohederlig.
Citera
2014-07-10, 19:54
Medlem
Det finns väl inget bevis för att SW inte idag lider av PTSD, vaginism, frozen pelvis, har sprickor i slidan, knaprar Benzo sedan augusti 2010, går på bromsmedicin och har fått terapi av Monika i tre år för den brutala våldtäkt hon inte kände till att hon utsatts för? Hon kan mycket väl vara en lallande fåne som förvaras i psykiatrin idag.

Konstigare saker har hänt när Claes Borgström varit inblandad.

Hon kanske är intagen på Säter?
Senast redigerad av HimlensHemlighet 2014-07-10 kl. 19:56.
Citera
2014-07-10, 19:56
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Ja? Du skrev så här:

"En ev. stormning skulle inte göras p.g.a. "flickors hittepå", detta är nämligen ditt hittepå. Stormningen skulle i så fall göras för att verkställa den fullt legala EAW:n.

Nu försöker du vrida dig ur vad du sade. Byta fokus.

Vem har talat om vad Storbritannien tycker, nu gällde det din verklighetsuppfattning och din känsla för vad som är proportionellt.

Gamla retoriska trix går inte alltid hem på Flashback.

Men skitdetsamma, alla som läser här vet nu att du tycker att det är rimligt att utöva så mycket våld som en stormning innebär för att "komma åt" mans-svinet... eller hur.
Schack

Nu kommer du med en halmgubbe.

Om stormning av en ambassad är relevant för att verkställa en EAW anser jag vara en generisk fråga, oavsett om det skulle gälla Assange, Breivik eller Moder Teresa (som är misstänkta för något som skulle kräva en EAW).

Personligen anser jag att detta är ytterst tveksamt, just för att det får mycket knepiga diplomatiska efterverkningar, inte bara mot Ecuador utan även mot andra länder. Sen tycker jag samtidigt att det är fel av Ecuador att hålla honom undan rättvisan när det finns en EAW men jag är osäker på hur det rättsliga/diplomatiska läget ser ut i det allmänna fallet kring detta.

Min utgångspunkt är, som vanligt, att man ska agera generiskt, dvs utan hänsyn till vem det är vars EAW som ska verkställas. Vad jag personligen tycker om JA är helt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2014-07-10, 19:57
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groink
Wow. Sverige skall alltså förklara krig mot Eucador för att en oenighet om hur ett förhör ska verkställas.

Den åsikten kan rimligen inte innehas av psykiskt friska personer. Frågan är om det är din åsikt, eller om din argumentation är ohederlig.

Halmgubbe. Jag har aldrig sagt att jag anser att ambassaden ska stormas, bara antytt att detta SKULLE kunna ske.
Citera
2014-07-10, 20:01
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Nu vet jag inte exakt vad du refererar till angående svenskt åtal, har du en källanvisning. Det du skriver verkar lite skruvat, att han "till varje pris måste åtalas", jag vill be dig att visa mig källan till detta enligt Supreme Court.

Det rimliga är att han åtalas endast om det finns grund för åtal, men först ska han ju förhöras.

Titta gärna i Supreme Courts dom. Jag har inte relevanta länkar nu, men du kan Googla. Där finns grunderna för domslutet, och hur rätten har resonerat, och vad svenska åklagarmyndigheten har snitsat till för egenhändig definition av "charged" och att han skall komma att åtalas som ett resultat av förhöret. För att vara ett systemkramartroll måste jag säga att du har förvånansvärt dålig detaljkunskap.
Citera
2014-07-10, 20:02
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimlensHemlighet
Det finns väl inget bevis för att SW inte idag lider av PTSD, vaginism, frozen pelvis, har sprickor i slidan, knaprar Benzo sedan augusti 2010, går på bromsmedicin och har fått terapi av Monika i tre år för den brutala våldtäkt hon inte kände till att hon utsatts för? Hon kan mycket väl vara en lallande fåne som förvaras i psykiatrin idag.

Konstigare saker har hänt när Claes Borgström varit inblandad.

Hon kanske är intagen på Säter?

Men om så vore, på vilket sätt skulle detta vara relevant för vad som hände i sängkammaren enligt HÄPM?
Citera
2014-07-10, 20:04
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Titta gärna i Supreme Courts dom. Jag har inte relevanta länkar nu, men du kan Googla. Där finns grunderna för domslutet, och hur rätten har resonerat, och vad svenska åklagarmyndigheten har snitsat till för egenhändig definition av "charged" och att han skall komma att åtalas som ett resultat av förhöret. För att vara ett systemkramartroll måste jag säga att du har förvånansvärt dålig detaljkunskap.

Det var du som kom med påståendet så då är det väl du som ska servera belägg för det via länk? Det är inte så himla lätt att hitta detta så innan du har postat en länk så ter det sig som att du saknar belägg för ditt påstående.
Citera
2014-07-10, 20:05
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Signaturmaterial.

Du vet att stormning av ett annat lands ambassad är att likställa med krigshandling va? Ska vi inleda krig för att tokfeministerna i Sverige vill ha en annan våldtäktsdefinition än resten av världen? Och det är ju inte ens i EAWn en riktig våldtäkt, utan en "våldtäkt, mindre grov", vad nu Ny lägger i den rubriceringen som mig veteligen aldrig använts förr. Det känns mest som att hon måste "uppgradera" ofredandet till en "våldtäkt, mindre grov" för att ens ha möjligheten att efterlysa Assange med en Europeisk arresteringsorder.

Jag tycker i så fall att det här ska läggas till i signaturmaterialet för det är ju det här som det hela egentligen handlar om, nämligen "helt nya skäl till utlämning" när man väl fått hit honom:
Citat: Ursprungligen postat av Anonymare
Man kan heller inte sia om vad som kan komma fram längre fram i form av helt nya skäl till utlämning om han har begått andra typer av brott osv.
Hale slemproppen Carl Bildt i ett nötskal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in