Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2013-07-03, 01:08
  #56929
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Jaha, "troligtvis" och "nog inte så svårt". Lysande. Eller så kan du bara acceptera att du inte vet. Är inte det lite ärligare?
SKL ska inte ha problem att analysera DNA från en som DNA testats i England. Men nu visade de sig att det inte fanns DNA från den personen.
Sen fick de till uppgift från polis att kolla upp hur kondomen kunde ha blivit sönderriven och något sånt hade de aldrig tidigare utövat.
__________________
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-07-03 kl. 01:10.
Citera
2013-07-03, 01:08
  #56930
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Du har ännu inte fattat vad som står på sid 81&82. DNA-analyser känner du inte till något om - men du har förslag på tolkningar. Inte konstigt att du yrar om konspirationer.

Diskussionen har hur som helst varit givande, men troligen inte på det sättet som du tänkt dig.

Som tur är så känner jag till det svenska språket och klarar av att inse vad det betyder när inte kan säga att det inte finns DNA. Det borde inte vara så svårt kan man tycka. Behöver det verkligen tolkas? Är det inte väldigt klart i sig självt?
Citera
2013-07-03, 01:10
  #56931
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
SKL ska inte har problem att analyera DNA från en de tagit DNA ifrån.

Jaså du, men nu har de inte tagit DNA från någon utan ska analysera en kondom.

Citat:
Men nu visade de sig att det inte fanns DNA.

Wow, du har alltså tillgång till den andra undersökningen. Kan du inte lägga upp en kopia?

Citat:
Sen fick de uppgift från polis att kolla upp hur kondomen kunde ha blivit sönderriven och något sånt hade de aldrig tidigare utövat.

Där ser man. Spännande.
Citera
2013-07-03, 01:14
  #56932
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Jaså du, men nu har de inte tagit DNA från någon utan ska analysera en kondom.


De har ju JA's DNA ifrån SW-kådisen ju.
Citera
2013-07-03, 01:18
  #56933
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
De har ju JA's DNA ifrån SW-kådisen ju.

Ja? Tulpanpernilla började dilla om att det inte skulle vara svårt att analysera DNA från en person. Ok, vad har det med kondomen att göra?

Eller hon menar att om det finns DNA från en person på ett objekt så är det lätt att analysera bara för att det kommer från en person? Det är ju ett uppenbart tokigt påstående i så fall.
Citera
2013-07-03, 01:20
  #56934
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Jag säger inte att SKL säger att det är DNA jag säger att SKL säger att de inte kan säga om det finns DNA eller inte. D.v.s. det kan finnas DNA eller det kan inte finnas DNA.

Hahahahahahaha!



SKL gör DNA-test och hittar inget DNA men de kan inte säga om det finns DNA eller inte!

Du är för rolig

Det här är ingen jävla religös fundering men du lägger dig på den nivån.

Du tror att Elvis lever också då förstås. Vi hajar.
Citera
2013-07-03, 01:22
  #56935
Medlem
probe53s avatar
Det är väl dags att droppa DNA-diskussionen, det leder inte till någon mer ökad kunskap nu.

På s.79 i Sakkunnigutlåtande (delrapport 1) 2010-10-25 kan man läsa hur man kan kontakta förste forensikern.

Kanske går att höra av sig dit och ställa hypotetiska frågor för de som känner sig oklara med innebörden av analyssvaret.
Citera
2013-07-03, 01:22
  #56936
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Ja? Tulpanpernilla började dilla om att det inte skulle vara svårt att analysera DNA från en person. Ok, vad har det med kondomen att göra?

Eller hon menar att om det finns DNA från en person på ett objekt så är det lätt att analysera bara för att det kommer från en person? Det är ju ett uppenbart tokigt påstående i så fall.
Den sönderrivna kondomen är ju A.A:s inlämnade bevis. Och på den fanns inget DNA som binder till J,A.
Hur får du själv detta att gå ihop ?
Citera
2013-07-03, 01:23
  #56937
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Ja? Tulpanpernilla började dilla om att det inte skulle vara svårt att analysera DNA från en person. Ok, vad har det med kondomen att göra?

Tja, de hittade ju DNA, som vi alla tror är JA's, på SW-kådisen.

De hittade dock inget DNA på AA-kondomen.

Det är svårare att analysera DNA från ett väsen. Likt ditt spök-DNA som besudlat AA-kådisen.
Citera
2013-07-03, 01:24
  #56938
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Bra liknelse där. Jag förmodar att kvinnan i fråga inte i efterhand kan komma med några våldtäktsanklagelser om hon inte protesterat. Men om hon mitt i sexakten upptäcker att det fattas en halv flaska och därför inte är sugen längre OCH säger nej så rör det sig om en våldtäkt med allra största sannolikhet om mannen trots nej:et fortsätter med pökandet.

Din beskrivning är vilseledande. Om vi fortsätter med analogin med flaskan så skulle berättelsen snarare se ut så här i konceptförhöret:

Sedan hade de sex för fjärde gången. SW tyckte att flaskan verkade vara halvfull, och fråga JA. Det kanske den är, svarade JA, jag har ingen aning. Kanske proppen har gått ur. Jaha, sade SW, jag hoppas att det inte finns några farliga bakterier i champagnen. Very unlikely sade JA. Sedan pratade de inte mer om saken, och hade sex några timmar till.

SW har en hög champaneflaskor intill sängen i ett hörn av rummet, för där brukar hon slänga dem när de är tomma. Hon kan titta efter om alla proppen saknas till någon av dem, så att den kan skickas till labbet.
Citera
2013-07-03, 01:26
  #56939
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Den sönderrivna kondomen är ju A.A:s inlämnade bevis. Och på den fanns inget DNA som binder till J,A.
Hur får du själv detta att gå ihop ?

Sitter du med analyssvaret från den andra analysen? Om du inte gör det så vet du inte om det finns eller inte finns DNA på kondomen. Om du sitter med analyssvaret så tror jag att vi alla skulle uppskatta om du lägger upp en kopia.
Citera
2013-07-03, 01:28
  #56940
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Din beskrivning är vilseledande. Om vi fortsätter med analogin med flaskan så skulle berättelsen snarare se ut så här i konceptförhöret:

Sedan hade de sex för fjärde gången. SW tyckte att flaskan verkade vara halvfull, och fråga JA. Det kanske den är, svarade JA, jag har ingen aning. Kanske proppen har gått ur. Jaha, sade SW, jag hoppas att det inte finns några farliga bakterier i champagnen. Very unlikely sade JA. Sedan pratade de inte mer om saken, och hade sex några timmar till.

SW har en hög champaneflaskor intill sängen i ett hörn av rummet, för där brukar hon slänga dem när de är tomma. Hon kan titta efter om alla proppen saknas till någon av dem, så att den kan skickas till labbet.

Eller så kan vi bara konstatera att fråga är huruvida han började sätta på henne när hon sov eller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback