Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-26, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
AA tar heder och energi ifrån de verkligt våldtagna tjejerna ... nu slösas förtroende bort på felaktiga anmälningar och urholkar kvinnans trovärdighet när det som minst behövdes

Om det vet du ingenting.
Citera
2010-08-26, 16:10
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Jag hoppas AA träffar en vacker natt på ett gäng skäggbarn i parken och blir grovt gruppvåldtagen sen när hon springer omkring skrikande, märker hon till sin naiva förvåning att ingen tror på henne (vargen kom).

Det önskar jag inte på min värsta fiende. Jag förstår ditt resonemang helt, jag håller fullt ut med att falska våldtäktsanklagelser är sjukligt fel. Jag önskar att hon "upplyses" på något vis, det kan räcka med att vi låter henne sitta med i en gruppterapi av (våldsamt) våldtagna kvinnor ett par gånger och lyssnar på vad de ha varit med om.

Shit. Jag måste nu lägga till "våldsamt" innan det laddade ordet "våldtagna" för att beskriva de kvinnor jag menar. Ordet har redan urvattnats. Jag blir så förbannad.
Citera
2010-08-26, 16:10
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
1: Skulle hon bli pank för att hon betalar hans pendelbiljett?
2: Eventuell smitta är ren spekulation från din sida.
3: Vilka brutna löften? Skulle dom gifta sig, eller vad?
4: Att hans telefon ofta är avstängd är fullständigt självklart eftersom han är runt och talar och sitter i möten.

1. Hon tog även ledigt från jobbet för att hjälpa till. Hennes ekonomiska situation i övrigt låter jag vara osagd.
2. Ja, men oron som infann sig hos ST-20 var säkerligen helt äkta.
3. Löften om att ses igen, eller om att han iallafall ska höra av sig ("Julian Assange lovar ringa.")
4. Om han brydde sig om henne hade han haft den på.

4. - Är givetvis inte brottsligt i sig, bara klargör att JA är en människa som inte bryr sig om de han trampar ner.
Citera
2010-08-26, 16:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Det är också rimligt att om man(T20) bjuder in någon som gäst, att man då bjuder på tex middag och liknande. Så gör iaf jag när jagh har gäster även om de är killar.
Det är klart att man bjuder på allt i matväg (frukost, lunch, middag) när man är hemma hos sig. Om man sedan går ut på stan så är det inte ovanligt att gästen betalar någon gång.
Citera
2010-08-26, 16:13
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
1. Hon tog även ledigt från jobbet för att hjälpa till. Hennes ekonomiska situation i övrigt låter jag vara osagd.
3. Löften om att ses igen, eller om att han iallafall ska höra av sig ("Julian Assange lovar ringa.")

4. - Är givetvis inte brottsligt i sig, bara klargör att JA är en människa som inte bryr sig om de han trampar ner.

Tänk om hon har pojkvän/sambo också...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Om det vet du ingenting.

Jo, Åklagaren säger ofredande. EN kvinnlig ÅKLAGARE hade ALDRIG rubricerat ner åtalet om det ens i närheten kunde varit en våldtäkt...... Nu är det istället en mental feminist våldtäkt på hela rättssystemet vilket ger trovärdighet MINDRE för just feminist tjejer .... FATTAR NI DET?

Det är väl knappast denna konsensus som behövs i riktiga våldtäkts mål??????
Citera
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Stolta Flashbackare citeras på http://www.expressen.se/ledare/1.2110453/ann-charlotte-marteus-vilka-tjejer-ska-vaga-anmala

"De tar heder och ära av en medborgare som har utnyttjat sin demokratiska rätt att gå till polisen."

Om hennes skittidning slutar hänga ut folk för brott som inte ens håller i 24 timmar kanske folk slutar hänga ut de som drar igång mediadrevet?
Citera
2010-08-26, 16:14
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:

Men kära nån. Du skriver att 4 är inte brottslig "i sig". Det är aldrig någonsin brottsligt att ha sin telefon avstängd. Dina 1,2 och 3 är inte olagliga heller, hur buffligt det än är att lova att ringa och sen inte göra det.

Inget brott har begåtts. Chefsåklagarens ord om vad som hänt, inte mina. Hon vet.
Senast redigerad av deckardrottningen 2010-08-26 kl. 16:17.
Citera
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas

Ursprungligen postat av Siegfrid
AA har anmält JA för sexuellt ofredande, senare ändrad rubricering till ofredande. Hon har aktivt deltagit i T20:s anmälan.

ae har aktivt försökt outa T20 i denna tråd. Det tackar vi för, alla bidrag för framåt. Men det också en del i kampanjen. AA brukar jobba genom ombud.

Detta är Flashback, här tar vi fram fakta trots desinformationskampanjer.

Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det är oerhört märkligt att denna kärring i precis allt försvarat Anna Ardin - till och med konstaterat att det är ok att döma män ohörda och utan bevis.

Men hon har kämpat för att outa den yngre kvinnan. Det är så märkligt att det är obehagligt. "

Så jublande glad att fler sett det jag ser!

hm intressant på min ära, mycket intressant, men vilka är slutsatserna man kan dra av iaktagelsen? Ardin vill inte själv stå för hela backlashen, ja ok, men vad är det för övriga implikationer? Spekulationer?
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Om det vet du ingenting.
Jo det vet vi ju: Eftersom T20 har anmält en våldtäkt som uppenbarligen inte är det så har mycket energi förslösats och förtroende förbrukats vad gäller våldtäktsanmälningar generellt.

Du kan vara ganska säker på att alla poliser i vårt avlånga land kommer att vara mer återhållsamma ett bra tag framöver när kvinnor rapporterar övergrepp.
Citera
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:

Och avbryta föreläsningen? Ursäkta, ska bara ta ett samtal. Det är en groupie som ringer.
Citera
2010-08-26, 16:15
Medlem
rippo84s avatar
Citat:
Det är lätt att vara efterklok, men vad ska man göra i stundens hetta? Det kanske finns någon detalj som i hennes egen berättelse förklarar händelseförloppet mera klart.
Med detta inte sagt att jag stödjer att man efter föga tillfredsställande könsumgänge ångrar sig och och anmäler det som våldtäkt, men vi har ännu inte fått den klara bilden av att så har det gått till. Däremot kan vi se att JA inte varit gentleman i ärendet, och lämnat en godhjärtat kvinna med nedtyngda axlar.

Gentleman eller ej, kontra godhjartad kvinna? Har du mojligtvis last rubriken pa traden? Jag bara undrar.

Dina desinformationsforsok borjar bli riktigt patetiska. Lagg ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in