Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-02-05, 14:10
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Nja,det är ju löjligt hur expressen fokuserar på hur mycket han betalas i timman. Man får intrycket att de försöker få det att verka som att Assange-sidan använder sig av sina ekonomiska tillgångar för att köra över de stackars utsatta kvinnorna, och att Sven-Erik Dahlhem vänder utsatta kvinnor ryggen för pengarnas skull.

Jag håller med vad gäller artikelns vinkling. Men, faktum kvarstår, SEA kommer att ge sina synpunkter i London och det är det som är viktigast. Som f.d. överåklagare har hans berättelse säkert en viss tyngd.
Citera
2011-02-05, 14:17
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Flera av de större medierna som nu rapporterar om den läkta FuP:en skriver 97 sidor !
Original-fupen är på 100, och de länkar jag sett är också alla 100.
Har någon lagt upp en separat site och tagit bort 3 sidor eller vad sjutton sysslar dom med.

Senast YLE som nu också skriver 97 sidor.
http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=207725

PDF-filen är på 100 sidor, men pagineringen börjar inte förrän på 4:de sidan. PDF-sidor 1-3 är missiv, HäPM och innehållsförteckning.

Edit: Se f.ö. innehållsförteckningen, sista sidan = 97.
Senast redigerad av Janeman 2011-02-05 kl. 14:20.
Citera
2011-02-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Flera av de större medierna som nu rapporterar om den läkta FuP:en skriver 97 sidor !
Original-fupen är på 100, och de länkar jag sett är också alla 100.
Har någon lagt upp en separat site och tagit bort 3 sidor eller vad sjutton sysslar dom med.

Senast YLE som nu också skriver 97 sidor.
http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=207725

Sidantalet varierar beroende på om den läses i Akrobat eller annat program, man anger nog inte sidantalet efter den faktiska numreringen. Inget att hänga upp sig på.

Även danska tidningar tar upp att FUP:en läckt ut, lite kortfattat.
Citera
2011-02-05, 14:34
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Verkligen? Det här spåret är mycket intressant och bör följas upp.

Kanske är det det som menas med i Skeleton Argument att en hemlig process startade bakom ryggen på JA?

Kan MN kontaktat CB och bett honom att begära en förnyad granskning?
Så att inspelet kom från rätt håll.

Under tiden förberedde sig MN. Hon visste, och CB hade fått ett carte blanche att det skulle granskas.
Citera
2011-02-05, 14:40
Medlem
Yeah?
Sign Trenter har rätt och fel.
NOTERA:Jag l å g inte på papperen. Inget dröjsmål, snar publicering.
Dold agenda?
Läs själva, prata med BH, EF, EL etc.
En del av er kräver att jag lägger fram mina kort.
De som läser dessa rader kan mejla mej hem. Internt, alltså.
Citera
2011-02-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det är klart att det är försvaret som sett till att HP kommit ut. Det finns inget nytt negativt om JA i den, men en massa frågetecken kring polisen, åklagare och AA. Dessutom visar ju SW att hon inte blivit våldtagen. Det är AA och kanske CB som ligger bakom det hela. AA hade kanske pratat med sin sossevän också innan hon lurade med SW till polisen.
Sedan kan naturligtvis inte Hurtig säga annat än han gör

FRA får ju helt lagligt avlyssna all trafik över svenska gränsen.

Sverige vill till varje pris få hit Assange för vidare transport till husse. Läckan och speciellt timingen får alla varningsklockor att ringa. Den är FUPen är faktiskt den bästa de har. JA:s version finns ju inte med mer än den version som gällde ett vanligt ofredande sans sexuellt. Det är därför som man har bråttom att döma honom i den allmänna opinionen. När han väl - på sitt rediga sätt - ger sin version, lär det inte finnas många ballonger som inte blir spräckta.
Senast redigerad av flashback979 2011-02-05 kl. 14:46.
Citera
2011-02-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Sven-Erik Alhem kommer att vittna i London. Inkallad av JAs försvarare.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2318582/svensk-stjarnaklagare-vittnar-for-assange

Nu börjar det likna något.

Det har troligen stor betydelse att Alhem träder in och ger sina synpunkter.

SEA har i flera år i egenskap av pensionerad överåklagare och brottsofferföreträdare varit aktiv i den offentliga debatten om rättsfrågor. Ny var i stort sett okänd innan hon i somras agerade till stöd för försöken att hemligstämpla hela utredningen om Göran Lindberg. De båda krockade också då eftersom SEA var en av de som starkast motsatte sig hemligstämpel.

Det är säkert generande för Ny att det visas internationellt att det finns tunga företrädare för en annan tendens inom svenskt rättsväsende.
Citera
2011-02-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Kan MN kontaktat CB och bett honom att begära en förnyad granskning?
Så att inspelet kom från rätt håll.

Under tiden förberedde sig MN. Hon visste, och CB hade fått ett carte blanche att det skulle granskas.

En mycket sannolik tanke. Informella samtal och påtryckningar för att påverka rättsprocesser förekommer ständigt under ytan.
Citera
2011-02-05, 14:59
Medlem
OldWolfs avatar
Marianne Nys beslut om att driva frågan vidare. Det säger väl inte så mycket men kan vara värt att lägga till handlingarna:
http://www.dagensjuridik.se/djdump/16851/beslutet.pdf
Notera att beslutet togs 31 augusti, inte 1 september som tidigare sagts.
Citera
2011-02-05, 15:08
Medlem
Beställningsjobb från den svenska sidan: Guardian kör en annan smear piece med vinklingen: Varför vågar inte Assange gå till Sverige, rättssäkerhetens 8:e underverk, framfört av Johanne Hildebrandt, Aftonhoran:

"Jag stödjer Wikileaks, men Assange har efter våldtäktsanklagelserna förlorat all trovärdighet."

http://www.guardian.co.uk/media/2011/feb/05/julian-assange-reveal-everything?CMP=twt_iph

Sven-Erik Alhelm ifrågasätter varför inte Ny vill intervjua honom i UK, speciellt som han fick hennes tillåtelse att lämna Sverige.

Stolpskottet CB:

Did his clients fully support the move to proceed against Assange? "Yes, yes. They do. At the same time, maybe, if they had known from the very beginning what would happen, maybe they would not have gone to the police at all. I don't know."

Feminister bedyrar att sexbrottslagarna är inte tillräckligt progressiva och Beatrice Ask bedyrar sin oskuld att hon har något som helst med saken att göra.
Senast redigerad av flashback979 2011-02-05 kl. 15:24.
Citera
2011-02-05, 15:16
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Marianne Nys beslut om att driva frågan vidare. Det säger väl inte så mycket men kan vara värt att lägga till handlingarna:
http://www.dagensjuridik.se/djdump/16851/beslutet.pdf
Notera att beslutet togs 31 augusti, inte 1 september som tidigare sagts.

Det står 31 september i huvudet på skrivelsen
Citera
2011-02-05, 15:17
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Publicistklubben
Yeah?
Sign Trenter har rätt och fel.
NOTERA:Jag l å g inte på papperen. Inget dröjsmål, snar publicering.
Dold agenda?
Läs själva, prata med BH, EF, EL etc.
En del av er kräver att jag lägger fram mina kort.
De som läser dessa rader kan mejla mej hem. Internt, alltså.

Du menar kanske signaturen Stuxnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in